Spring naar bijdragen

GERDA


gerda

Aanbevolen berichten

Beste Gerda,

Als je je medicatie wilt afbouwen, is het verstandig dit te doen in overleg met degene die de medicatie heeft voorgeschreven. Misschien heb je er zelf wat over nagedacht hoe je dit wilt doen? Op het forum zijn veel persoonlijke verhalen te lezen.

Veel succes met het afbouwen van de medicatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2021 om 12:52 zei gerda:

IK WIL SERTRALINE AFBOUWEN WIE KAN MIJ DAAR BIJ HELPEN?ALVAST BEDANKT

Hallo Gerda,

Heb je deze brochure gelezen?

https://www.taperingstrip.nl/wp-content/uploads/docs/GvO_Verantwoord_afbouwen_wat-is-daarvoor-nodig.pdf

Het komt er dus op neer dat wanneer je een AD wilt afbouwen je dat het beste in kleine stapjes kan doen.

De stapjes moeten naarmate je dichter bij de 0 komt steeds kleiner worden. Een gebruiksvriendelijke manier om dat te doen is met behulp van taperingstrips. Je kunt je behandelaar vragen deze voor te schrijven. Ze zijn van de Regenboog Apotheek. Soms worden ze vergoed door de zorgverzekeraar, dat zou je moeten navragen. Als je ze zelf moet betalen zijn ze niet goedkoop maar voor een paar maanden lijkt het me wel te overzien.

Als je denkt dat je het kunt kun je het ook zelf doen met behulp van een precisieweegschaaltje en nagelvijltje. Dan heb je het tempo helemaal zelf in de hand. Maar let er in dat geval wel goed op dat de afbouwstapjes steeds kleiner worden, bijvoorbeeld door af te bouwen volgens het schema zoals dat in de bijgevoegde informatie over taperingstrips gegeven wordt.

Wat informatie over de taperingstrips:

https://cdn.taperingstrip.org/presordfrm/antidepressives/SRTR_bestel_NL.pdf

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...