Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 21-4-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

Lynn

Hallo, allemaal! ik lig me hier een beetje op te fokken midden in de nacht, want ik heb al enkele dagen last van een scherpe pijn op mijn borst,  naast maagpijn en misselijkheid en hyperventilatie die ik al enige tijd had, sinds mijn mislukte poging om van 0,5 af te bouwen naar 0,25... ik ben nog steeds aan het stabiliseren op 0,5 nu, maar vraag me af of ik niet gewoon moet beginnen (maar traag deze keer!) met afbouwen, want denk dat mijn klachten vooral stressgerelateerd zijn... Vandaag ging het prima, en dan komt alles weer ineens schijnbaar uit het niets tegelijk opzetten en begin ik me weer zorgen te maken, begin dan te piekeren en malen over de afbouw,... misschien maar beter in het diepe duiken, dan. In het weekend ging het veel beter, dan had ik een tripje met mijn vriend en hebben we veel gefietst en gewandeld. 

Hoe verzetten jullie je gedachten en wat helpt om te ontspannen en om positief te blijven?

Ik ga nu in elk geval proberen te slapen, moet morgen vroeg uit de veren. Slaapwel!

 

Goeie morgen Lynn, Als je die pijn niet vertrouwd laat het dan even na kijken, maar ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met stress. Die pijnen die je hebt daar klagen veel  mensen over als ze gaan afbouwen.  Dat malen heeft vaak te maken met de onzekerheid die je hebt over de afbouw en is normaal hoor. Dat alles ineens weer op komt zetten zijn hoogstwaarschijnlijk de momenten dat lichaam en geest weer smeken om het stofje. Op die momenten kun je dat tegen jezelf zeggen dat dat te maken heeft met onzekerheid,  misschien maakt het je wat rustiger. En ja doe het afbouwen rustig aan. 

Je schrijft zelf al de oplossing hé? In het weekend heb je gefietst enz. dus veel bezig zijn met leuke dingen ook al gaat dat moeilijk. En veel delen hier, schrijf van je af.

Sterkte meis.

 
bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  •  

Welkom Oxavrouw.Welkom PlaatjesHeb je een beetje kunnen pitten? Wat fijn dat we er een topper bij hebben.

Bouw rustig af en rust genoeg. Verder ga je zinnen verzetten, blijf bezig met leuke dingen en accepteer dat deze gevoelens (hoe moeilijk ook ) er bij horen. De raadt van Vechter om CBD olie te nemen is hartstikke goed, het maakt je wat rustiger en je slaapt er wat beter van. CBD 5% te koop bij het Kruidvat. En veel van je af schrijven dan deel je en kunnen we het hier met z'n allen doen. Sterkte wijfie.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Lynn

Hallo, allemaal! ik lig me hier een beetje op te fokken midden in de nacht, want ik heb al enkele dagen last van een scherpe pijn op mijn borst,  naast maagpijn en misselijkheid en hyperventilatie die ik al enige tijd had, sinds mijn mislukte poging om van 0,5 af te bouwen naar 0,25... ik ben nog steeds aan het stabiliseren op 0,5 nu, maar vraag me af of ik niet gewoon moet beginnen (maar traag deze keer!) met afbouwen, want denk dat mijn klachten vooral stressgerelateerd zijn... Vandaag ging het prima, en dan komt alles weer ineens schijnbaar uit het niets tegelijk opzetten en begin ik me weer zorgen te maken, begin dan te piekeren en malen over de afbouw,... misschien maar beter in het diepe duiken, dan. In het weekend ging het veel beter, dan had ik een tripje met mijn vriend en hebben we veel gefietst en gewandeld. 

Hoe verzetten jullie je gedachten en wat helpt om te ontspannen en om positief te blijven?

Ik ga nu in elk geval proberen te slapen, moet morgen vroeg uit de veren. Slaapwel!

