Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER


bolletje

Aanbevolen berichten

Op 27-4-2021 om 14:47 zei Pluisje53:

Dankje wel meis ja ik ben aan het afbouwen van de lorazepam 3 mg ik heb er nu 1 afgebouwd in 5 maanden tijd en die andere heb ik wat sneller gedaan maar ik voel me ook zo naar in mijn hoofd en tintelingen overal hoe lang heb je er over gedaan om af te bouwen  

Ik heb nog wel een halve antidepressiva tegen mijn angststoornis maar die werkt niet goed nu teveel angst ik heb een antibiotica gehad vanwege een blaasontsteking vanaf die tijd zoveel angst vreselijk meis 

Hallo Pluisje  sterkte bij afbouwen              liefs wil   :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2021 om 07:48 zei Melaan:

Hoi @Bernice,

Dankjewel voor je reactie! Ik heb de pillen via de taperingstrips. 
 

...........

 

 

Hallo Melaan,

Je zegt dat je de pillen via de taperingstrips hebt. Heb je al eens via taperingstrips geprobeerd af te bouwen?

Ik zie dat er een taperingstrip is die mirtazapine in een maand afbouwt van 7,5 mg naar 0 maar die maakt de eerste dagen stapjes van 0,5 mg en jij maakte de laatste keer volgens mij stapjes van 0,1 mg per dag, dus kleinere stapjes en langzamer dan deze taperingstrip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @karel12,

Je kunt zelf bepalen hoe je wilt afbouwen en ook de tijd bepalen. Omdat O,1 mg per dag voor mij nog te snel ging, heb ik een dosis per zakje afgesproken en zelf ook gekozen voor de pillen die ik erin wilde hebben. 

Bijv:

10,8 mg (1x5/2x2/1x1/x0,5 enz)

Ik heb alle pillen uit de zakjes gehaald en in 6 verschillende doosjes gestopt. Zo kan ik de volgende keer zelf mijn tempo bepalen en stabiliseren als dat nodig is. 

Vandaag enorm opgejaagd en hartkloppingen. Heb van de huisarts Alprazolam voorgeschreven gekregen, maar ben ik een beetje voorzichtig mee. Dinsdag moest ik wel 1mg slikken, omdat mijn lichaam de hele dag enorm op hol was en in de avond doorging. Was doodop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Melaan,

Oké, ik wist niet dat je zelf precies kan bepalen welke tabletjes er in een zakje zitten. Ik neem aan dat zo'n strip wel duurder is als er in elk zakje veel tabletjes zitten. Wel een goed idee trouwens.

Ik wist wel dat je zelf kunt bepalen wat de begindosis en de einddosis is, over een tijdsverloop van 28 dagen.

Veel mensen bouwen benzo's af met een precisieweegschaaltje en een nagelvijltje. Dat is wel prettig omdat je zo je tempo helemaal zelf in de hand hebt. En het kost niets extra's.

Of dat met mirtazapine zo makkelijk gaat weet ik niet omdat de tabletjes volgens mij vaak een filmlaagje hebben. Dat zou precies werken misschien kunnen bemoeilijken. Ik weet ook niet of dat laagje beslist intact moet blijven bij het innemen. Ik vermoed van niet want volgens mij mag je ze wel doormidden breken. Ik weet dus niet waarom dat laagje er op zit. Misschien dat je apotheker hier meer van weet.

Houd er ook rekening mee dat het afbouwtempo naarmate je dichter bij de 0 komt moet vertragen. Het laatste stukje is het belangrijkste. Dat zou ook mede kunnen verklaren waarom het de eerste keer mis gegaan is. Stel dat de laatste 2 mg het belangrijkste zijn dan heb je die dus afgebouwd in ongeveer 2 dagen. Dat is duidelijk erg kort.

Wees wel voorzichtig met de alprazolam want als je niet oppast krijg je er zo nog een probleem bij. Dus zo weinig mogelijk en in zo laag mogelijke dosering gebruiken.

Sterkte gewenst.

