Spring naar bijdragen

ben ik weer


Carbogel

Aanbevolen berichten

:blush:et is al een tijdje geleden dat ik op dit forum was ,ik slikte toen lorazapam 2,5 mg,moest daar van af dus kreeg ik via ggz team bavo rotterdam diazapam 5 mg,moest flink beginnen 6 x daags en dan steeds halfjes eraf ,dat is geloof ik de normale procedure,en het ging best goed. maar eenmaal bij 1 gekomen ging het mis werd onbestemd angstig wakker zat maar te piekeren ging steeds maar weer naar bed ,kortom functioneerde voor geen meter ben van 4 maart 2020 niet veder dan de brievenbus geweest.Zit alleen maar binnen,nu heerst er natuurlijk Corana,dus wat dat betrefd ben ik een model burger .Maar toch maar weer gevraagd om lorazapam en de eerste dagen voelde ik mij echt heel goed ,door geen angst te hebben ging ik dingen doen weer.Maar dacht wel aan de verslaving,liet de diazapam liggen ,en sinds gisteren heb ik het abnormaal koud echt in mijn lichaam,mijn buik is van binnen koud ,alsof mijn bloed uit ijs bestaat .Is dit nu juist van de lorazapam?Mis ik de diazapam ,of heeft de verslaving reeds toegeslagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-4-2021 om 16:51 zei Carbogel:

:blush:et is al een tijdje geleden dat ik op dit forum was ,ik slikte toen lorazapam 2,5 mg,moest daar van af dus kreeg ik via ggz team bavo rotterdam diazapam 5 mg,moest flink beginnen 6 x daags en dan steeds halfjes eraf ,dat is geloof ik de normale procedure,en het ging best goed. maar eenmaal bij 1 gekomen ging het mis werd onbestemd angstig wakker zat maar te piekeren ging steeds maar weer naar bed ,kortom functioneerde voor geen meter ben van 4 maart 2020 niet veder dan de brievenbus geweest.Zit alleen maar binnen,nu heerst er natuurlijk Corana,dus wat dat betrefd ben ik een model burger .Maar toch maar weer gevraagd om lorazapam en de eerste dagen voelde ik mij echt heel goed ,door geen angst te hebben ging ik dingen doen weer.Maar dacht wel aan de verslaving,liet de diazapam liggen ,en sinds gisteren heb ik het abnormaal koud echt in mijn lichaam,mijn buik is van binnen koud ,alsof mijn bloed uit ijs bestaat .Is dit nu juist van de lorazapam?Mis ik de diazapam ,of heeft de verslaving reeds toegeslagen?

Hi Carbogel,

Gaat het inmiddels al wat beter?

Een aantal dingen is me nog niet zo duidelijk.

-Je zegt dat je minderde door steeds een halfje er vanaf te doen. Bedoel je een half tabletje van 5 mg of 0,5 mg diazepam?

- je zegt dat het mis ging bij 1 mg. Ben je toen toch nog verder gegaan naar 0 of blijven steken op 1mg?

-Waarom heb je weer gevraagd om lorazepam en niet om diazepam? Daarmee was je toch aan het afbouwen en het ging aanvankelijk toch best goed.

-Je zegt dat toen je weer met lorazepam begonnen was dacht aan je verslaving en de diazepam liet liggen. Dat begrijp ik niet. Dat je de diazepam laat liggen als je weer met lorazepam bezig bent ligt voor de hand of bedoel je dat je de lorazepam liet liggen en daar dus inmiddels mee gestopt bent.

-Ik vraag me dus af of je dat koude gevoel kreeg toen je nog met lorazepam bezig was of nadat je misschien weer met de lorazepam gestopt was.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas werkte de diazapam niet meer voor de onbestemde angst gevoelens dwz 5 mg uiteindelijk ,weer terug gevraagd lorazapam 2,5 mg ,maar ondanks dat dit wel helpt knaagde het toch bij mij ,,terug bij af,,en toen kwamen de gedachtens aan verslaving opzetten ,neemt lorazapam ,de werking van diazapam wel over?En ben ik straksniet aan 2 stofjes verslaafd .Gisteren ook nog de corana prik gehad astra zeneca wat ook weer een hoop vragen oplevert,en zenuwen,dat koude gevoel heeft volgens mij niet met de pammetjes te maken maar met fibriomyalgie leesdit veel terug bij de lotgenoten groep.Overigens slikken ook daar veel mensen lora of dia zapam ,daar angst 1 van de voorkomende dingen zijn.Het geeft veel vragen weinig antwoorden,en dat maakt het psychis nog moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Carbogel:

Helaas werkte de diazapam niet meer voor de onbestemde angst gevoelens dwz 5 mg uiteindelijk ,weer terug gevraagd lorazapam 2,5 mg ,maar ondanks dat dit wel helpt knaagde het toch bij mij ,,terug bij af,,en toen kwamen de gedachtens aan verslaving opzetten ,neemt lorazapam ,de werking van diazapam wel over?En ben ik straksniet aan 2 stofjes verslaafd .Gisteren ook nog de corana prik gehad astra zeneca wat ook weer een hoop vragen oplevert,en zenuwen,dat koude gevoel heeft volgens mij niet met de pammetjes te maken maar met fibriomyalgie leesdit veel terug bij de lotgenoten groep.Overigens slikken ook daar veel mensen lora of dia zapam ,daar angst 1 van de voorkomende dingen zijn.Het geeft veel vragen weinig antwoorden,en dat maakt het psychis nog moeilijker.

Ja, de astra zeneca prik kan de eerste dagen ook nog bijverschijnselen geven en best mogelijk dat het koude gevoel iets met je fibriomyalgie te maken heeft.

Je hebt waarschijnlijk toch te snel afgebouwd. Goed teken is wel dat het tot 1 mg best goed ging. Stel dat je toen een pauze had ingelast dan was het misschien wel anders afgelopen.

Uit je beschrijving maak ik op dat je met stapjes van een halve tablet van 5 mg hebt afgebouwd. Dat is dus 2,5 mg diazepam. In het begin kun je dat wel doen maar vanaf 15 mg raadt Ashton aan te minderen met stapjes van 1 mg per 1 of 2 weken. Daar heb je dan 2 mg tabletjes voor nodig. Dat is slechts een globale richtlijn want sommigen zullen het sneller kunnen en voor anderen is dit nog veel te snel en moeten de stapjes nog kleiner zijn.

Je bent niet echt terug bij af want je bent een ervaring rijker en als je het de volgende keer langzamer doet, vooral op het eind,  en het tempo afstemt op je klachten, en desnoods af en toe een pauze inlast,  is de kans op succes een stuk hoger. 

Lees ook de Ashton Manual als je die nog niet gelezen hebt. Te vinden via Google in het Nederlands en Engels.

Afbouwtabel diazepam Ashton:

https://benzo.org.uk/manual/bzsched.htm#s2

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...