 

Goeie morgen Lynn, Als je die pijn niet vertrouwd laat het dan even na kijken, maar ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met stress. Die pijnen die je hebt daar klagen veel  mensen over als ze gaan afbouwen.  Dat malen heeft vaak te maken met de onzekerheid die je hebt over de afbouw en is normaal hoor. Dat alles ineens weer op komt zetten zijn hoogstwaarschijnlijk de momenten dat lichaam en geest weer smeken om het stofje. Op die momenten kun je dat tegen jezelf zeggen dat dat te maken heeft met onzekerheid,  misschien maakt het je wat rustiger. En ja doe het afbouwen rustig aan. 

Je schrijft zelf al de oplossing hé? In het weekend heb je gefietst enz. dus veel bezig zijn met leuke dingen ook al gaat dat moeilijk. En veel delen hier, schrijf van je af.

Sterkte meis.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lieve mensen Lynn ik wens jou en de andere strijders veel sterkte in deze afbouw komt goed hoor de zon schijnt vannacht slecht geslapen dan gaat tinntus ook harder maar [k had net een helder gevoel mooi is dat en nu weer weg ik hou het vast in gedachten het komt wel terug  fijn Bolletje om onze dingen hier kunnen opschrijven  we zitten in het zelfde schuitje gisteren nog het hondje uitgelaten vanmiddag weer naar buiten ik ga dwars door de angst heen heel moeilijk maar als dan weer thuis komt geef me weer het gevoel heb ik toch weer gedaan kleine dingen zijn ook belangrijk       liefs wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Lynn

Hallo, allemaal! ik lig me hier een beetje op te fokken midden in de nacht, want ik heb al enkele dagen last van een scherpe pijn op mijn borst,  naast maagpijn en misselijkheid en hyperventilatie die ik al enige tijd had, sinds mijn mislukte poging om van 0,5 af te bouwen naar 0,25... ik ben nog steeds aan het stabiliseren op 0,5 nu, maar vraag me af of ik niet gewoon moet beginnen (maar traag deze keer!) met afbouwen, want denk dat mijn klachten vooral stressgerelateerd zijn... Vandaag ging het prima, en dan komt alles weer ineens schijnbaar uit het niets tegelijk opzetten en begin ik me weer zorgen te maken, begin dan te piekeren en malen over de afbouw,... misschien maar beter in het diepe duiken, dan. In het weekend ging het veel beter, dan had ik een tripje met mijn vriend en hebben we veel gefietst en gewandeld. 

Hoe verzetten jullie je gedachten en wat helpt om te ontspannen en om positief te blijven?

Ik ga nu in elk geval proberen te slapen, moet morgen vroeg uit de veren. Slaapwel!

 

Goeie morgen Lynn, Als je die pijn niet vertrouwd laat het dan even na kijken, maar ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met stress. Die pijnen die je hebt daar klagen veel  mensen over als ze gaan afbouwen.  Dat malen heeft vaak te maken met de onzekerheid die je hebt over de afbouw en is normaal hoor. Dat alles ineens weer op komt zetten zijn hoogstwaarschijnlijk de momenten dat lichaam en geest weer smeken om het stofje. Op die momenten kun je dat tegen jezelf zeggen dat dat te maken heeft met onzekerheid,  misschien maakt het je wat rustiger. En ja doe het afbouwen rustig aan. 

Je schrijft zelf al de oplossing hé? In het weekend heb je gefietst enz. dus veel bezig zijn met leuke dingen ook al gaat dat moeilijk. En veel delen hier, schrijf van je af.

Sterkte meis.

 

Bedankt, Bolletje! Inderdaad, overdag kan ik mijn zinnen meestal nog wel verzetten, ook al voel ik me slecht, maar als ik 's nachts niet kan slapen komt het gepieker, hè! Heb uiteindelijk toch nog paar uurtjes geslapen en zie het allemaal alweer wat zonniger in..

