Spring naar bijdragen

Rover


Rover

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik ben Rover, vrouw, 40 jaar, twee dochters, zelfstandige.

Ik sluit me aan op dit forum om terug vat te krijgen op mijn alcoholverbruik. De laatste jaren is alcohol een gewoonte geworden, een soort van drug om rust in mijn hoofd te creëren, hoe raar dat ook klinkt. Wijn is de favoriet, soms tot twee flessen op een avond.

De uren die ik aan die nutteloze roes en de daaropvolgende kater spendeer, zou ik graag op een nuttiger manier invullen, het leven is te kort en te mooi om zoveel tijd te 'verdrinken'. Ik ben nog op zoek naar het hoe en wat en hoop hier wat goede raad en steun te vinden op weg naar die betere versie van mezelf.

Lieve groet, Rover
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Rover! Goed dat je de weg hiernaar toe hebt weten te vinden. Er valt hier van alles te lezen. Vaak zitten we op de Ditjes, Datjes en Dagdraad, waar ook van alles langs komt. Een eigen draadje is ook fijn, wat je nu dus hier gestart bent. Veel succes ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! 
Als je ervan af wilt is er een simpel stappenschema:

1 niet in huis halen

2 niet opdrinken

3 terug naar 1

Simpel maar je hebt er wel een bult wilskracht voor nodig zeker in het begin, want het is wel een hard drug waar je van los wilt komen, dus het kan zijn dat je meerdere pogingen nodig hebt. Maar de aanhouder wint :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Rover welkom bij de harde werkers. Zoals al gezegd, bij de ditjes en datjes is elke dag een huiskamer open. Altijd wel iemand die naar je wil luisteren.

Wat ik altijd een goede tip heb gevonden: de eerste niet nemen, dan hoef je niet eens na te denken over de tweede. 

Een plan maken voor wat je gaat doen als je trek hebt. Of alvast alternatieve acties bedenken voor je vaste drinkmomenten. 

En wat Bumper zegt, niet in huis halen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Goed dat je er wat aan wilt doen. Met de hoeveelheden die je noemt is het niet alleen zonde van de dag zelf en de kater op de volgende dag, maar ben je op langere termijn ook bezig jezelf af te breken. Je lichamelijke gezondheid wordt er echt minder van, maar ook je levenskracht, beoordelingsvermogen, je scherpte om goede beslissingen te nemen en zo zijn er nog wel meer dingen op te noemen. 

Bij mij hielp het om me dat te realiseren waardoor ik uit het twijfelgebied naar een doortastender besluit kon overstappen. Maar dat lukte me ook niet in een keer. Achteraf ben ik alleen maar blij dat ik uit die gewoonte kon stappen en de alcohol de baas ben geworden.

Je wilt vat krijgen op je alcoholverbruik, schrijf je. Welnu, doe het eens een maand helemaal zonder, en als dat lukt misschien nog langer. Dan ervaar je zelf wat de voordelen zijn.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kohtje:

Sorry @bumperjim, meestal ben je wel accuraat in je berichtgeving. Maar hier
zie ik een beetje wat raars. Ten eerste niet in huis halen en vervolgens dát dus niet opdrinken en 
dan nogmaals niet in huis halen. Hoebedoelu?

Het is een beetje dubbelop dat weet ik, das voor de zekerheid omdat er soms in het proces iets fout gaat ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rover:

alcohol een gewoonte geworden, een soort van drug om rust in mijn hoofd te creëren, hoe raar dat ook klinkt.

Waarom zou dat raar klinken? De behoefte is er. Nu een andere oplossing zoeken, nieuwe gewoontes creëren. Dat is niet altijd makkelijk, maar ook niet onmogelijk. Je hebt je doel al duidelijk omschreven; wat je wél wilt. Wanneer ga je beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de bemoedigende woorden en de goede tips. Ik onthoud niet in huis halen en de eerste laten staan. Meteen een goeie tip voor mij, niet in huis halen, want ik val onder de categorie thuisdrinkers. @Bob Het is inderdaad de bedoeling om het 1 maand vol te houden, dat blijft nog overzichtelijk ^_^@Lonster Vandaag is dag één.

Eigenlijk kan ik me in gezelschap best gedragen en mijn alcoholconsumptie binnen de perken houden (of afstemmen op die van het gezelschap) maar alleen thuis loopt het mis. Dus als ik de drank al uit mijn huis zou kunnen bannen, dat zou al een hele stap in de goede richting zijn. Maar eerst toch orde op zaken stellen als geheelonthouder.

@Vocatus Ik kom inderdaad uit België. Ik las net het eerste bericht uit jouw draad, en kan me daarin grotendeels herkennen. Ben je sedert 21 februari volledig alcoholvrij?

Ik sluit me morgen aan bij het dagpact op de Ditjes en Datjes! Fijne avond nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rover:

Ik kom inderdaad uit België. Ik las net het eerste bericht uit jouw draad, en kan me daarin grotendeels herkennen. Ben je sedert 21 februari volledig alcoholvrij?

Ik zag het aan de woorden " terug vat te krijgen" haha.

Nee,...ik ben niet alcoholvrij sinds 21 feb. Maar dat komt wel. Ik leer veel nu. Dit forum, boeken etc. Jij ook fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Rover:

Dank voor de bemoedigende woorden en de goede tips. Ik onthoud niet in huis halen en de eerste laten staan. Meteen een goeie tip voor mij, niet in huis halen, want ik val onder de categorie thuisdrinkers. @Bob Het is inderdaad de bedoeling om het 1 maand vol te houden, dat blijft nog overzichtelijk ^_^@Lonster Vandaag is dag één.

Eigenlijk kan ik me in gezelschap best gedragen en mijn alcoholconsumptie binnen de perken houden (of afstemmen op die van het gezelschap) maar alleen thuis loopt het mis. Dus als ik de drank al uit mijn huis zou kunnen bannen, dat zou al een hele stap in de goede richting zijn. Maar eerst toch orde op zaken stellen als geheelonthouder.

@Vocatus Ik kom inderdaad uit België. Ik las net het eerste bericht uit jouw draad, en kan me daarin grotendeels herkennen. Ben je sedert 21 februari volledig alcoholvrij?

Ik sluit me morgen aan bij het dagpact op de Ditjes en Datjes! Fijne avond nog!

Welkom ook van mij @Rover leuke naam :)

er is ook een weekpact en een maandpact, als je een maand zonder wil. 

Ik ben vanaf 1 januari zonder en herken je wijn dorst 

niet meer doen. Gimber is een lekker alternatief voor wijn. Lijkt duur, maar je mixt het met water, of spa rood, of water/cranberrie sap etc, google is je vriend 

bewerkt door Artemis
tipevoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier  nogmaals  gefeliciteerd  met dag 3 op naar 4 .

Goed om je bij het  weekpact aan te sluiten  zo kom je vanzelf  bij een afspraak om met je zelf aan te gaan  een maand pact af te  spreken  .

Geeft  op dat moment  ook wel rust  om dat je dan niet  meer hoeft  te  dealen  of je wel of niet drinkt de afspraak  is er .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk - die term kwam ik hier tegen - dat ik een functionerende drinker ben

Heb twee kids die niks te kort komen en het super doen, een praktijk waar ik mijn kost gemakkelijk mee verdien (met dank aan de lessen van mijn overleden vader) dus geen financiële zorgen, een jongen die ik graag zie, hij mij ook maar hij gaat soms lopen hoewel hij meer issues heeft dan ik)

Ik kan dat gewoon niet, die zen versie van mezelf zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...