Ik weet niet of je hier van op de hoogte bent:

https://www.taperingstrip.nl/wp-content/uploads/docs/GvO_Verantwoord_afbouwen_wat-is-daarvoor-nodig.pdf

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @karel12,

Dankjewel voor je bericht!

Je hebt gelijk, ik ben inderdaad te snel gegaan. Was op advies van psychiater en huisarts, want zat toch maar op een lage dosering... Na heel wat onderzoek weet ik inmiddels beter. Ik trek er rustig 3 jaar of langer voor uit om zo rustig mogelijk te gaan straks. 

Er zit inderdaad zo’n geel laagje over, misschien zodat je dan niet kunt vijlen. Ze zijn uitgekookt genoeg  

Het is inderdaad duurder als je meer pilletjes hebt per zakje, je betaalt per pilletje. Ik kwam eigenlijk zelf op het idee om het zo te gaan doen, want moest mijn tempo aanpassen en uit andere zakjes pilletjes halen om aan te gaan vullen. Toen dacht is: misschien kan ik zelf een geschikte combinatie maken.

Omdat mijn lijf en geest de laatste weken een flinke optater hebben gekregen van het gerommel, wil ik eerst goed stabiel worden en herstellen van mijn burn-out. Ik moet genoeg kracht hebben. Ik hou graag van controle hebben en zo snel mogelijk, maar dat leer ik in deze processen wel af :-)

Je hebt gelijk over de benzo’s. In principe neem ik het niet, heb pittige dagen en nachten doorstaan zonder. Vandaag ook weer ‘overleefd’. Maar misschien even twee dagen gebruiken om mijn lichaam rust te geven, goed te kunnen slapen en aan te sterken. Voel me een enorm wrak namelijk. Kiezen uit twee kwaden, hoop dat ik de beste keuze maak. 

Dankjewel voor de link, ken het inderdaad!

Fijne avond!

bewerkt door Melaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Melaan

Het gaat met mij wel redelijk maar het houdt niet over. Ik ben op het ogenblik niet aan het afbouwen maar sta nu al bijna een jaar op 0,13 mg lorazepam, afgebouwd vanaf 1 mg. Ik ben van plan pas verder te gaan met afbouwen als ik me ongeveer even goed voel als ik me voelde toen ik met afbouwen begon, en dat is nog niet het geval. Als ik me niet goed genoeg kan voelen op 0,13 mg heb ik er ook niet veel vertrouwen ik dat ik me op 0 wel goed genoeg kan voelen.

In feite ben ik er blij om dat ik voorlopig gestopt ben bij 0,13 mg, want dit is nog wel vol te houden maar ik denk dat het vrij chaotisch zou zijn geworden als ik was doorgegaan.

Ik gebruik nu al zeer lang lorazepam en ik had al serieuze klachten voordat ik ermee begon. Ook al heel lang geleden heb ik al eens  halfslachtig afgebouwd. Ik wist toen nog niet veel over benzo's en internet bestond nog niet. Wat dat betreft zijn jullie geluksvogels. Ik heb toen een aantal jaren lorazepam slechts incidenteel gebruikt, voornamelijk in de weekends een paar tabletjes, ik dacht toen dat dat geen kwaad kon. Tijdens en na een alternatieve behandeling is mijn gezondheidstoestand ernstig verslechterd en werd ik weer afhankelijk van lorazepam en moest ook door de weeks weer lorazepam gebruiken. Ik heb altijd gedacht dat die verslechtering toe te schrijven was aan die alternatieve behandeling maar nu ik meer weet van lorazepam denk ik dat het incidentele gebruik van lorazepam ook wel een grote rol gespeeld zal hebben. Wat ook van belang is  is dat ik tijdens die alternatieve behandeling mijn gebruik van lorazepam bewust tot een minimum het beperkt omdat ik de behandeling niet wilde verstoren. Dat dit klachten zou kunnen veroorzaken was iets waar ik geen rekening mee hield maar het kan ontwenningsklachten hebben gegeven waarvan ik niet wist waar ze vandaan kwamen of hoe er op te reageren. Verder is het inderdaad mogelijk dat die klachten nog zijn versterkt door de alternatieve behandeling.