En zoals je eerder al zei: men lijdt het meest van het lijden dat men vreest (of zoiets), helemaal waar!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo Lieve mensen Lynn ik wens jou en de andere strijders veel sterkte in deze afbouw komt goed hoor de zon schijnt vannacht slecht geslapen dan gaat tinntus ook harder maar [k had net een helder gevoel mooi is dat en nu weer weg ik hou het vast in gedachten het komt wel terug  fijn Bolletje om onze dingen hier kunnen opschrijven  we zitten in het zelfde schuitje gisteren nog het hondje uitgelaten vanmiddag weer naar buiten ik ga dwars door de angst heen heel moeilijk maar als dan weer thuis komt geef me weer het gevoel heb ik toch weer gedaan kleine dingen zijn ook belangrijk       liefs wil

Bedankt, Wilhelmina! En superknap van jou dat je je angsten niet uit de weg gaat, daar mag je je dan echt wel trots over voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bolletje:

Lynn

Hallo, allemaal! ik lig me hier een beetje op te fokken midden in de nacht, want ik heb al enkele dagen last van een scherpe pijn op mijn borst,  naast maagpijn en misselijkheid en hyperventilatie die ik al enige tijd had, sinds mijn mislukte poging om van 0,5 af te bouwen naar 0,25... ik ben nog steeds aan het stabiliseren op 0,5 nu, maar vraag me af of ik niet gewoon moet beginnen (maar traag deze keer!) met afbouwen, want denk dat mijn klachten vooral stressgerelateerd zijn... Vandaag ging het prima, en dan komt alles weer ineens schijnbaar uit het niets tegelijk opzetten en begin ik me weer zorgen te maken, begin dan te piekeren en malen over de afbouw,... misschien maar beter in het diepe duiken, dan. In het weekend ging het veel beter, dan had ik een tripje met mijn vriend en hebben we veel gefietst en gewandeld. 

Hoe verzetten jullie je gedachten en wat helpt om te ontspannen en om positief te blijven?

Ik ga nu in elk geval proberen te slapen, moet morgen vroeg uit de veren. Slaapwel!

 

Goeie morgen Lynn, Als je die pijn niet vertrouwd laat het dan even na kijken, maar ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met stress. Die pijnen die je hebt daar klagen veel  mensen over als ze gaan afbouwen.  Dat malen heeft vaak te maken met de onzekerheid die je hebt over de afbouw en is normaal hoor. Dat alles ineens weer op komt zetten zijn hoogstwaarschijnlijk de momenten dat lichaam en geest weer smeken om het stofje. Op die momenten kun je dat tegen jezelf zeggen dat dat te maken heeft met onzekerheid,  misschien maakt het je wat rustiger. En ja doe het afbouwen rustig aan. 

Je schrijft zelf al de oplossing hé? In het weekend heb je gefietst enz. dus veel bezig zijn met leuke dingen ook al gaat dat moeilijk. En veel delen hier, schrijf van je af.

Sterkte meis.

 

Is het ad die je afbouwd?die kunnen ook via tapering gedaan worden als het te moeilijk gaat...normaal kun je toch op een dosis blijven staan met ad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, vechter,

Probeer Lorazepam af te bouwen, slik ook AD sinds 6 maand maar die wil ik nu niet afbouwen.. Ben zonder al te veel problemen van 1mg naar 0,5 mg gegaan na 2 maanden gebruik, maar toen ik daar nog 0,25 van probeerde af te halen kreeg ik veel last van hyperventilatie, maagpijn, misselijkheid, spierspanning in middenrif enz. Had het gevoel dat mijn middenrif werd fijn geknepen.. Ben toen weer naar 0,5 gegaan, maar klachten blijven, hoewel minder erg, en er komen nieuwe klachten bij (sinds 1 week stekende pijn in borst en tintelingen in arm). Denk dat het ook veroorzaakt kan worden door hyperventilatie. Wil sowieso van die rotzooi af, dus ben nu al enkele dagen overgegaan van 0,50 naar 0,40...we zullen zien hoe dat gaat, en hopelijk kan ik dan verder afbouwen met 0,10 per 2 of 3 weken... Ondanks pijn op de borst en benauwdheid toch fijn weekend gehad en genoten van de zon, jullie hopelijk ook! Groetjes en slaapwel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...