Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER


bolletje

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Melaan:

Hoi @Bernice

Hoe heb je de Mirt afgebouwd? En hoe snel? Ik probeer nu te stabiliseren op 7,5. Moest weer terug vanaf 7. Ben benieuwd wanneer ik stabiel ben. Nu 12 dagen onderweg.  
 

 

Hoi @Melaan

Mirtazapine is ook in een drank, heb jij waarschijnlijk ook. Heel langzaam heb ik deze afgebouwd in ruim een jaar. In dat jaar ging het best redelijk maar nadat ik gestopt was ging het helemaal mis. Ik sliep bijna niet meer en als ik toch in slaap viel werd ik panisch wakker, Ik had het gevoel dat ik dood ging. Na ruim een half jaar ging het iets beter en dat gaat het gelukkig nog steeds.

Heel veel sterkte en hou vol want het wordt beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei karin123:

Hallo Bernice, ik weet nog dat je aan de Mirtazapine zat en daar ook vanaf wilde. Ik heb ook Mirtazapine gehad een aantal jaren geleden 15 mg. Die moest ik door het midden doen en daar na nog twee weken en dan stoppen. Heb ik ook gedaan. Toen ik de helft slikte zag de wereld er als goud kleurig uit, zo raar allemaal. Heb met medicijnen zoveel rare dingen meegemaakt. Ik weet dat het een SNRI is. Ze hebben mijn enzymen gecontroleerd omdat ik zo raar op medicatie reageer en deze lijk ik wel te kunnen verdragen zeggen ze naar aanleiding van dat onderzoek. Ik zit nu op 2 mg Diazepam en volgende week naar 1 mg en dan stoppen. Ik heb ook gelezen dat je bij Venlafaxine een benzo erbij krijgt maar dat heb ik niet gekregen ze vinden dat ik het zo maar moet doen maar het is niet te doen, ik stik van de stress. Het is afbouwen met DIazepam en opbouwen met V. en dan mijn eigen angst nog.

Werk jij nog Bernice? Ik al jaren niet meer ben blij dat ik de dag door kom.

Hoi @karin123,

Mirtazapine schijnt de makkelijkste te zijn om af te bouwen maar het was een hel en ik zal er nooit meer aan beginnen. Ik snap dat je van je angst af wil maar ben bang dat Venlafaxine niet de oplossing is want dat werkt ook maar even. Probeer de angst te accepteren en weet dat het steeds minder wordt zodra je weer gaat herstellen van de afbouw want zo gaat het bij mij ook. Ik ben wel blijven werken alhoewel ik doodsbang was maar dat was ik thuis ook en dat geeft werken afleiding. Vaak dacht ik dat ik het niet meer trok maar elke keer kreeg ik weer momenten dat ik het ietsje positiever zag. Ik ben er nog lang niet en heb nog steeds de nodige angsten, durf nauwelijks op de snelweg te rijden oftewel die vermijd ik zoveel mogelijk en over hoge bruggen durf ik ook. Verder ben ik een hypochonder. Vaak word ik nog doodsbang wakker en ontspannen is nog nog niet bij maar het gaat gelukkig wel iets beter dus probeer ik positief te blijven. Ook jij kan het en ik weet als geen ander hoe onmenselijk zwaar het is om de hele dag en nacht in doodsangst te leven. Ooit komt het goed. Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bernice:

Hoi @karin123,

Mirtazapine schijnt de makkelijkste te zijn om af te bouwen maar het was een hel en ik zal er nooit meer aan beginnen. Ik snap dat je van je angst af wil maar ben bang dat Venlafaxine niet de oplossing is want dat werkt ook maar even. Probeer de angst te accepteren en weet dat het steeds minder wordt zodra je weer gaat herstellen van de afbouw want zo gaat het bij mij ook. Ik ben wel blijven werken alhoewel ik doodsbang was maar dat was ik thuis ook en dat geeft werken afleiding. Vaak dacht ik dat ik het niet meer trok maar elke keer kreeg ik weer momenten dat ik het ietsje positiever zag. Ik ben er nog lang niet en heb nog steeds de nodige angsten, durf nauwelijks op de snelweg te rijden oftewel die vermijd ik zoveel mogelijk en over hoge bruggen durf ik ook. Verder ben ik een hypochonder. Vaak word ik nog doodsbang wakker en ontspannen is nog nog niet bij maar het gaat gelukkig wel iets beter dus probeer ik positief te blijven. Ook jij kan het en ik weet als geen ander hoe onmenselijk zwaar het is om de hele dag en nacht in doodsangst te leven. Ooit komt het goed. Heel veel sterkte!