Tot zover een beetje achtergrond om het wat in perspectief te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karel12

Dat klinkt wel heftig. Dus jij voelt je nog niet ok? Kun je wel functioneren verder? Ik heb nog steeds last van de rommelige poging van de antidepressiva. Heb dinsdag echt een zware dag gehad, de spanning was enorm, niet te houden. Moest ook voor het eerst 2 uurtjes werken en sliep al dagen niet zo best.

Hartslag ging niet meer omlaag, wist niet meer waar ik het moest zoeken. Heel de dag enorme spanning. Moe en opgejaagd tegelijk. Voelde me een wrak. Moest toen 1mg alprazolam innemen van de HAP. Toen pas werd mijn lichaam rustig. Woensdag trok ik het wel, maar donderdag weer heftig. Toen 0,5mg alprazolam genomen om tot rust te komen. Gisteren ging het weer, maar merk vandaag weer veel spanning. De huisarts had gezegd dat ik het 15 dagen moest slikken, inclusief afbouw, maar durf het niet. 

Het is behoorlijk doorbijten zeg. Hoop dat ik het trek vanavond en vannacht. Dus zo’n geluksvogel voel ik me momenteel niet :-)

Ben jij niet bang om niet stabiel te worden? Ik ben zo bang dat ik me niet meer normaal ga voelen. Heb ook een burn-out, die klachten komen in alle hevigheid terug, maar lijken ook op die intrekkingen. 

Word er erg onzeker van. Wat te doen. Straks ook nog alprazolam afbouwen, maar moet wel kunnen functioneren. 

Jij ook sterkte hoor ik je proces! En dankjewel voor je verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Melaan

Nee, ik voel me zeker niet oké, dat heb ik me al die jaren nooit gevoeld en nu nog wat minder. Ik functioneer op een minimumniveau. Overdreven veel zorgen maak ik me niet. Ik ga er toch wel van uit dat veel dingen die ons overkomen een bedoeling hebben, ook al begrijpen we die niet altijd.

Mijn situatie is aanzienlijk stabieler geworden sinds ik een geschikte Bach Bloesem Remedie heb gevonden. Ook heb ik een Stress B Complex ter ondersteuning nodig.

Je klachten klinken heftig. Voordeel is wel dat je weet waar het van komt en dat de klachten na verloop van tijd wel minder zullen worden.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen niet netjes een paar maal per dag een dosis te nemen maar alleen op momenten dat het echt onvermijdelijk is en dan in de laagst mogelijke dosis. Of dat het beste advies is weet ik niet.

Wat voor tabletjes alprazolam heb je? Volgens mij bestaan er geen gewone tabletjes van 1 mg, wel tabletjes met gereguleerde afgifte van 1 mg.

Nogmaals sterkte gewenst.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karel12

Dat is heftig hoor. Mag ik vragen wat jouw lichamelijke klachten dan zijn? Kan het een burn-out zijn? Dat geeft een beetje dezelfde klachten tijdens afbouw. Zit ik ook nog middenin. 
Die lage dosis lorazepam zorgt er niet voor dat het averechts werkt? Heb je ook wel goede dagen? 

Ik heb tabletjes van 0,5mg, maar moest er nog 1 nemen, omdat mijn hartslag torenhoog bleef. 
 

Kan het niet zo zijn dat ik in dezelfde situatie kan blijven als jij? Dat ik ook niet stabiliseer. 
 

Hoop dat je snel opknapt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Melaan

Het is wel mogelijk dat het feit dat ik me nu nog altijd niet zo goed voel als toen ik met afbouwen begon is toe te schrijven aan het deels weer boven water komen van mijn oorspronkelijke klachten. Voor een deel lijkt mij dat inderdaad het geval, hoewel Benzo ontwenning altijd aangrijpt op iemands zwakke punten en dus ook je oorspronkelijke klachten kan imiteren.

Maar ik houd er inderdaad rekening mee dat die weer deels boven water komen en dat ik daar dus beter eerst deels mee kan proberen af te rekenen.

