Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 april 2021


Lika

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw vanmorgen verhuist naar de kliniek om te revalideren, hoop gedoe maar erg professioneel en dat is ook nodig. Zij vertrok met ziekenvervoer en ik kwam wat later met eigen vervoer en mocht zowaar naar binnen, naar de kamer maar NIET aanraken.  Dat is wel even wennen beetje komisch ook maar ze is in goed handen.

Ik begeef me nu even in de blauwe walm uit de rokershoek en moet bekennen dat ik een zware roker ben geweest, ik rookte van alles Belgische Franse en Hollandse troep, sigaren, pijp en op het laatst zware shag. Ik ben al 40 jaar van het roken af, 2 mensen waaronder mijn vader aan long kanker zien sterven heeft bijgedragen aan mijn beslissing te stoppen, van de een op de andere dag en nooit meer gerookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lieke7777:

Pittig  om je vrouw niet  te mogen  aanraken  @Rudy 

Wat ik al schrijf, t was ook wel komisch, wij zijn dan  weer van die brave mensen die dat ook echt niet doen.:) Maar ik ben blij dat ik haar heb gesproken en kan daar weer een week op teren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Statice:

@RudyMijn man is ook overleden aan longkanker. Was pas 55 en rookte al 30 jaar niet meer. En was een marathonloper. Zegt allemaal niks, maar is wel heel zuur. Sterkte met je vrouw, lijkt me heel moeilijk!

Klopt wel wat je zegt, je hoeft niet altijd straf te hebben  gerookt om longkanker te krijgen, maar dat het erg slecht is voor je bloedvaten is wel een bewezen feit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd fijn  om haar dan weer te spreken  ipv digitaal  te zijn. @Rudy

Ik vond  het in begin wel lastig  in corona  tijd dat ik wel mensen  mag en kan aanraken tijdens  zorgmomenten en dan geen 1.5 meter kan houden  ook niet mbt samen  werken met collega ' s   onmogelijk  kan  je iemand samen  verzorgen  anders  .

En dat fam gewoon  dit niet  mag en kan doen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Ik heb bepaalde gezondheidsproblemen en de artsen blijven me steeds maar aanspreken op mijn roken. Ze wijten het voor een heel groot gedeelte wel aan m'n roken. Heb toevallig gister nog een pakje shag gehaald en m'n man gezegd dat dit beter m'n laatste pakje moet worden. 

Het puntje op de i zou dan zijn als je dat voor het laatst tegen je man zou hebben moeten zeggen.
Ik wens je op voorhand al veel succes, Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Ik heb bepaalde gezondheidsproblemen en de artsen blijven me steeds maar aanspreken op mijn roken. Ze wijten het voor een heel groot gedeelte wel aan m'n roken. Heb toevallig gister nog een pakje shag gehaald en m'n man gezegd dat dit beter m'n laatste pakje moet worden. 

Stoppen met roken kan gewoon hartstikke moeilijk zijn. Ik werd er zwaar ongelukkig van als ik niet mocht roken (van mezelf). Maar als je er dan vanaf bent is het een heerlijke vrijheid... Het lijkt me helemaal rot als het moet voor je gezondheid maar het lukt niet. Waar is toch die toverstok om mee te zwaaien zodat iedereen moeiteloos van z'n verslavingen af kan???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ooit, al meer dan 25 jaar geleden, drie jaar van het roken af geweest. Ik weet nog
dat er bepaalde momenten waren, zelfs na ruim twee jaar, dat de trek enorm werd. Zo enorm
dat er een hele dag naar de gallemiezen kon gaan. Die trek was niet zomaar na vijf minuten weer
verdwenen. Maar puur doordat ik dan dacht: 'ik ben er nou al zo lang van af.... ' kon ik
het niet-roken volhouden.  Bij drank heb ik dat in die mate nooit gehad. 
In theorie zijn verslavingen misschien grotendeels gelijk. Maar in de praktijk zijn er wel
grote verschillen, denk ik. Anders was dat stoppen met roken voor mij wel op dezelfde manier
aan te pakken als dat stoppen met drinken. Geprobeerd, maar niks hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rudy pittig, maar erg fijn dat je haar weer even kon zien. Vind het nog erg surrealistisch om je hier zo te lezen, je bent voor mij een van de iconische personen van de jaarpactlijst.