IK heb verhalen gelezen van mensen die er al jaren aanzaten en nog steeds hielp het, soms wel 20 jaar lang. Ik ben zelfs bang om koffie te zetten en tanden te poetsen echt overal bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bernice:

Hoi @karin123,

Mirtazapine schijnt de makkelijkste te zijn om af te bouwen maar het was een hel en ik zal er nooit meer aan beginnen. Ik snap dat je van je angst af wil maar ben bang dat Venlafaxine niet de oplossing is want dat werkt ook maar even. Probeer de angst te accepteren en weet dat het steeds minder wordt zodra je weer gaat herstellen van de afbouw want zo gaat het bij mij ook. Ik ben wel blijven werken alhoewel ik doodsbang was maar dat was ik thuis ook en dat geeft werken afleiding. Vaak dacht ik dat ik het niet meer trok maar elke keer kreeg ik weer momenten dat ik het ietsje positiever zag. Ik ben er nog lang niet en heb nog steeds de nodige angsten, durf nauwelijks op de snelweg te rijden oftewel die vermijd ik zoveel mogelijk en over hoge bruggen durf ik ook. Verder ben ik een hypochonder. Vaak word ik nog doodsbang wakker en ontspannen is nog nog niet bij maar het gaat gelukkig wel iets beter dus probeer ik positief te blijven. Ook jij kan het en ik weet als geen ander hoe onmenselijk zwaar het is om de hele dag en nacht in doodsangst te leven. Ooit komt het goed. Heel veel sterkte!

Heb vandaag gebeld dat het niet ging zo en nu heb ik twee Oxa en de Diazepam weg en een ophoging van Venlavaxine gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

IK heb verhalen gelezen van mensen die er al jaren aanzaten en nog steeds hielp het, soms wel 20 jaar lang. Ik ben zelfs bang om koffie te zetten en tanden te poetsen echt overal bang voor.

Hallo Karin het is al belangriijk dat je de dingen ziet en voelt ik heb ook van die angsten angst is zo angstig door pillen kan je ook angst hebben jij bent onzeker ik ken al die dingen van jou en je word vast beter echt het hoeft niet jaren te duren ik vind dit alles triest maar dit gaat over ik durf mijn haar niet te verven ga ik doen als ik me beter voelt angst om haar te verven en zoveel dingen die ik niet durf maar Karin begin met kleine stukjes met je hondje te lopen ik loop met mijn hondje straks buiten loop kleine stukjes en denk ik val niet flauw kijk om je heen en denk het is mooi weer kijk hoe mooi de natuur is ik loop hier om de hoek en heb tegen de buren gezegd dat ik angsten heb ze hebben banken in hun tuintjes iik mag gaan zitten als ik me niet lekker voelt ik ken de mensen al vele jaren dat is goed scheelt wel  dan voel ik me een beetje veiliger we komen er wel uit             Liefs wil 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo Karin het is al belangriijk dat je de dingen ziet en voelt ik heb ook van die angsten angst is zo angstig door pillen kan je ook angst hebben jij bent onzeker ik ken al die dingen van jou en je word vast beter echt het hoeft niet jaren te duren ik vind dit alles triest maar dit gaat over ik durf mijn haar niet te verven ga ik doen als ik me beter voelt angst om haar te verven en zoveel dingen die ik niet durf maar Karin begin met kleine stukjes met je hondje te lopen ik loop met mijn hondje straks buiten loop kleine stukjes en denk ik val niet flauw kijk om je heen en denk het is mooi weer kijk hoe mooi de natuur is ik loop hier om de hoek en heb tegen de buren gezegd dat ik angsten heb ze hebben banken in hun tuintjes iik mag gaan zitten als ik me niet lekker voelt ik ken de mensen al vele jaren dat is goed scheelt wel  dan voel ik me een beetje veiliger we komen er wel uit             Liefs wil 

