Spring naar bijdragen

Klaar mee


Emmy

Aanbevolen berichten

Zit er op het moment een beetje doorheen… Alles ging zo goed. Het stoppen met drinken en afvallen. Was blij dat alle feestjes zo’n beetje voorbij waren. Kids weer naar school, dus wat meer rust in huis weer. Krijgen we opeens allemaal nieuwe uitnodigingen voor feestjes, borrels, etc. Pfff, trek dat even niet…. Alles lijkt te veel en baal overal van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Emmy:

Zit er op het moment een beetje doorheen… Alles ging zo goed. Het stoppen met drinken en afvallen. Was blij dat alle feestjes zo’n beetje voorbij waren. Kids weer naar school, dus wat meer rust in huis weer. Krijgen we opeens allemaal nieuwe uitnodigingen voor feestjes, borrels, etc. Pfff, trek dat even niet…. Alles lijkt te veel en baal overal van. 

Dan cancel je er een paar :huh:

Effe rust nemen, je lichaam is misschien nog aan het detoxen, dat kan zo een paar weken duren, dus gewoon lekker rust nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ook even pas op de plaats zetten en even rust nemen.

Misschien heb je nu trouwens "gewoon" even een dipje...Je zegt dat je er nu even doorheen zit. Misschien ben je aan het afscheid nemen en daar zitten naast allerlei positieve effecten ook negatieve gevoelens bij. Misschien is dit dus maar tijdelijk en voel je je over een paar dagen weer wat beter en ben je blij dat je sterk bent gebleven.

( bij mij gaat het ook een beetje op en af. Maar ik hou me vast aan dat trotse gevoel dat elke dag toch sterker wordt en accepteer ook een wat mindere dag)

Succes :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O wat vervelend Emmy, inderdaad een beetje rustig aan doen. Bij mij werkt bewegen wandelen goed om hoofd leeg te maken, ook al heb ik er geen ene zin in… app Alcoholvrijheid helpt me ook, vooral de verhalen van andere mensen doet je beseffen dat je niet alleen bent. Je kan het hoor!!  Morgen sta je er waarschijnlijk weer heel anders in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles gaat nog steeds goed @Emmy
als jij maar op blijft passen dat deze twijfels je achterdeurtje naar drinken niet op een kier zetten.
Je kunt een slag om de arm nemen voor je alle uitnodigingen accepteert of afzegt.
Er zijn op die feestjes heus meer mensen die niet of nauwelijks drinken, dus als je sterk in je schoenen
staat op dat eerste feestje is het een mooie try out om zonder drank het ook leuk te vinden, of door te komen.
Lang niet alle feestjes zijn leuk, zelfs met drank niet. Valt het tegen dan ga je eerder weg. Per keer, per dag,
kun je kiezen. En vraag steun, aan partner, bekende vrienden/-innen, familie. Hier. Je hoeft het niet alleen
te doen, wel zelf natuurlijk.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik me maar even moet richten op de feestjes waar ik wel zin in heb en verder idd maar even pas op de plaats…. En misschien is het idd zo dat meespeelt dat ik er tegenop zie zonder alcohol al ben ik me daar niet zo bewust van. Gebruikte het wel als middel om me wat losser te voelen.
Gisteravond wat leuke boeken op de e reader gezet en lekker lang in bad gelegen. Vandaag een vrije dag. Zo eerst maar eens wat doen in het huishouden, want dat schiet er de laatste tijd ook steeds bij in. Terwijl je zou denken met zo veel extra tijd dat het huis nu wel opgeruimd zou zijn :blush: Vanmiddag lekker met de hond het bos in en dan eens kijken wat we vandaag gaan eten. Ben op zoek naar lekkere vegetarische recepten, dus alle ideeën zijn welkom :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag alweer 61 dagen alcoholvrij. Moest ze wel even tellen en was in de veronderstelling dat het er vandaag 60 waren :D Zomaar een dag cadeau dus. En lijkt me een goed teken dat ik het aantal niet precies weet… Door naar de 100 dagen en hopelijk daarna nog veel meer!

bewerkt door Emmy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow,  61 dagen. Proficiat :rose:

Ook fijn dat je niet meer aan het tellen bent (  ik nog wel hoor :D)

Dat betekent dat het al NORMAAL is om  geen alcohol tot je te nemen en rijgen de dagen zich aaneen zonder dat je er de hele dag bij stil staat. Op naar de 100 dagen !!

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag echt zo’n dag dat ik voorheen ‘los’ ging. Lekkere hapjes op tafel…. Mis ik het glaasje wijn erbij? Mwah, soms wel. Met kerst en oud en nieuw wat geëxperimenteerd met alcoholvrije bubbels. Smaakte niet verkeerd, maar dat komt denk ik ook deels doordat de bubbels de smaak wat maskeren. Frisdrank vind ik eigenlijk wat te zoet en alcoholvrij bier is het ook niet helemaal. Toch maar weer door met water en thee dan :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep ik merk van mezelf dat je er niet over na moet gaan denken, over het missen. Ik heb nog niet zitten kniezen tot zover (ben al een heule week droog :D ) maar ik weet dat als het gebeurt, ik gewoon ff wat moet gaan doen. Afwasje, band plakken, troep opruimen, hond uitlaten, alles is goed als t maar mindful is :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beloning van het niet drinken is er in ieder geval wel. Net tijdens het eten slap van de lach gelegen. Was echt ontzettend lang geleden dat ik me zo goed en blij voelde…. Eerder rond deze tijd op zondagavond meestal compleet uitgeteld voor de tv. Opziend tegen de week die nog moest komen…. Nu energie voor tien en zin in de week :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tien weken. Als ik de balans zo opmaak brengt het me tot nu toe veel:

- Algemene conditie is er op vooruit gegaan. Merk dat een kilometer of 10 wandelen me met gemak afgaat en dat ik daarna ook nog energie over heb voor andere dingen.