@Bor ja, de baas :heart: hoog met al die ballen.

1 uur geleden zei Etty:

Fijn! Hoe gaat dat? 

Vandaag niet geweldig. Het hele je bent gestopt met drinken dus alles is nu okay leugentje zit nogal sterk in m'n hoofd. Ik ben niet okay, alles is niet okay. En dat voelt, heel kinderachtig, best gemeen.

Maar drank gaat dat niet oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Quinn:

...Vandaag niet geweldig. Het hele je bent gestopt met drinken dus alles is nu okay leugentje zit nogal sterk in m'n hoofd. Ik ben niet okay, alles is niet okay. En dat voelt, heel kinderachtig, best gemeen.

Maar drank gaat dat niet oplossen.

Denk aan de knoop die je hebt doorgehakt en aan wat je zei op het jaarpact, @Quinn:

Ik ben veel   maar geen lafbek. Belofte maakt schuld. 

Daar geloof ik in. Voor wat het je waard is.
Sterkte.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar drank gaat dat niet oplossen.

@Quinnprobeer rustig te kijken waar je tegen aanloopt.

Wil je soms "uit staan"? Geef jezelf toestemming daar voor. Tussen bepaalde tijden of in een bepaald hoekje. Luisterend naar favoriete muziek op de koptelefoon.

 

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

@Rudy pittig, maar erg fijn dat je haar weer even kon zien. Vind het nog erg surrealistisch om je hier zo te lezen, je bent voor mij een van de iconische personen van de jaarpactlijst.

@Bor ja, de baas :heart: hoog met al die ballen.

Vandaag niet geweldig. Het hele je bent gestopt met drinken dus alles is nu okay leugentje zit nogal sterk in m'n hoofd. Ik ben niet okay, alles is niet okay. En dat voelt, heel kinderachtig, best gemeen.

Maar drank gaat dat niet oplossen.

Surrealistisch, ik begrijp wat je bedoelt Quinn, maar ik zit hier niet met de daver op het lijf thuis hoor en ik vond de gedachte terug te gaan schrijven op het forum eerst een beetje kinderachtig, maar de omstandigheden hier geven nogal wat onrust die ik herken en die onrust in mijn kop heb ik vroeger te lang genegeerd met de tragische gevolgen van dien, daarbij vind ik het best leuk op het forum weer een praatje te maken met lotgenoten. Quinn, hakken in het zand en hou het droog....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal!!!

Afgelopen nacht heb ik veel nagedacht en vandaag is een dag van bezinnen en herinneren.

Ik ga hier niet meer tikken als ik onder invloed ben of als ik heel erg trek heb. Is niet goed voor mij en zeer zeker niet voor jullie ook. Dat verdienen jullie niet. Men is hier ook aan het strijden en een pad aan het bewandelen. Dat heb ik maar te respecteren. Het helpt mij niet dat boos worden en verongelijkt zijn en zet alleen maar kwaad bloed bij de ander en dat is logisch en snap ik nuchter zonder trek des te meer.

Hou jullie goed bijeen en sterkte voor degenen die het ook kunnen gebruiken. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Smaragd:

Dank jullie wel allemaal!!!

Afgelopen nacht heb ik veel nagedacht en vandaag is een dag van bezinnen en herinneren.

Ik ga hier niet meer tikken als ik onder invloed ben of als ik heel erg trek heb. Is niet goed voor mij en zeer zeker niet voor jullie ook. Dat verdienen jullie niet. Men is hier ook aan het strijden en een pad aan het bewandelen. Dat heb ik maar te respecteren. Het helpt mij niet dat boos worden en verongelijkt zijn en zet alleen maar kwaad bloed bij de ander en dat is logisch en snap ik nuchter zonder trek des te meer.

Hou jullie goed bijeen en sterkte voor degenen die het ook kunnen gebruiken. :rose:

Proficiat Smaragd , goed plan:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...