Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 april 2021


Maja

Aanbevolen berichten

@bumperjim dragen ze jou ook nog fouten van twintig jaar geleden na? ;)

Ben geen enorme oranje fan, maar liever dit dan een president. Ach ja, het doet er ook niet veel toe.

Beetje dip. Zware migraine aanval gehad en mezelf vandaag gedwongen door te gaan. De klapdeur klapt zo weer terug, denk ik. We zien wel. Ben moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Quinn:

Beetje dip. Zware migraine aanval gehad en mezelf vandaag gedwongen door te gaan. De klapdeur klapt zo weer terug, denk ik. We zien wel. Ben moe

Was het nodig om jezelf te dwingen? Mild zijn voor jezelf hè, zeker wanneer je ziek bent! Sterkte en veel beterschap  gewenst! :rose: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst hadden we het erover ik geloof met @Lieke7777 waarom ik dronk of waardoor. Het is geen verveling dus. Zelfkennis zegt mij nu dat ik dat deed omdat ik altijd druk ben.  Me op één ding focussen kan ik niet, mijn hoofd zit altijd vol. Dat rustig te krijgen lukt(e) alleen met drank. Dus ik weet waar aan gewerkt moet worden. Wow best knap van mezelf al zeg ik het zelf. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken dat wel @ikkanhetmaar eigenlijk is dat toch echt een dikke illusie hè...de tijd die je verliest met alcohol maakt net dat het echt nog veel drukker wordt en eigenlijk toch wel rustiger in het hoofd nu: minder muggen die olifanten worden...minder negatieve denkspiralen...minder stress...meer focus...meer afwerken...

al bij al toch veel rustiger dus zonder alcohol (ook al zie je dat op voorhand niet zo)

bewerkt door Musashi
Verduidelijken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Musashi:

Was het nodig om jezelf te dwingen? Mild zijn voor jezelf hè, zeker wanneer je ziek bent! Sterkte en veel beterschap  gewenst! :rose: 

Nou, ik vond van wel. Want zo doe ik de dingen. Ofzo. Geen idee. Ik ben nog wat warrig, dus dit komt er raar uit, maar ik hecht aan die gewoonten, ritmes, eigengemaakte tradities. Een soort vervangfamilie.

11 minuten geleden zei bumperjim:

Heul vaak, hier in huis :) 25 bijna. 

Dan verdien jij  naar mijn mening ook zo'n salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

Nou, ik vond van wel. Want zo doe ik de dingen. Ofzo. Geen idee. Ik ben nog wat warrig, dus dit komt er raar uit, maar ik hecht aan die gewoonten, ritmes, eigengemaakte tradities. Een soort vervangfamilie

Zolang het maar een positieve motivatie is (en niet ‘omdat het moet’) well done, je verdient een :present: voor jezelf!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei ikkanhet:

Laatst hadden we het erover ik geloof met @Lieke7777 waarom ik dronk of waardoor. Het is geen verveling dus. Zelfkennis zegt mij nu dat ik dat deed omdat ik altijd druk ben.  Me op één ding focussen kan ik niet, mijn hoofd zit altijd vol. Dat rustig te krijgen lukt(e) alleen met drank. Dus ik weet waar aan gewerkt moet worden. Wow best knap van mezelf al zeg ik het zelf. :D

Inderdaad heel herkenbaar  de drukte  in je hoofd  tot rust brengen .

Kunst is te filteren  welke  drukte het is .  

Is het omdat  je zoveel moet of  zijn het andere  dingen  ? 

Bij mij is het drukte in mijn hoofd  omdat  ik veel analyseer en  een hele straffende ouder in mijzelf  heb zitten  die mij continue  onderuit  haalt.

Ik leer nu meer te aanvaarden.

Idd het was met mij :)

Goed bezig  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lieke7777:

Inderdaad heel herkenbaar  de drukte  in je hoofd  tot rust brengen .

Kunst is te filteren  welke  drukte het is .  

Is het omdat  je zoveel moet of  zijn het andere  dingen  ? 

Bij mij is het drukte in mijn hoofd  omdat  ik veel analyseer en  een hele straffende ouder in mijzelf  heb zitten  die mij continue  onderuit  haalt.

Ik leer nu meer te aanvaarden.

Idd het was met mij :)

Goed bezig  .

Ik denk bij mij een beetje dezelfde koek dan bij jou. Ben vaak zo druk ook in mijn hoofd dat ik een film of serie kijk en als die afgelopen is ik de helft niet eens heb gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ppfffffff

Bezig met de installatie van m’n nieuwe computer! Wat een gedoe. 
Voor alles weer een wachtwoord, overal weer opnieuw voor aanmelden, toetsenbord zoeken, muis zoeken, printer ed.

Gelukkig drink ik niet

Dit zou “vroeger” een heel goede reden zijn geweest om dat wel te doen.

Maar goed, de boel is nog niet gecrasht, en dat in mijn uppie, dat vind ik wel een schouderklopje waard.

Eerst maar eens eten, dat moet ook nog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Quinn:

Dan verdien jij  naar mijn mening ook zo'n salaris.

Verdienen wel maar krijgen niet :P 

Serieuzer nu, het interessante is dat wat 20 jaar geleden gebeurde, voor de Stier nog net zo helder is alsof het 20 minuten geleden gebeurde. Voor mij is het prehistorie. Dan komt ze met allerlei details en ik kan alleen maar zeggen het zal wel zo zijn, ik herinner me absoluut niks meer :( 

En das niet alleen een kwestie van alcohol. Sommige mensen zoals mijn betere helft dus hebben altijd het "oog op de bal", observeren en onthouden alles. De "sensing" dimensie van de Myers Briggs test.https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Myers-Briggs_Type_Indicator

Mindful kan je t ook noemen. Terwijl ik in de "intuitive" hoek zit, ik zit met mn hoofd in de wolken, zie dingen over het hoofd, vergeet, ben onhandig en worstel met eindeloze gedachten, zorgen, beren op de weg. Mindless, ook al klinkt dat een beetje zielig. Ons soort mensen heeft dringend meditatie nodig :) We zijn wel creatief, schijnt.

Het is lastig om zo tegengesteld te zijn aan je partner, maar wel eindeloos interessant.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn memoires zouden een regelrechte ramp worden, mijn geheugen is zeer beperkt. Van vroeger weet ik vaak nog wel hoe ik me voelde, maar niet meer (veel) concrete gebeurtenissen.

Een vriendin van mij weet zelfs na jaren nog gedetailleerd waar ze gefietst heeft, ongelofelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...