Spring naar bijdragen

Afbouwen lorazepam


Lynn46

Aanbevolen berichten

Hallo,

Bij voorbaat sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wil heel mijn verhaal doen want ik denk dat dat wel belangrijk is om de situatie te begrijpen.  Mijn huisarts had mij 8 jaar lang Stauradorm (flurazepam) voorgeschreven omdat ik al heel lang slaapproblemen had, en ze zag er geen graten in om mij cold Turkey te laten stoppen toen dit medicijn uit de handel werd genomen... ik had geen idee waar ik aan begon, dus ik ben vol goede moed gestopt, maar na 3 weken belandde ik acuut in een crisis: paniekaanvallen, mijn hoofd voelde alsof het zou ontploffen, duizelig en misselijk,  slappe benen, trillen, oorsuizingen, hevige spierpijn in benen, nek en schouders, maar vooral zeer opdringerige zelfmoordgedachten, terwijl ik nooit eerder last had van depressie.. Ik had echt het gevoel dat ik mijn brein kapot had gemaakt... mijn huisarts schreef enkel ziektebriefjes maar bood verder geen hulp, ik ben zelf op zoek gegaan naar hulp maar heb me uiteindelijk toch na 2 maanden laten opnemen. Dit is echt wel een trauma voor mij, ik was voordien een evenwichtige en optimistische vrouw die enkel moeite had met slapen, ik had dit nooit kunnen bedenken! Maar volgens psychiater kon dit absoluut niet aan medicatid liggen, ontwenningsverschijnselen zouden max 6 weken aanhouden...Tijdens de opname heb ik AD en Temesta (lorazepam) gekregen. Het duurde lang voor de AD aansloeg, ben in tussentijd lorazepam blijven gebruiken: paar x proberen af te bouwen, na 1 maand gebruik van 1mg naar 0,5mg, dat ging vrij goed, maar verder afbouwen lukte niet. Ik reageerde daar heel heftig op en dacht dat mijn zenuwstelsel nog teveel van slag was, dus dat ik beter nog even wachtte tot ik me beter voelde. Ondertussen ben ik weer aan het werk en ik ben zeker nog niet hersteld, maar ik voel me veel beter, dus vorige maand (na 3 maand op 0,5) naar 0,25 proberen te minderen, maar na 3 weken weer acuut veel last van hevige misselijkheid, spierspanning en benauwdheid, alsof iemand mijn hele middenrif platnijpt. Ik had de hele dag het gevoel dat ik niet goed kon ademen en ben dan 2 dagen geleden toch maar weer terug naar 0,5 . Ik heb deze site en de Ashton Manual helaas pas onlangs ontdekt (had paniekaanvallen gekregen van de info op dr Google dus vermeed internet zoveel mogelijk), maar ik heb spijt dat ik deze info niet eerder heb gevonden! En ik lees hier dat ik toch nog te snel ben afgebouwd met ineens 0,25 minder te nemen, dus ik denk dat ik met 0,10 per 2 a 3 weken ga proberen af te bouwen. Vraagje: is dat tempo haalbaar volgend jullie? Ik wil echt niet meer crashen! Er staat hier dat je zelf je gevoel moet volgen, maar tot 2,5 weken na de afbouw naar 0,25 was het draaglijk, dus hoe kan ik dan vermijden dat ik pas na enkele weken merk dat het te snel gaat? Afzien doe je blijkbaar sowieso, dus hoe bepaal je wat oke is? En kent iemand een goede site met ademhalingsoefeningen? Alvast bedankt voor de tips en voor jullie verhalen, de herkenning in jullie verhalen is zo'n geruststelling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...