Spring naar bijdragen

Woensdag 7 april 2021


Lika

Aanbevolen berichten

(Goeie) morgen Lika,

dank je @Lika @Quinnen @Cleo, @Lieke7777 @Vocatus @Bor voor jullie reactie nog gisterenavond...heb niet meer gereageerd omdat ik in mezelf zat, nu vroeg klaarwakker...

ik zou het allemaal wel willen vertellen, ook waarom het eigenlijk zo erg is (voor ons en het kind) maar hangt allemaal zo samen met een lang familiedrama dat het te persoonlijk en herkenbaar is en daar heb ik wat schrik voor...laat ik het voor nu hier op houden: mijn 70-jarige narcistische, alcoholistische en agressieve verwekker heeft gisteren een nieuw kind gekregen... los van het hele familiedrama vind ik het persoonlijk heel erg omdat ik zelf nog worstel met een kinderwens maar soms vrees dat ik te oud ben al en mijn zus die door ons kindertrauma enorm met zichzelf en hechting worstelt en hierdoor wss zelf nooit aan een gezin kan beginnen...en die f** krijgt nu zo maar even nog eens een kans om een kind te verpesten...Gvd...en moet m’n enige dag gaan werken vandaag, ben een wrak en huil alles bijeen!!! Hoe kan die man, waarmee we 3 jaar geleden hebben gebroken, ons nog altijd zo’n pijn doen!?!? Ik vind het verschrikkelijk,,,oprechte excuses voor zoveel drama zo vroeg opende ochtend!!! 

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allebei,

Och Mussashi Je hoeft je toch niet te verontschuldigen voor iets wat we hier juist stimuleren? Dat is juist waar het forum voor is. Vroeger dronk je het weg, nu heb je juist goed gehandeld. Daar kunnen sommigen een voorbeeld aan nemen. Nu verwerk je en dat is goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Etty:

@Musashi een dikke knuffel voor jou.  Het lijkt alsof het leven voor hem gewoon door gaat hè.  Bah

Ja dat Idd en dat terwijl wij (m’n zus en ik) al zo vele jaren ons uiterste best moeten doen om überhaupt een leven te hebben...het deert hem gewoon allemaal niet...enkel zichzelf...en dat hij het precies nog doet om ons een hak te zetten (owv de contractbreuk) maakt het voor dat kind ook zo erg...maar ja mss moet ik ook niet denken dat het rond ons draait...maar begot...mijn dochter is dus ouder dan mijn halfbroer! F*** dit is een soap of zo, niet echt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ellendige situatie @Musashi. Natuurlijk ben je woest en verdrietig. Komt alle pijn en onmacht weer boven. Zoals @bolletjeal zei: op het forum kun je afreageren en een knuffel krijgen, een arm om je heen. Alles is beter dan verdoven met drank, hoe verleidelijk ook. Dat lost niks op. Hou je taai en kus voor jou :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Musashi:

(Goeie) morgen Lika,

dank je @Lika @Quinnen @Cleo, @Lieke7777 @Vocatus @Bor voor jullie reactie nog gisterenavond...heb niet meer gereageerd omdat ik in mezelf zat, nu vroeg klaarwakker...

ik zou het allemaal wel willen vertellen, ook waarom het eigenlijk zo erg is (voor ons en het kind) maar hangt allemaal zo samen met een lang familiedrama dat het te persoonlijk en herkenbaar is en daar heb ik wat schrik voor...laat ik het voor nu hier op houden: mijn 70-jarige narcistische, alcoholistische en agressieve verwekker heeft gisteren een nieuw kind gekregen... los van het hele familiedrama vind ik het persoonlijk heel erg omdat ik zelf nog worstel met een kinderwens maar soms vrees dat ik te oud ben al en mijn zus die door ons kindertrauma enorm met zichzelf en hechting worstelt en hierdoor wss zelf nooit aan een gezin kan beginnen...en die f** krijgt nu zo maar even nog eens een kans om een kind te verpesten...Gvd...en moet m’n enige dag gaan werken vandaag, ben een wrak en huil alles bijeen!!! Hoe kan die man, waarmee we 3 jaar geleden hebben gebroken, ons nog altijd zo’n pijn doen!?!? Ik vind het verschrikkelijk,,,oprechte excuses voor zoveel drama zo vroeg opende ochtend!!! 

Musashi het is soms bitter en pijnlijk wat  een mens zoal in zijn leven te verwerken krijgt, van mij een welgemeende hug en praat erover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Maja:

lles is beter dan verdoven met drank, hoe verleidelijk ook. Dat lost niks op. Hou je taai en kus voor jou :lips:

Ja het is een serieuze optie in mijn hoofd om terug in bed te kruipen met veel alcohol...dat het niet bestaat of zo...maar moet sterker zijn dan dat, net dat onderscheidt me van hem...dus...zit huilend op de bus nu...weet niet of werken/ concentreren gaat lukken...we gaan het zien...heb al naar psycholoog berichtje gestuurd voor eventueel extra afspraak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Musashi:

Wat door m’n hoofd speelt: als werknemer weet ik dat ik vervangbaar ben, als kind doet dat heel veel pijn om te ervaren...

Begrijp je heel goed. Mijn moeder werkte vroeger heel hard om mijn zus en mij alles te geven. Mijn vader was alcoholist, dief, misbruiker etc. Als mijn moeder ons speelgoed had gekocht deelde hij het uit aan andere kinderen op straat. En moet ook nog ergens een zus hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Musashi:

Ja het is een serieuze optie in mijn hoofd om terug in bed te kruipen met veel alcohol...dat het niet bestaat of zo...maar moet sterker zijn dan dat, net dat onderscheidt me van hem...dus...zit huilend op de bus nu...weet niet of werken/ concentreren gaat lukken...we gaan het zien...heb al naar psycholoog berichtje gestuurd voor eventueel extra afspraak...

Soms Musashi krijgt men teveel op het bord om te verteren, er heerst dan ongeloof , woede of kwaadheid waarna veel verdriet zich aandient, het moeilijkst vond ik altijd de acceptatie in al die processen die moesten verwerkt worden, maar als die er is er eenmaal  was kon ik verder.

Goed dat je de psycholoog hebt gebeld.:rose:

bewerkt door Rudy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Musashi sterkte  met  dit  gevoel  ,knap dat  je het aangaat niet  naar de alcohol  gebruik  terug  valt .

Ik probeer  mij  veel in te prenten  dat  je  bepaalde  dingen kan aanvaarden omdat je het niet  kan veranderen  . 

Wel kan  je  veranderen  de manier  waarop  je met complexe emotionele  situaties  omgaat  sterk  dat je de  psycholoog gebeld hebt  voor ee  extra gesprek  om met dit gevoel om te gaan  je extra  te uiten. 

Houd je haaks  hopelijk  lukt  het werken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach @Musashi advies op het gebied van omgaan met ouders heb ik helaas niet. Weet wel dat je het zelf vele malen beter doet en dat je beter verdient. Dikke knuffel terug. Top dat je de psych al bericht hebt. En werken vandaag? Het kan wellicht wat afleiding geven. En als het echt niet gaat, zijn ze toch vast wel zo vriendelijk om je thuis te brengen ofzo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

BOR, ik wil even een supergroot compliment geven aan je. Wat ben jij veranderd meid niet meer normaal. Veel rustiger, verstandiger goeie adviezen enz.

En vooral, niet zo gauw meer kwaad. 

Heel fijn om je zo te lezen.:heart:

Dit  kan ik alleen maar delen met je . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...