Mijn klachten betreffen een overprikkeld zenuwstelsel en gebrek aan mentale energie. Verder nog wat specifiekere klachten die moeilijk zijn uit te leggen als je ze zelf niet hebt. Ik ben er liefst zo weinig mogelijk mee bezig om er geen extra energie in te steken. Om die reden praat ik er ook liever niet veel over.

Die lage dosis lorazepam zorgt er niet voor dat het averechts werkt?

 Het is duidelijk dat het in principe beter is niets te slikken maar ik vraag me wel af waarom ik me op 1 mg dan beter voelde dan nu. Je zou dan verwachten dat 1 mg nog averechtser zou werken dan de lage dosis die ik nu neem.

Heb je ook wel goede dagen? 

Niet echt goede dagen maar de ene dag is wel beter dan de andere. Dat is ook iets wat kenmerkend is voor benzo ontwenning.

Kan het niet zo zijn dat ik in dezelfde situatie kan blijven als jij? Dat ik ook niet stabiliseer.

Misschien wel. Voordeel is wel dat we dan gezellig samen in dezelfde situatie zitten. Alleen is ook maar alleen.

Nee, alle gekheid op een stokje. Je hoeft niet altijd het ergste te denken, het kan ook best meevallen. Ik ben nu nog niet helemaal hersteld van de gedeeltelijke afbouw, en bijna een jaar mag lang lijken maar vergeleken met de tijd dat ik het heb gebruikt is het nog niet lang. Bovendien heb ik in de loop der tijd veel geschommeld met mijn dosis en dat kan de situatie zeer verslechteren. De eerste jaren was mijn reactie op de lorazepam heel anders dan na de terugval tijdens de alternatieve behandeling en afbouw was toen veel gemakkelijker dan nu. En ook daarna wist ik niet hoe ik dat het beste kon aanpakken en dat je moet proberen er in het vervolg helemaal vanaf te blijven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-5-2021 om 18:41 zei karel12:

@Melaan

Het is wel mogelijk dat het feit dat ik me nu nog altijd niet zo goed voel als toen ik met afbouwen begon is toe te schrijven aan het deels weer boven water komen van mijn oorspronkelijke klachten. Voor een deel lijkt mij dat inderdaad het geval, hoewel Benzo ontwenning altijd aangrijpt op iemands zwakke punten en dus ook je oorspronkelijke klachten kan imiteren.

Maar ik houd er inderdaad rekening mee dat die weer deels boven water komen en dat ik daar dus beter eerst deels mee kan proberen af te rekenen.

Mijn klachten betreffen een overprikkeld zenuwstelsel en gebrek aan mentale energie. Verder nog wat specifiekere klachten die moeilijk zijn uit te leggen als je ze zelf niet hebt. Ik ben er liefst zo weinig mogelijk mee bezig om er geen extra energie in te steken. Om die reden praat ik er ook liever niet veel over.

Die lage dosis lorazepam zorgt er niet voor dat het averechts werkt?

 Het is duidelijk dat het in principe beter is niets te slikken maar ik vraag me wel af waarom ik me op 1 mg dan beter voelde dan nu. Je zou dan verwachten dat 1 mg nog averechtser zou werken dan de lage dosis die ik nu neem.

Heb je ook wel goede dagen? 

Niet echt goede dagen maar de ene dag is wel beter dan de andere. Dat is ook iets wat kenmerkend is voor benzo ontwenning.

Kan het niet zo zijn dat ik in dezelfde situatie kan blijven als jij? Dat ik ook niet stabiliseer.

Misschien wel. Voordeel is wel dat we dan gezellig samen in dezelfde situatie zitten. Alleen is ook maar alleen.

Nee, alle gekheid op een stokje. Je hoeft niet altijd het ergste te denken, het kan ook best meevallen. Ik ben nu nog niet helemaal hersteld van de gedeeltelijke afbouw, en bijna een jaar mag lang lijken maar vergeleken met de tijd dat ik het heb gebruikt is het nog niet lang. Bovendien heb ik in de loop der tijd veel geschommeld met mijn dosis en dat kan de situatie zeer verslechteren. De eerste jaren was mijn reactie op de lorazepam heel anders dan na de terugval tijdens de alternatieve behandeling en afbouw was toen veel gemakkelijker dan nu. En ook daarna wist ik niet hoe ik dat het beste kon aanpakken en dat je moet proberen er in het vervolg helemaal vanaf te blijven.

