Spring naar bijdragen

In de maand mei: blij alcoholvrij


Tatum

Aanbevolen berichten

@bumperjim die kvas schijnt ergens in dezelfde categorie te zitten als komboecha ook... ook iets met fermentatie...ik ben daar ondertussen wel wat verknocht aan geraakt...elke dag drink ik er een groot glas van gemengd met vruchtensappen...begin het zelfs echt lekker te vinden...en je vindt het meer en meer in winkels en koffiebars en zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Musashials ik er zelf goed over nadenk dan ben ik als kind - baby zelfs- afgewezen door mijn moeder. Later kwam het pesten op school als bevestiging van de afwijzing.

Nu ik volwassenen ben wijs ik anderen af. De deur is definitief dicht voor mijn moeder. Een partner kom ik niet tegen omdat ik een ander afwijs voor ik afgewezen wordt.

Gisteren heb ik een chat gesprek gehad waarin de ander werkelijk benoemde "jij hebt jezelf afgewezen" voor die deur definitief dicht ging.

Nu is niet die persoon belangrijk, maar wel dat mijn ogen open gingen. Bewustwording als start voor mogelijke verandering van mijn eigen houding naar mezelf en anderen toe.

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep zit momenteel daar ook echt helemaal in...hoe ergernissen die je hebt over anderen eigenlijk betekenen dat je zelf weerstand hebt tegen diezelfde eigenschappen in jezelf...hoe je je eigen realiteit schept/ creeert door je eigen overtuigingen...heel boeiend allemaal maar wel heel confronterend met jezelf hè...en het gaat ook zo ver allemaal...persoonlijke verantwoordelijkheid tot op welk niveau hè...als je er over nadenkt kan het heeeel ver gaan en dat is niet gemakkelijk om toe te geven (aan jezelf)...maar heel verrijkend vind ik het, dat wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het maffe is ook: ik had al weken- maandenlang pijn in mijn schouder, een zenuwtje of zo dat precies gekneld zat...daaromtrent een oefening gedaan...met het nodige scepticisme jaja het zal wel...maar dat heeft dus echt gemarcheerd he...die pijn is echt verdwenen ondertussen!

het zou wel heel toevallig zijn dat het niets met de oefening te maken had en na al die tijd ‘Floeps’ verdwenen zou zijn...dus ja...ik moet er, tegen scha en schande in, nu toch echt in gaan geloven...dat besef opent voor mij een nieuwe wereld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afwijzing, mishandeling

het trieste is dat kinderen snel leren. En dan de dader (meestal ouder of ouders) een stapje voor zijn om te voorkomen dat ze afgewezen en/of mishandeld worden. Heb je dat wel eens gezien, een kind dat zichzelf een klap geeft als ie iets stoms doet. Zichzelf alvast straft voordat de ouder dat doet. Kijk papa, mama, ik snap het al, ik ben stom. 

Dat heet : "her enscenering" je zet het alvast in scene voordat de ander dat doet. (citaat Peter Levine) 

Het bijzondere  is dat je omgeving dat " ruikt" dus narcisten ruiken je onzekerheid en maken daar gebruik van.  Ze ruiken je zelfafwijzing en wijzen je af. Ze ruiken je zelf afstraffing en straffen je af. 

Onder de tafel gebeurt van alles, mensen communiceren op twee niveaus , bewust en onbewust. En in dat onbewuste gebeurt het allemaal.  Steken onder water, afwijzing. 

Als je dat spelletje doorhebt is het nog een lange weg.

Als je jezelf niet afwijst, kan een ander je ook niet meer afwijzen. 

Als je jezelf niet meer kwetst kan een ander je ook niet meer kwetsen. Dan haal je je schouders op en loop je door. De ander is gek, jij niet.

mensen zijn spiegels. Ze laten je zien wie je bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Isabeau:

Is een traditionele, licht koolzuurhoudende en niet- tot licht alcoholische drank uit Rusland.

Oei, die is gevaarlijk BJ.

Niet voor jou, want jij drinkt gewoon alcohol. Dus licht alcoholisch is voor jou geen trigger.

 

Nee je moet dan wel de niet-alcoholische nemen, dat spreekt vanzelf toch? :huh: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink Ginger Cordial. Recept: 30 gram Ginger Cordial 30 gram cranberriesap zonder suiker, aanvullen naar smaak (bij mij 100 gram ) water of spa rood. 