- Ik slaap over het algemeen veel beter. En ook als ik wat minder heb geslapen voel ik me best fit.

- Mijn haar lijkt sneller te groeien. Ook glanst het meer (joehoe :D).

- Opgezet en pafferig gezicht is weg.

- Negen kilo afgevallen en 11 cm kwijt rondom mijn buik. Dat ik ben afgevallen begin je ook steeds beter te zien. Merk het nu ook aan mijn kleren. Binnenkort maar eens shoppen voor nieuwe kleren :D

- Frisse smaak in mijn mond en de kinderen heb ik niet meer horen klagen dat ik uit mijn mond stink :ph34r:

- Mentaal voel ik me sterker. Voel me veel weerbaarder en heb minder stress. Maar dit kan ook te maken hebben met de therapie die ik nu volg in combinatie met tijdelijk minder werken. Overigens denk ik dat de therapie zonder dat ik drink sowieso zinvoller is.

Dat dus! En door… Op naar de 100 dagen :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, al 10 weken : Proficiat :rose:

En dan dat lijstje met pluspunten van het NIET drinken !!

Eigenlijk zou iedereen dat moeten maken en dan op verschillende plekken in huis ophangen, zodat je er steeds aan herinnerd wordt ( en ( met name op de moeilijke momenten ) waarom je deze belangrijke beslissing genomen hebt. De beste beslissing ooit !!    Kiezen voor jezelf !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier toch maar even neerzetten. Vandaag naar therapie geweest en dit heeft iets met me gedaan. Er is iets open gegaan wat ik denk ik liever dicht had gehouden. Mijn eerste reactie hierop was dat ik wilde drinken. Het verdoven en zo snel mogelijk dat vervelende gevoel kwijtraken. Heb het niet gedaan en ben het ook niet van plan, maar wat voelt het ontzettend naar. Niet zo vreemd natuurlijk als je het altijd hebt weggedronken, maar weet niet goed wat ik er mee moet. Straks maar lekker lang douchen en vroeg naar bed. Hopelijk morgen een betere dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2023 om 13:38 zei Emmy:

Tien weken. Als ik de balans zo opmaak brengt het me tot nu toe veel:

- Algemene conditie is er op vooruit gegaan. Merk dat een kilometer of 10 wandelen me met gemak afgaat en dat ik daarna ook nog energie over heb voor andere dingen.

- Ik slaap over het algemeen veel beter. En ook als ik wat minder heb geslapen voel ik me best fit.

- Mijn haar lijkt sneller te groeien. Ook glanst het meer (joehoe :D).

- Opgezet en pafferig gezicht is weg.

- Negen kilo afgevallen en 11 cm kwijt rondom mijn buik. Dat ik ben afgevallen begin je ook steeds beter te zien. Merk het nu ook aan mijn kleren. Binnenkort maar eens shoppen voor nieuwe kleren :D

- Frisse smaak in mijn mond en de kinderen heb ik niet meer horen klagen dat ik uit mijn mond stink :ph34r:

- Mentaal voel ik me sterker. Voel me veel weerbaarder en heb minder stress. Maar dit kan ook te maken hebben met de therapie die ik nu volg in combinatie met tijdelijk minder werken. Overigens denk ik dat de therapie zonder dat ik drink sowieso zinvoller is.

Dat dus! En door… Op naar de 100 dagen :D

 

Top!!

Dat zijn prachtige voordelen toch? Allemaal redenen om vooral lekker zo door te gaan dus. :)
En inderdaad hè, wat gaan die kilo's er lekker af. En herkenbaar ook dat je in de spiegel kijkt (in tijden dat je veel zuipt) en je echt zo'n opgezet en pafferig gezicht ziet. Walgelijk haha... Dat gaat dan allemaal lekker weg idd, en je gaat er veel gezonder en vitaler uitzien, en je voelt het ook nog eens. Super bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-1-2023 om 09:09 zei Emmy:

Het helpt wel idd zo’n lijstje. En dan was ik nog vergeten dat mijn huid er beter uitziet en de problemen met mijn darmen enorm verbeterd zijn :D

Pfff, ook echt niet goed voor de darmen idd, die alcohol. Bij mij begint de ontlasting eindelijk weer een beetje vaste vorm te krijgen. Echt slecht idd daarvoor. Fijn dat ook dat weer veel beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties! Op dit moment overheerst vooral dankbaarheid dat ik dit nuchter aan kan gaan. Met drank was ik nooit naar therapie gegaan en was alles door blijven sudderen met alle gevolgen van dien. Probeer me nu vast te houden aan de gedachte dat het kennelijk nodig is hier door te gaan en dat het uiteindelijk beter gaat worden. Het brengt me ook veel nieuwe inzichten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...