 

Hey Karel, 

Ik merk zelf dat ik wel wat lichamelijke verschijnselen heb sinds ik 1 a 2 maand op Lorazepam zit, die wel sterker worden bij  het afbouwen maar die daarvoor ook al bestonden. En die ook heel verschillend zijn van de afbouwklachten die ik heb/had van mijn cold turkey van Flurazepam, hoewel het soms lastig is om daar het onderscheid in te maken.

Maar zou het niet kunnen dat dat 'tolerantie-verschijnselen' zijn, en dat wij die ook op een hele lage dosis al hebben door dat kindling-effect? Ik denk dat ons lichaam gewoon 'allergisch' reageert op de benzo. Ik kan natuurlijk niet weten wat jij voelt, maar voor mezelf denk ik dat alle klachten pas weg zullen zijn nadat ik volledig ervan af ben. Moet eerst nog lukken, natuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Lynn46:

Hey Karel, 

Ik merk zelf dat ik wel wat lichamelijke verschijnselen heb sinds ik 1 a 2 maand op Lorazepam zit, die wel sterker worden bij  het afbouwen maar die daarvoor ook al bestonden. En die ook heel verschillend zijn van de afbouwklachten die ik heb/had van mijn cold turkey van Flurazepam, hoewel het soms lastig is om daar het onderscheid in te maken.

Maar zou het niet kunnen dat dat 'tolerantie-verschijnselen' zijn, en dat wij die ook op een hele lage dosis al hebben door dat kindling-effect? Ik denk dat ons lichaam gewoon 'allergisch' reageert op de benzo. Ik kan natuurlijk niet weten wat jij voelt, maar voor mezelf denk ik dat alle klachten pas weg zullen zijn nadat ik volledig ervan af ben. Moet eerst nog lukken, natuurlijk...

Hallo Lynn,

Dat alle klachten voor mij eens weg zullen zijn is iets waarvan ik helaas nog niet overtuigd ben. Ik had namelijk al serieuze klachten voordat ik ermee begon en ik weet niet hoe het met de energie die hiermee verbonden is gesteld is. 

Ik denk inderdaad dat het wenselijk is helemaal naar 0 te gaan, maar het moet wel haalbaar zijn. Tolerantie speelt zeker voor een deel een rol en ook allergie-achtige verschijnselen kunnen spelen. Zoals ik al eens eerder zei is mijn toestand ernstig verslechterd na een alternatieve behandeling en hierna leek het inderdaad alsof ik allergie-achtige klachten ervoer als ik een pilletje nam. Het leek mij toen alsof ik allergisch was geworden voor een middel dat ik niet kon missen. In de loop der tijd is dat gevoel steeds minder geworden en tenslotte helemaal verdwenen. Dat wil niet zeggen dat het niet nog een rol kan spelen maar ik zou verwachten dat ik me op mijn huidige lage dosis dan beter zou moeten voelen dan op 1 mg, en dat is nog niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karel12:

Hallo Lynn,

Dat alle klachten voor mij eens weg zullen zijn is iets waarvan ik helaas nog niet overtuigd ben. Ik had namelijk al serieuze klachten voordat ik ermee begon en ik weet niet hoe het met de energie die hiermee verbonden is gesteld is. 

Ik denk inderdaad dat het wenselijk is helemaal naar 0 te gaan, maar het moet wel haalbaar zijn. Tolerantie speelt zeker voor een deel een rol en ook allergie-achtige verschijnselen kunnen spelen. Zoals ik al eens eerder zei is mijn toestand ernstig verslechterd na een alternatieve behandeling en hierna leek het inderdaad alsof ik allergie-achtige klachten ervoer als ik een pilletje nam. Het leek mij toen alsof ik allergisch was geworden voor een middel dat ik niet kon missen. In de loop der tijd is dat gevoel steeds minder geworden en tenslotte helemaal verdwenen. Dat wil niet zeggen dat het niet nog een rol kan spelen maar ik zou verwachten dat ik me op mijn huidige lage dosis dan beter zou moeten voelen dan op 1 mg, en dat is nog niet het geval.

