Spring naar bijdragen

Afbouw oxazepam en diazepam


Y1410

Aanbevolen berichten

Hello all, 

Wat is het ten eerste goed om te zien dat hier zoveel informatie en tips met elkaar gedeeld worden. Daar kan de "reguliere" "zorg" nog een puntje aan zuigen in mijn ogen. 

Korte historie. Ik heb een af en aan beleid gehad met oxazepam vanwege terugkerende onrust, angst en paniek. Ik schat zo in eens in de 2/3 maanden een week tot 10 dagen variërend van 5-30 mg oxazepam per dag. 

Afgelopen februari tweemaal in crisis terecht gekomen door gebruik/ophoging van antidepressiva citalopram (was niet zo goed voor mijn hersenpan blijkbaar) 

Kortom, in crisis tweemaal een week op 30 mg diazepam per dag gezet. In de tussenperiode (2 weken) weer 5-30 mg oxazepam per dag. 

In twee weken ben ik nu gezakt van 30mg diazepam per dag naar 12.5, dat ging redelijk. Echter, deze stap van 15 naar 12.5 bezorgt me weer meer klachten. 

Ik slaap de hele dag en ben veel misselijk. Angst en paniek valt opzich nog mee, maar ik ben nu wel bang voor wat nog moet komen. Vorige cut van 30 naar 15 stabiliseerde ik na ongeveer een week. 

Het idee is om elke week met 2.5 mg te gaan minderen. Wat is jullie visie erop. Ik sta onder begeleiding van een psychiater. 

Voor de geïnteresseerden zal ik hieronder m'n "slik geschiedenis" kopiëren. Maar dit is wel een beetje de essentie. 

Ohja, van de citalopram ben ik van 10 naar 20 gegaan (crisis!) Terug naar 10 en nu op 5 mg per dag de afgelopen 2 weken. 

---------------------

19 november: 10 dagen oxazepam tot 30 Mill per dag 

3 weken niks

10dagen: 9 December: 10 dagen oxazepam tot 30 Mill per dag

Januari geen oxazepam 5 weken niks

7 dagen: 7 februari: 7 dagen oxazepam tot 30 Mill per dag

Toen een week geen oxazepam 

Vanaf 14 februari +/- 4 weken 5-30 mg oxazepam p dag 

27 februari 4x lorazepam plus oxazepam 2x 10 voor 5 dagen

Daarna opname crisis 3x10 mg diazepam voor een week 

Daarna 3x10 mg oxazepam per dag voor anderhalve week

Daarna opnieuw crisis opname 3x10 diazepam p week

Nu afbouw een week 15 mg P dag diazepam 

6 april 4 dagen op 12.5 mg P dag diazepam. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2021 om 15:40 zei Y1410:

Hello all, 

Wat is het ten eerste goed om te zien dat hier zoveel informatie en tips met elkaar gedeeld worden. Daar kan de "reguliere" "zorg" nog een puntje aan zuigen in mijn ogen. 

Korte historie. Ik heb een af en aan beleid gehad met oxazepam vanwege terugkerende onrust, angst en paniek. Ik schat zo in eens in de 2/3 maanden een week tot 10 dagen variërend van 5-30 mg oxazepam per dag. 

Afgelopen februari tweemaal in crisis terecht gekomen door gebruik/ophoging van antidepressiva citalopram (was niet zo goed voor mijn hersenpan blijkbaar) 

Kortom, in crisis tweemaal een week op 30 mg diazepam per dag gezet. In de tussenperiode (2 weken) weer 5-30 mg oxazepam per dag. 

In twee weken ben ik nu gezakt van 30mg diazepam per dag naar 12.5, dat ging redelijk. Echter, deze stap van 15 naar 12.5 bezorgt me weer meer klachten. 

Ik slaap de hele dag en ben veel misselijk. Angst en paniek valt opzich nog mee, maar ik ben nu wel bang voor wat nog moet komen. Vorige cut van 30 naar 15 stabiliseerde ik na ongeveer een week. 

Het idee is om elke week met 2.5 mg te gaan minderen. Wat is jullie visie erop. Ik sta onder begeleiding van een psychiater. 

Voor de geïnteresseerden zal ik hieronder m'n "slik geschiedenis" kopiëren. Maar dit is wel een beetje de essentie. 

Ohja, van de citalopram ben ik van 10 naar 20 gegaan (crisis!) Terug naar 10 en nu op 5 mg per dag de afgelopen 2 weken. 

---------------------

19 november: 10 dagen oxazepam tot 30 Mill per dag 

3 weken niks

10dagen: 9 December: 10 dagen oxazepam tot 30 Mill per dag

Januari geen oxazepam 5 weken niks

7 dagen: 7 februari: 7 dagen oxazepam tot 30 Mill per dag

Toen een week geen oxazepam 

Vanaf 14 februari +/- 4 weken 5-30 mg oxazepam p dag 

27 februari 4x lorazepam plus oxazepam 2x 10 voor 5 dagen

Daarna opname crisis 3x10 mg diazepam voor een week 

Daarna 3x10 mg oxazepam per dag voor anderhalve week

Daarna opnieuw crisis opname 3x10 diazepam p week

Nu afbouw een week 15 mg P dag diazepam 

6 april 4 dagen op 12.5 mg P dag diazepam. 

 

 

 

15mg op 2 weken is not done...dat is voor problemen vragen. 1mg per week is het maximum en dat is voor mij ook te snel als ik toch nog een beetje wil functioneren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich heb ik tot nu toe wel het gevoel dat ik steeds stabiliseer na een paar dagen op een nieuwe dosis. Zit er wel over te denken om de laatste 10mg wat langzamer te doen. 

Tot nu toe gaat het redelijk goed, althans het is hanteerbaar. Geen gekke verschijnselen die zouden kunnen vallen onder extreme afkickverschijnselen als ik het zo lees. 

Het is wel pittig maar wel haalbaar tot nu toe. Of ben ik nou naïef? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Y1410:

Op zich heb ik tot nu toe wel het gevoel dat ik steeds stabiliseer na een paar dagen op een nieuwe dosis. Zit er wel over te denken om de laatste 10mg wat langzamer te doen. 

Tot nu toe gaat het redelijk goed, althans het is hanteerbaar. Geen gekke verschijnselen die zouden kunnen vallen onder extreme afkickverschijnselen als ik het zo lees. 

Het is wel pittig maar wel haalbaar tot nu toe. Of ben ik nou naïef? 

Volg je lichaam. Sommige lukt het zonder enige moeite. Ik helaas niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...