Spring naar bijdragen

Ben ik weer...


Gekko

Aanbevolen berichten

Na een paar jaren ga ik mij hier weer melden. Het is dus weer behoorlijk uit de hand gelopen. Doordeweeks 1 fles wijn per avond, in de weekenden 2. En maar denken/zeggen dat alles goed gaat. Gister breekpunt, alles opgebiecht aan ouders, die natuurlijk al lang wat in de gaten hadden.

Ga het behoorlijk zwaar krijgen, maar krijg van alle kanten steun dus we gaan er voor!

 

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug. 
 

fijn dat je veel steun ervaar vanuit je omgeving. 
 

al het begin is zwaar,mijn ervaring is als je eenmaal over de twee/drie maanden grens ben je je een stuk beter ga voelen. 
 

maar daarna loert het gevaar weer van eentje kan wel (wat velen van ons dus niet kunnen)

heel veel succes en wederom welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele mooie stap. 
 

het kan je eigenlijk alleen maar goede dingen brengen. 
 

vaak niet makkelijk,maar zo de moeite waard. 
 

drank is echt de duivel als je er net zo als ik niet mee om kan gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gekko.
Het mooie is dat als je het niet meer in de hand hebt, je (hier) altijd weer opnieuw kunt beginnen.
Het mooie is dat als je het in de hand houdt, je (hier) nooit meer opnieuw hoeft te beginnen.
Het mooie is dat je het verschil tussen deze twee hierboven geheel in eigen handen hebt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2021 om 12:55 zei Gekko:

Ik dronk voornamelijk als de kinderen (en mijn man) op bed lagen... was dan ook nooit de gezelligste smorgens :blush:

Mijn gezin is het belangrijkste in mijn leven en daarom gaat me dit ook lukken!

Vandaag drink ik niet.

@Gekko, jij redt het wel. Kom dagelijks op het forum.. Daar zitten allemaal gelijkgestemden. Je zult daar veel aandacht en begrip krijgen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hooi hoi. Ik herken me helemaal in jou verhaal. Zo ging het bij mij ook in de tijd dat ik nog getrouwd was, na mijn scheiding gebeurde het alleen als mijn kinderen er niet waren, maar poeh wat was het pittig om vol te houden met 3 kleintjes. Ik drink nu al 3 maanden niet meer en voel me echt super goed. Hopelijk gaat het jou ook lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties. Ik zie nu wel in hoe verwrongen mijn gedachten waren. Snel kinderen naar bed, man naar bed, yes! aan de wijn! :wacko: ik neem nu echt de tijd om mijn kinderen voor te lezen, en ben zelf ook weer gaan lezen. Lekker vroeg naar bed met een goed boek. Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons slaap/ voorleesritueel duurt 3 boekjes die ze zelf mag kiezen...als ze overdag stout is, gaat er een boekje af...prima beloningssysteem. Alleen duren 3 boekjes echt te lang, zeker nu ze dikker worden...ik wil dus afbouwen qua aantal boekjes maar dan denkt ze dat ze stout is geweest...beetje een patstelling momenteel dus...maar in elk geval is het toch een van mijn favoriete momenten van de dag...samen gezellig in bed q-time...genieten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ArtaxEn waarom niet dan? Ze mag/ moet toch leren uit haar eigen gedrag? Wat is goed en wat niet, mag toch geëvalueerd worden op het einde van de dag? Het is ook meer een middel om haar overdag goed aan te sturen, want een boekje wil ze niet zomaar laten vallen...maar je hebt wel gelijk dat heel het systeem belonen en straffen onder discussie staat, maar een 3-jarige laten luisteren of meewerken is niet altijd zo simpel, wat helpt, helpt, dat is persoonlijk...en btw meestal zijn het dus gewoon 3 boekjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan een kind echt stout zijn als ze klein zijn?
eigenlijk straf je 2 x, 1 x als je het zegt
en 1 x als je het doet dat boekje onthouden
misschien een heel nieuw ritueel bedenken
voor de nacht en dat aantal laten vallen
bij dieren wordt ook gezegd; meteen een reprimande/straf of niet
ik denk dat kinderen ook een korte termijnsgeheugen hebben nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...