Spring naar bijdragen

Eindelijk genoeg gehad


Unteahuga

Aanbevolen berichten

Hallo ik zal me even kort voorstellen.

Ik ben een jongvolwassenen die al vanaf zijn 11e wiet rookt en vanaf mijn 17e bijna dagelijks onder invloed ben van alcohol en drugs. Het begon allemaal toen ik in de horeca begon te werken. Hier heb ik een gigantisch alcoholprobleem ontwikkeld.

Mijn vader is ook alcoholist dus verslavingsgevoeligheid ben ik ook.

Ben van alle drugs zelfstandig afgestapt toen ik verhuisde naar mijn ex alleen het alcoholprobleem, hoe bewust ik me er ook van was, kon ik niet oplossen.

Nu ik het huis uit bent gezet, mijn vriendin ben verloren en mijn baan ben ik tot de conclusie gekomen dat ik naar een afkickkliniek moet want dit kan zo niet verder.

Ik weet alleen nu al dat ik gemotiveerd ben maar ik kan morgen zo een 'kronkel' in mijn hoofd krijgen en dan weer naar de fles grijpen. Alsof ik het gevoel heb dat ik oppermachtig bent en niemand mij wat kan maken.

Hoe gaan jullie met deze situatie om? Ik ben nu helemaal alleen dus ik kan ook niemand om mij heen hier bewust van maken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom

Ben je al langs de huisarts geweest voor hulp/doorverwijzing?

om in te zien dat je een probleem heb is al een goede eerste stap. 
 

hier op het forum kan je een hoop steun en informatie vinden

Groet,

zbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik ben op dit moment nog in Engeland want daar woonde mijn ex. Ik had gehoopt dat verhuizen hier naartoe mijn alcoholprobleem op zou lossen maar helaas ..

Ik arriveer over twee dagen weer in Nederland en zal me dan weer inschrijven en vragen voor een doorverwijzing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je ook heen ga je draag je probleem met je mee (is mijn ervaring dan)

als je het lastig krijg/heb dan kan je ook op de dagdraad om hulp vragen,daar is in het algemeen altijd wel iemand (ditjes,datjes en de dagdraad)

Heel veel succes gewenst de aankomende tijd 

goed dat je het forum gevonden heb in ieder geval 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Unteahuga:

Nu ik het huis uit bent gezet, mijn vriendin ben verloren en mijn baan ben ik tot de conclusie gekomen dat ik naar een afkickkliniek moet want dit kan zo niet verder.

Dat lijkt me een goede motivatie.

Heel veel succes en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gelukkig erg fit met een gezond en gevarieerd eetpatroon.

Ik hoop alleen dat ik wellicht wat medicatie kan krijgen om de nachten door te komen want ik heb al 3 dagen niet geslapen en heb veel paniekaanvallen. Ook ontzettende angst om over straat te lopen.

Ik ben wel erg blij om te lezen dat ik niet de enige ben en dat er licht is aan het einde van de tunnel, alleen zie ik het nu niet zo positief in. Mijzelf wat aandoen komt helaas ook steeds vaker in mijn hoofd maar ik ben verstandig genoeg om te weten dat dit niet de oplossing is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste,

Ben blij om te horen dat ik nu door het leven ga als een thee knuffelaar in plaats van een alcoholist haha, zal mijn moeder trots op zijn!

Ik heb heel veel steun gevonden in jullie reacties, heb meerdere AA meetings bijgewoond maar ik heb het gevoel dat deze forum toch meer in mijn straatje valt.

Helaas toch weer een biertje gekocht na een dag vol hechtischheid, maar gelukkig niet doodgepakt zoals ik normaal doe. Ik kan niet wachten om hulp te krijgen want ik heb allang al door dat ik dit niet alleen aan kan op dit moment.

Bedankt mensen en jullie gaan nog meer van me horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Unteahuga:

maar ik heb het gevoel dat deze forum toch meer in mijn straatje

Als ik je een tip mag geven als mede beginneling op het forum.

Kijk, leer en lees goed wat je wilt op dit forum. En daar bedoel ik mee;..er zijn posts met parels van wijsheid, maar ook posts vol mensen die afleiding zoeken (zoals ik) vol van gezever. En dan de posts vol met grapjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eerst het gevoel dat mensen een heleboel grapjes over me maakte zojuist maar ik heb nagekeken wie dat waren en dat zijn toch wel 'premium' members van deze community. Ik weet helaas niet wat gezever betekent..

De enigste reden dat ik mijn samenvatting gaf over mijn leven was omdat ik het gevoel heb om mijn ei kwijt te raken maar er niemand in mijn omgeving is om mee te praten. Wat mensen zelf met die boodschap doen zal mij een zorg wezen.

Ik wil gewoon heel graag praten omdat ik weet dat het belangrijk is maar ik heb het gevoel dat iedereen zonder een verslaving mij aankijkt alsof ze water zien branden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Unteahuga:

Ik had eerst het gevoel dat mensen een heleboel grapjes over me maakte zojuist maar ik heb nagekeken wie dat waren en dat zijn toch wel 'premium' members van deze community. Ik weet helaas niet wat gezever betekent..

De enigste reden dat ik mijn samenvatting gaf over mijn leven was omdat ik het gevoel heb om mijn ei kwijt te raken maar er niemand in mijn omgeving is om mee te praten. Wat mensen zelf met die boodschap doen zal mij een zorg wezen.

Ik wil gewoon heel graag praten omdat ik weet dat het belangrijk is maar ik heb het gevoel dat iedereen zonder een verslaving mij aankijkt alsof ze water zien branden..

Luister. Je bent hier op het juiste forum. NIEMAND zal jou aankijken of ze water zien branden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...