Spring naar bijdragen

Op de goede weg!


19Geeky91

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik bijna 8 weken nuchter. Hoewel dat met ups en downs gaat, gaat het mij tot nu toe best wel goed af. 
Kort geleden heb ik een hond geadopteerd. Hij helpt mij heel erg om vol te houden, omdat hij best een flinke rugzak heeft. Naast mijn werk besteed ik heel erg veel aandacht aan hem en dat blijkt een hele fijne afleiding.
De afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest om een kennel te bouwen voor hem. Dit is puur voor overdag. Hij is eigenlijk gewend om in een kennel te leven en dus buiten te zijn (eigenlijk dag en nacht, maar ik wil hem het liefst in de nacht binnen hebben). Omdat ik hem niet zonder toezicht los in de tuin wil hebben bouw ik dus de kennel voor hem. Het wordt winddicht en er komt ook een geïsoleerd hok in voor hem. 
Nu ik daar de afgelopen dagen mee bezig geweest ben, naast dat ik gewerkt hebt en met hem ben wezen trainen, ben ik op de goede weg om ook nog eens te stoppen met roken. Ik heb namelijk al 2 dagen niet gerookt. Het liefst zou ik dit vol willen houden, maar ik vermoed dat, dat wel heel lastig gaat worden. 2 verslavingen aanpakken lijkt mij toch aan de zware kant..

Na dit geschreven te hebben, vind ik eigenlijk dat ik gewoon moet volhouden. Geen drank, geen tabak... Hoe lastig het ook zal zijn, ik denk dat volhouden uiteindelijk de echte weg naar de toekomst gaat zijn.

Conclusie van het hele verhaal:
8/2/2021 gestopt met drinken
1/4/2021 gestopt met roken.
Ik hoop dat ik volgend jaar kan melden dat ik een jaar later nog steeds geen van beiden genuttigd heb!

 

P.S. ik hoop dat dit in de goede sectie staat van het forum en ik wilde het gewoon delen :)

bewerkt door 19Geeky91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik eerst met roken gestopt, een paar maal maar de laatste keer al weer meer dan 10 jaar geleden. Dat vond ik eigenlijk makkelijker dan stoppen met drinken wat ik pas daarna deed. De fysieke trek in een sigaret verdween al binnen 2 weken, en de truc die het bij mij deed was de Allen Carr methode (rokend naar het stopmoment toeleven en dan je laatste peuk uitdrukken en je even met je ogen dicht voorstellen hoe heerlijk het vanaf nu zal voelen: blij dat je eindelijk van die stomme gewoonte af bent). Stoppen met alcohol lukte me uiteindelijk ook met zo'n bewuste omkeertruc: niet spijt hebben dat je iets moet missen maar resoluut kappen en blij zijn dat je het niet meer hoeft. Maar de trek bleef daarbij toch wel langere tijd in vlagen terugkomen.

P.S.
Eigenlijk hoort dit draadje bij "Wie is wie" thuis. Je zou een berichtje aan de moderator kunnen sturen om te vragen of ze het willen verplaatsen, want zelf kun je dat niet.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...