Ik drink ook Gimber. Lijkt erg duur, maar reken maar om, je hebt maar 30 gram nodig, met 100 gram water. 

Deze twee bijten lekker in de tong, ik heb die "bite " nodig , houd erg van cranberrie mixjes. 

In de AV bieren spectrum puilt het vak uit. Inderdaad letten op de 0.0, maar ik trigger er niet op. Heb na eentje wel genoeg, dat geklots in de maag 

dag 3 , daar gaan we 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Nee je moet dan wel de niet-alcoholische nemen, dat spreekt vanzelf toch? :huh: 

prima dat je drinkt, mijn man drinkt ook, daar heb ik geen last van, net zoals roken, daar heb ik ook geen last van als ze naast me staan te dampen. Ik rook niet, ik drink niet. Wel zo stoer anno 2021 

love you drummakker :musicnote:

bewerkt door Artemis
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2021 om 06:53 zei Musashi:

Op naar een zonnig blij mei !

 

Ik doe mee:

Tatum

Lieke 7777

Nancy

Maja

Artemis 

Pinkman

Minky

Isabeau

ikkanhet

Vol

Johan54

Gekko

Artax

Jannigje

Musashi

Spirit

Euh jawel @spirit nl mezelf en jannigje. Maar dat is helemaal goed, nu zet ik mezelf er voor de derde keer op. 3x scheepsrecht dat kan niet anders dan geluk brengen! 
ik ben blij dat je er bij komt spirit! Veel succes gewenst!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op naar een zonnig blij mei !

 

Ik doe mee:

Tatum

Lieke 7777

Nancy

Maja

Artemis 

Pinkman

Minky

Isabeau

ikkanhet

Vol

Johan54

Gekko

Artax

Jannigje

Musashi

Spirit

 

En Artemis houdt van duidelijkheid :) kan ik alles mooi in één oogopslag zien, 

dag vier hoppatee :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me ah bedenken ben: hoe alcoholici in de maatschappij zo worden bestempeld/ weggezet als marginalen, hopelozen, zonder karakter, opgevers, losers,...en vul zelf nog maar eindeloos aan...

Misschien van daar ook de moeite die ik heb om mezelf alcoholieker te noemen...

maar dat is zo echt niet hoe ik het hier ervaar! Ik zie hier eigenlijk stuk voor stuk bovengemiddeld intelligente mensen met een eq waar de meeste ‘normalen’ neen poepje aan kunnen ruiken, empatisch, gevoelig, doorzetters,doorlevenden,... .kortom grote winnaars waar iedereen eigenlijk van zou kunnen/ moeten leren ipv ze onder een steen weg te stoppen of eenzijdig te categoriseren.

en minder en minder heb ik eigenlijk schrik om irl herkend te worden met wat ik hier schrijf...ze kunnen me eigenlijk wat. Ik mag er ook gewoon trots op zijn...waarom zou degene die me zou herkennen hier komen lezen? Zegt niks over mij als men oordeelt, alles over hen...


wou ik even kwijt! Toppers! :rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf me erover verbazen dat als je stopt met roken echt een held bent en stopt met drinken je ongezellig bent. 

Alcoholist, ook zo’n woord hè?! Je bent toch ook geen nicotinist :lol: al is het weer beter als junk :huh:... 
Je zou gewoon moeten kunnen zeggen; ik ben verslaafd aan vul middel maar in en daarom gebruik ik het niet. 
 

Ik ervaar in mijn benzo en alcohol verslaving veel begrip voor de medicatie, veel minder voor de alcohol. Daardoor ook veel minder schaamte voor de benzo verslaving 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Quinn:

 

Ik doe mee:

Tatum

Lieke 7777

Nancy

Maja

Artemis 

Pinkman

Minky

Isabeau

ikkanhet

Vol

Johan54

Gekko

Artax

Jannigje

Musashi

Spirit

Nun

Quinn

VIII

Zo is dat!  @Quinn :) Ik haal echt veel kracht uit forum :heart:, mijn medestrijders!! Wel zelf doen maar niet alleen. Mooi lijstje voor mei.
(Was onderweg ergens van de lijst gerold, maar beter van de lijst als van de trap :lol:. Heb mezelf er weer bij gezet.) 

bewerkt door VIII
Taalfoudje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...