Hoi Karel, 

Gelukkig is die allergische reactie al verdwenen... Had je al klachten voor je begon met benzo's in te nemen of voordat je begon met afbouw? Misschien speelt er idd ook nog iets anders, ik denk dat dat bij de meesten van ons ook wel zo is. Ik denk dat ik op het moment van mijn cold turkey bijna tegen een burn-out aanliep, ik was in elk geval wel wat overspannen, dus dat zal zeker ook een rol hebben gespeeld. Wat mij ook opvalt is dat heel veel van de klachten die hier genoemd worden en die ik zelf ook ervaar ook typisch zijn voor chronische hyperventilatie... ik vraag me af of er geen link is tussen de 2. Wel heel sneu dat je toestand is verslechterd na een alternatieve behandeling... ikzelf ben 2x naar een hypnotherapeut geweest, maar voelde me daar toch niet goed bij, mijn angst nam weer enorm toe en ik heb de behandeling niet verder gezet. Ondertussen heb ik het idee dat acceptatie in combi met afleiding zoeken het enige is wat mij echt helpt.

Ik hoop dat je binnenkort verlichting voelt van je klachten en dat je meer en meer betere en zelfs goede dagen mag ervaren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn46

Dank je. Jij ook een spoedig herstel gewenst.

Ik had al serieuze klachten voordat ik met de lorazepam begon. Het is voor jou ook wel sneu dat je huisarts je coldturkey met een benzo liet stoppen. Iets voorschrijven kunnen ze beter dan je er op een verantwoorde manier vanaf helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-5-2021 om 16:16 zei Melaan:

@karel12

Dat klinkt wel heftig. Dus jij voelt je nog niet ok? Kun je wel functioneren verder? Ik heb nog steeds last van de rommelige poging van de antidepressiva. Heb dinsdag echt een zware dag gehad, de spanning was enorm, niet te houden. Moest ook voor het eerst 2 uurtjes werken en sliep al dagen niet zo best.

Hartslag ging niet meer omlaag, wist niet meer waar ik het moest zoeken. Heel de dag enorme spanning. Moe en opgejaagd tegelijk. Voelde me een wrak. Moest toen 1mg alprazolam innemen van de HAP. Toen pas werd mijn lichaam rustig. Woensdag trok ik het wel, maar donderdag weer heftig. Toen 0,5mg alprazolam genomen om tot rust te komen. Gisteren ging het weer, maar merk vandaag weer veel spanning. De huisarts had gezegd dat ik het 15 dagen moest slikken, inclusief afbouw, maar durf het niet. 

Het is behoorlijk doorbijten zeg. Hoop dat ik het trek vanavond en vannacht. Dus zo’n geluksvogel voel ik me momenteel niet :-)

Ben jij niet bang om niet stabiel te worden? Ik ben zo bang dat ik me niet meer normaal ga voelen. Heb ook een burn-out, die klachten komen in alle hevigheid terug, maar lijken ook op die intrekkingen. 

Word er erg onzeker van. Wat te doen. Straks ook nog alprazolam afbouwen, maar moet wel kunnen functioneren. 

Jij ook sterkte hoor ik je proces! En dankjewel voor je verhaal. 

Hey Melaan, 

Beetje late reactie op jouw bericht, ik hoop dat het ondertussen beter gaat al... Ik wou toch nog even reageren omdat ik bij mijn terugkeer naar werk ook ineens weer hevige angsten had, waarvan ik niet goed kon achterhalen waar die dan ineens weer vandaan kwamen, want ik had echt zin om weer te gaan werken!  Maar was natuurlijk ook deels door anticipatie op confrontatie met collega's (ikwas 5 maanden out geweest en niemand wist precies wat er aan de hand was) Maar vooral, bij mij dan, volgens mij pure angst om de angst: 'oh nee, dat gaat toch weer niet beginnen, he' en lap daar had je het al, enorme spanning die weer continu door mijn lijf gierde... was toch wel een maandje doorbijten: ik had altijd een pilletje op zak voor in noodgeval (hoewel ik overdag nooit nam, was gewoon ter geruststelling) maar heb het nooit moeten nemen. Wel regelmatig naar WC gevlucht om ademhalingsoefeningen te doen..  na een maand waren die angsten al sterk geminderd en nu heb ik er helemaal geen last meer van (Fingers crossed)

