Spring naar bijdragen

Donderdag 29 april 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Renaldo61:

Wij kunnen maar wachten. 

Ja Renaldo maar dat wachten doen we toch echt zelf, er is niemand die dat aan ons vraagt. De kunst is om ons niet mee te laten slepen in waar Spirit nu door heen gaat. Soms moeten mensen heel erg diep in de sloot liggen voor ze echt kunnen veranderen. Misschien is dat nu met Spirit ook. Dit heb ik in 11 jaar ook nog niet met haar mee gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje ik heb je bericht geliked vanwege de geruststelling, de houd het bij jezelf, zeg maar.

14 minuten geleden zei knakker:

Gisteren was het de sterfdag van jowan las ik. Zelf heb ik hem nooit gekend, maar altijd als zijn naam valt gaat het even later over 'netjes denken'. Is er iemand die mij kan uitleggen wat daarmee wordt bedoeld?

Nee, sorry, daar ben ik zelf nog niet mee klaar. Klinkt flauw hè? Maar het is echt een zoektocht, dat netjes denken. Soms denk ik dat het denken met je eigen brein ipv met je alcoholbrein is.

@Kohtje jij misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei spirit:

Ja bel hulpdiebsreb

Eerder zei ze dat het wel meeviel, maar toen Renaldo opperde om hulpdiensten te bellen was dit de reactie. Die bevestiging maakt het naar. Fijn dat maatje onderweg is. Hopelijk niks aan de hand en ligt ze lekker in bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond 

Ik heb een lastige dag, kan m’n vinger er niet opleggen. Ik kom hier en lees dat het voor andere ook een lastige dag is... misschien de stand van de maan ofzo. Nou ja pffff ik heb zojuist de refusal ingenomen dus drank is sowieso geen optie. Dadelijk met een fijne podcast maar onder de zonnebank, misschien helpt dat. 
Rustige avond allemaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ikkanhet:

Hoop dat het allemaal mee valt.

Ik niet, ik hoop dat het niet mee valt en dat ze nu zo hard op haar kont valt dat als ze weer aan drinken denkt, ze ontzettend veel pijn aan haar poeperd krijgt. Dit moet gebeuren met haar en is nog de enigste manier voor haar om de kracht te krijgen helemaal te stoppen. Dit wat er nu gebeurd is heel pijnlijk voor haar maar wel heel goed.

Dit moet helpen en als het dat niet doet dan drinkt ze zichzelf dood. Zo erg is het nu met haar.

Wat wel schijnt te helpen is dat we met alle kracht in onszelf positief denken aan haar dat we dat in gedachte naar haar toe zenden. Laten we ons daar op concentreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@VIII soms is een lastige dag gewoon een lastige dag. Eentje om doorheen te leven, op weg naar de volgende. Misschien weet je morgen waarom vandaag lastig was, misschien is het lastige dan gewoon weggevlogen. Alles is. Meer is het niet. Lekker onder de zonnebank? Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakkerDat netjes denken heeft te maken met niet vanuit valse of vertekenende emoties denken. Niet in je achterhoofd bezig zijn met goedkeuring of afkeuring, maar denken vanuit en naar logische, ethische beginselen. Puur. Zonder bijbedoelingen. Met  (eigen)liefde,  niet te verwarren met  (zelf)medelijden,  als hoofdingrediënt om eventueel door te geven.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Rosee:

Gelukkig dat Spirit niet alleen is nu. @Zbb succes met stoppen met roken, het wordt echt makkelijker!!

Dankjewel ...

moet zeggen dat die champix kuur het stoppen met roken wel een stuk makkelijker maakt hoor. 
 

het gaat niet vanzelf maar het is zeer zeker een goed hulpmiddel. 
 

nu nog over die drie/vier maanden grens zien te komen straks,dat is waar het eerder al meerdere keren fout is gegaan. 
 

maar ik zal  er dit keer bedachtzaam op zijn. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Reacher:

Waardoor ging je na vier maanden weer voor gaas @Zbb? ‘eentje kan wel weer?’ 

Ja ik denk het. 
 

een zwak moment,onoplettendheid. 
inderdaad het idee een vanille sigaartje, eentje maar

maar eentje worden er al snel twee en stoppen is gelijk weer Tien keer zo moeilijk. 
 

en voordat je het weet koop je weer een pak shag en kan je echt niet meer stoppen. 
 

weet nog goed hoe belazerd ik mezelf voelde om weer gevangen te zitten in gebruik. 
 

roken is ook echt een hele hardnekkige verslaving. 
 

maar dat keer hoop ik/ben ik me valkuilen te slim af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een held ben jij ZBB. Erg tof dat je naar haar gereden bent.

Ik vraag me wel af wat voor zin het forum voor spirit heeft. Elke keer vreselijk dronken, vallen, niet meer op forum komen. Ik heb zo'n gevoel dat alleen een verplichte opname van 6 maanden haar enigszins kan helpen. Dit schiet niet op.

Ik door werk nog niets gegeten deze avond. Ff kijken wat ik tevoorschijn kan toveren nu uit het keukenkastje. Zal wel zo iets als bonen met moster, augurk en stroop worden haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...