Spring naar bijdragen

Maandag 12 april


Vocatus

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei lady jane:

volgens mij is het èn èn
drank versterkt altijd al wat er was/mis is
dat het een oorzaak toedekt die niet met drank
heeft te maken maakt het niet minder waar
 

Ik had het ook al toen ik met mijn brommer naar de MEAO ging, was toen 15 en echt niet onder invloed ofzo. Met brommer en al voor de vlakte gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

@ikkanhet paniekaanvallen hebben natuurlijk niet perse te maken met drank. Maar mijn persoonlijke ervaring is dat ik vatbaarder ben voor een aanval als ik gedronken heb. 

Ik wou eerst drinken in Scheveningen maar door mijn gesteldheid heb ik het niet gedaan dus daar kan ik het niet van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is korte termijn denken
het bingen zelf heeft al veel schade aangericht
volgens mij schiet je steeds zo agressief in de verdediging
juist omdat je het ergens, deep down, wel weet ikkanhet.
Het is alleen jammer wat het met de sfeer doet als je zo
in de verdediging schiet terwijl je niet wordt aangevallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei ikkanhet:

Je zult geen last van me hebben jij  je zin ik vertrek hier.

Nee dat doe je zeker niet, wil ik echt niet.

Snap wel wat ze bedoelen, drank kan het idd triggeren. Maar wij zijn er heel gevoelig voor ook zonder drank. Denk zelfs dat ik zo geboren ben(gevoelige genen) en gemaakt als kind al etc.

Wij hebben dit gewoon/of gehad. Heb jarenlang cognitieve therapie gehad om hiermee om te gaan. De kater en gevolgen daarvan kunnen het triggeren(althans ik denk dat ze dat bedoelen??) Maar de angst- paniekstoornis zit/zat al in ons. Bewust/onbewust maakt niet uit. Laat je niet fokken door woorden. Ik weet namelijk denk ik wel wat je bedoelt. Als je niet meer drinkt is alles opgelost, zo komt het bijna over. En dat is niet waar. Snap je, laat je nou niet gek maken door andere meningen, niet nodig en zeker niet weg gaan. Denk dat jouw uitje teveel is geweest wb spanning, het ver rijden etc. Herken dat zo van toen.

Durfde de straat niet eens meer op 5 minuten van mijn huis en toen dronk ik nog niet. Kun je nagaan. Jarenlang geduurd en men kwam maar aan met oplossingen en redenen, het zal ja. Maar ik dronk toen niet nog.

Snap je en de andere meningen mogen en moeten er ook zijn , al snap ik dat je kwaad erom kan worden. Voelde mij ook zo vaak onbegrepen. Come on liefje, zo slecht heb je het niet gedaan want je bent wel gegaan. Nu laat ik het even los, moet echt slapen, alweer ja. Hield mij bezig dit. Het gemak hoe zo een paniekaanval weggezet kan worden. Dit blijf je houden, snap het deels maar niet geheel eerlijk. Want wij hadden dit al voor het zuipen/misbruik. Genen kwestie.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ikkanhet:

Heb je het gelezen @Lieke7777?

Je bedoeld  jouw antwoord op de vraag  van mij.

Ja heb  het gelezen  vervelend  is dat dit gebeurd  alleen  in alle eerlijkheid  kan ik mij niet  voorstellen  dat je dit krijgt ( paniek) van je bang  maken dat je 2 uur in de auto  moet reizen  en er niet een toilet in de buurt kan zijn.

Wat je aangebrand reageren   noemt  is het feit  dat en dan houd  ik het nu even bij mijzelf  dat  je neiging hebt  om dingen  te bagatelliseren  normaal te vinden  en daarmee  elke  keer weg te komen  met name naar je man toe want  die draagt je op handen  . En dat weet je zelf precies hoe  je hem moet  bewerken  cq moet kijken  om hem om te krijgen  bv met drinken vooral en nu  een dag eerder  naar huis vertrekken  .

Je was en bent  elke keer kortdurend  nuchter  met uitglijders  maar lang  ben je niet  een xx aantal maanden nuchter  geweest.   Zo blijf  je hangen in je alcoholische  brein  en verwend  gedrag.  

Pas als je langere tijd nuchter bent  en eerlijk naar jezelf  en je problemen  kan kijken  kun je veranderen  en inzien hoe  je nu in een cirkel  rond  blijft  draaien  .

Het mag hoor van mij ik en niemand  dwingt je hier  uit te stappen maar het zal een veel mooier  mens van je kunnen maken als je je, kwetsbaar kan opstellen  en inzien dat verandering  mogelijk   is .

Paniek gaat verder  het denken dan alleen niet  op tijd een toilet  kunnen bereiken  . 

Er is meer  en ik denk dat hier  meerdere  je dat  willen laten inzien alleen sta of stel jij je er niet  open voor .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Lieke7777:

Je bedoeld  jouw antwoord op de vraag  van mij.

Ja heb  het gelezen  vervelend  is dat dit gebeurd  alleen  in alle eerlijkheid  kan ik mij niet  voorstellen  dat je dit krijgt ( paniek) van je bang  maken dat je 2 uur in de auto  moet reizen  en er niet een toilet in de buurt kan zijn.

Wat je aangebrand reageren   noemt  is het feit  dat en dan houd  ik het nu even bij mijzelf  dat  je neiging hebt  om dingen  te bagatelliseren  normaal te vinden  en daarmee  elke  keer weg te komen  met name naar je man toe want  die draagt je op handen  . En dat weet je zelf precies hoe  je hem moet  bewerken  cq moet kijken  om hem om te krijgen  bv met drinken vooral en nu  een dag eerder  naar huis vertrekken  .

Je was en bent  elke keer kortdurend  nuchter  met uitglijders  maar lang  ben je niet  een xx aantal maanden nuchter  geweest.   Zo blijf  je hangen in je alcoholische  brein  en verwend  gedrag.  

Pas als je langere tijd nuchter bent  en eerlijk naar jezelf  en je problemen  kan kijken  kun je veranderen  en inzien hoe  je nu in een cirkel  rond  blijft  draaien  .

Het mag hoor van mij ik en niemand  dwingt je hier  uit te stappen maar het zal een veel mooier  mens van je kunnen maken als je je, kwetsbaar kan opstellen  en inzien dat verandering  mogelijk   is .

Paniek gaat verder  het denken dan alleen niet  op tijd een toilet  kunnen bereiken  . 

Er is meer  en ik denk dat hier  meerdere  je dat  willen laten inzien alleen sta of stel jij je er niet  open voor .

Hoe durf jij te bepalen hoe mijn paniekaanvallen zijn. En ik ben geen dag eerder naar huis gekomen. Laat dit mijn man maar niet lezen die jij erbij betrekt. Die zou je wel wat anders vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn dingen die je zelf  hier  benoemd  hebt @ikkanhet 

Voorlopig  bepaal  ik niets  voor je  naar hoe een paniek  aanval  voor je kan  zijn en  houd  ik het bij mijzelf  .

Dat ik mij  niet  kan voorstellen dat het  samen  kan hangen met je druk maken om 2 uur  auto  rijden  maar dat het misschien  kan samen  hangen met  een andere  onderliggende  oorzaak  .

Opbouwend  en niet  aangebrand  bedoeld  wie reageerd er nu aangebrand  ik  niet ..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...