Wou dit even delen, want soms hebben angsten ook andere oorzaak dan enkel afbouw en moet je er even doorheen. Dus misschien heb je er iets aan als je dit zou herkennen...

Maar ik hoop dat het bij jou alweer beter is en dat je niet te vaak Alprazolam moet nemen.... maar als je het maar 15 dagen neemt denk ik dat je makkelijk weer kan stoppen, tenzij je al vaker die troep hebt moeten afbouwen. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je bericht @Lynn46

Fijn dat je je verhaal deelt. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik kreeg alleen last nadat ik was gaan werken. Had al  nachten slecht geslapen en voelde me niet top. Toch gegaan. Daarna kwam alles eruit. Heb bijna 1,5 week met enorme spanning in bed gelegen. Gelukkig gaat het nu iets beter. Denk een terugval. Ik heb nu afgesproken om vanuit huis te werken als het lukt ik ben nog zo instabiel in mijn herstel, dat ik per dag weet hoe het gaat. 
 

Dankjewel in elk geval. Jouw voorbeeld geeft hoop! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Melaan:

Dankjewel voor je bericht @Lynn46

Fijn dat je je verhaal deelt. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik kreeg alleen last nadat ik was gaan werken. Had al  nachten slecht geslapen en voelde me niet top. Toch gegaan. Daarna kwam alles eruit. Heb bijna 1,5 week met enorme spanning in bed gelegen. Gelukkig gaat het nu iets beter. Denk een terugval. Ik heb nu afgesproken om vanuit huis te werken als het lukt ik ben nog zo instabiel in mijn herstel, dat ik per dag weet hoe het gaat. 
 

Dankjewel in elk geval. Jouw voorbeeld geeft hoop! 

Dat lijkt me heel slim, om op je eigen ritme weer langzaam aan te beginnen... en fijn dat het kan ook!  Ik ken je hele verhaal niet meer, maar mag ik vragen hoe lang je die AD al neemt? Mij is gezegd dat ik die zeker 1 jaar moet nemen om mijn serotoninespiegel weer echt op peil te krijgen, dus als je er te snel mee stopt of afbouwt kan dat misschien ook wel voor terugval zorgen? Heel veel sterkte nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Lynn46,

Dat is een goede tip! Ik slikte het slechts 11 weken voordat ik wilde stoppen. Nu inmiddels 5 maanden. Ik heb een lage dosering gekregen, 7,5 mg, voor eten en slapen. En ik ga er echt mijn tijd voor nemen als ik ga afbouwen. Eerst alles op peil inderdaad  

Ik heb de laatste 1,5 week af en toe een Alprazolam genomen. Afgelopen vrijdagochtend nog 1. Kan het zo zijn dat ik daar nu klachten van heb? Heb twee goede dagen gehad, maar vandaag weer erg nerveus. Zit natuurlijk ook nog in mijn burn-out, maar misschien moet ik even doorbijten en geen alprazolam meer slikken. Of een halfje. 

Dankjewel weer!

bewerkt door Melaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-5-2021 om 11:45 zei Lynn46:

.............mag ik vragen hoe lang je die AD al neemt? Mij is gezegd dat ik die zeker 1 jaar moet nemen om mijn serotoninespiegel weer echt op peil te krijgen, dus als je er te snel mee stopt of afbouwt kan dat misschien ook wel voor terugval zorgen? Heel veel sterkte nog!

@Lynn46 @Melaan

Of dit ook geldt voor mirtazapine in lage dosis weet ik niet. In lage dosis wordt mirtazapine niet als AD gebruikt maar als middel tegen slapeloosheid (en volgens Melaan dus ook voor eetklachten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...