@Wilhelmina jij hebt dus ook al die rare angsten. Ik ga vanavond na eten weer samen met mijn man de hond uitlaten. En kijken of ik met het eten kan helpen als ik durf. Ik kijk ook altijd om me heen als ik buiten loop. Met die Olanzapine was alles donker en depressief, nu is het wat lichter allemaal. Ik dacht dat dat in mijn hoofd zat maar was dus van de medicatie kom je dan na 4 jaar achter, is toch ook wat. Wat fijn dat je buren zo begripvol zijn, daar heb je fijne buren aan hoor. Veel succes met het lopen met je hondje, zal die fijn vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2021 om 12:31 zei karin123:

IK heb verhalen gelezen van mensen die er al jaren aanzaten en nog steeds hielp het, soms wel 20 jaar lang. Ik ben zelfs bang om koffie te zetten en tanden te poetsen echt overal bang voor.

Karin gaat het al wat beter met jou ik hoop het                         wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Karin gaat het al wat beter met jou ik hoop het                         wil

Ik ben in elkaar geklapt van het weekend. Lig nu op de bank. Van alle stress van de afgelopen jaren en angst. Ik moest doorzetten van de GGZ en dit komt er dus van, kan niks meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei karin123:

Ik ben in elkaar geklapt van het weekend. Lig nu op de bank. Van alle stress van de afgelopen jaren en angst. Ik moest doorzetten van de GGZ en dit komt er dus van, kan niks meer.

lkarin wat vervelend al die ellende  GGZ kan die niks doen je heb niks aan ze maar wat moed je nu doen eerst rust nemen maar dat is moeilijk in deze situatie heb je nu nog medicijnen je bent in elkaar geklapt maar je komt er wel uit egt waar wel eten hoor en water drinken  ik wens je genezing                      liefs wil  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wilhelmina:

lkarin wat vervelend al die ellende  GGZ kan die niks doen je heb niks aan ze maar wat moed je nu doen eerst rust nemen maar dat is moeilijk in deze situatie heb je nu nog medicijnen je bent in elkaar geklapt maar je komt er wel uit egt waar wel eten hoor en water drinken  ik wens je genezing                      liefs wil  :heart:

GGZ kan weinig doen hier tegen denk ik, had vrijdag weer een afspraak maar dat gaat niet lukken de komende tijd. Ik ben aan het opbouwen met AD en heb daar twee oxa bij gekregen. Jij ook het beste Wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen gisteren zo goed verlichting zo blij gevoel was niet angstig maar blij met muziek meegezongen vannacht niet geslapen maar het komt vast terug Karin hoe gaat het ben je wat rustiger geworden het gaat echt over die pillen hebben ons ziek gemaakt je lichaam word weer beter heb zijn tijd nodig om te herstellen die rot pillen hebben ons ziek gemaakt  ik mag stoppen met afbouwen Bromazepam van de Apotheker mag ik dan Gaba gebruiken zij zeg van wel maar ik wil het zeker weten                  liefs wil  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo lieve mensen gisteren zo goed verlichting zo blij gevoel was niet angstig maar blij met muziek meegezongen vannacht niet geslapen maar het komt vast terug Karin hoe gaat het ben je wat rustiger geworden het gaat echt over die pillen hebben ons ziek gemaakt je lichaam word weer beter heb zijn tijd nodig om te herstellen die rot pillen hebben ons ziek gemaakt  ik mag stoppen met afbouwen Bromazepam van de Apotheker mag ik dan Gaba gebruiken zij zeg van wel maar ik wil het zeker weten                  liefs wil  :heart:

Net Hondje uitgelaten zo angstig mijn hooft zo vol toch gelukt stom he die angsten Dag mensen fijne avond   :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo lieve mensen gisteren zo goed verlichting zo blij gevoel was niet angstig maar blij met muziek meegezongen vannacht niet geslapen maar het komt vast terug Karin hoe gaat het ben je wat rustiger geworden het gaat echt over die pillen hebben ons ziek gemaakt je lichaam word weer beter heb zijn tijd nodig om te herstellen die rot pillen hebben ons ziek gemaakt  ik mag stoppen met afbouwen Bromazepam van de Apotheker mag ik dan Gaba gebruiken zij zeg van wel maar ik wil het zeker weten                  liefs wil  :heart:

Hallo Wilhelmina, fijn dat je je even blij voelde. Nee nog steeds hetzelfde en heel erg moe, kan niets. Ik ben bezig met de AD opbouw. Ga je vandaag stoppen met de Bromazepam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei karin123:

Hallo Wilhelmina, fijn dat je je even blij voelde. Nee nog steeds hetzelfde en heel erg moe, kan niets. Ik ben bezig met de AD opbouw. Ga je vandaag stoppen met de Bromazepam?

Ik moet van doe angst af anders kan ik niet verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-5-2021 om 17:27 zei Wilhelmina:

.........  ik mag stoppen met afbouwen Bromazepam van de Apotheker mag ik dan Gaba gebruiken zij zeg van wel maar ik wil het zeker weten                  liefs wil  :heart:

Hallo Wilhelmina,

IK zou toch voorzichtig zijn met Gaba gebruiken want Gaba wordt soms afgeraden tijdens ontwenning, en ook nadat je gestopt bent met de bromazepam is je ontwenning niet plotseling voorbij.

Ik denk persoonlijk dat het het beste is om voorlopig maar zoveel mogelijk af te blijven van alles wat het Gaba systeem beïnvloedt, want benzo's doen dat ook en we hebben  gezien waartoe dit kan leiden.

Misschien dat je de ervaring van mede forumgebruiker Gaba wel interessant vindt:

 Het enige wat kort werkte was Gaba. Het werkte bij mij een week of 2 en toen leek het niets meer te doen. (lijkt wel een benzo) 

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8675-afbouwen-benzo-wie-maakt-hetzelfde-mee/?do=findComment&comment=985966

 

Een goede genezing gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karel12:

Hallo Wilhelmina,

IK zou toch voorzichtig zijn met Gaba gebruiken want Gaba wordt soms afgeraden tijdens ontwenning, en ook nadat je gestopt bent met de bromazepam is je ontwenning niet plotseling voorbij.

Ik denk persoonlijk dat het het beste is om voorlopig maar zoveel mogelijk af te blijven van alles wat het Gaba systeem beïnvloedt, want benzo's doen dat ook en we hebben  gezien waartoe dit kan leiden.

Misschien dat je de ervaring van mede forumgebruiker Gaba wel interessant vindt:

 Het enige wat kort werkte was Gaba. Het werkte bij mij een week of 2 en toen leek het niets meer te doen. (lijkt wel een benzo) https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8675-afbouwen-benzo-wie-maakt-hetzelfde-mee/?do=findComment&comment=985966

Een goede genezing gewenst!

Karel 12 Dank je wel voor je goede raat                      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karel12:

Hallo Wilhelmina,

IK zou toch voorzichtig zijn met Gaba gebruiken want Gaba wordt soms afgeraden tijdens ontwenning, en ook nadat je gestopt bent met de bromazepam is je ontwenning niet plotseling voorbij.

Ik denk persoonlijk dat het het beste is om voorlopig maar zoveel mogelijk af te blijven van alles wat het Gaba systeem beïnvloedt, want benzo's doen dat ook en we hebben  gezien waartoe dit kan leiden.

Misschien dat je de ervaring van mede forumgebruiker Gaba wel interessant vindt:

 Het enige wat kort werkte was Gaba. Het werkte bij mij een week of 2 en toen leek het niets meer te doen. (lijkt wel een benzo) 

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/8675-afbouwen-benzo-wie-maakt-hetzelfde-mee/?do=findComment&comment=985966

 

Een goede genezing gewenst!

Karel mag ik vragen welke symtonen  bij innemen Gaba ik heb een half pilletje ingenomen vanmorgen nu  ben ik bang  dat er iets gebeurd    groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...