Spring naar bijdragen

Alvast bedankt!


Cadeautje

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Na lang wikken en wegen en meelezen mezelf dan nu ook maar eens voorstellen. 

Ik ben 40 jaar, en heb 4 prachtige kinderen. Nooit veel gedronken tot een jaar of 9 geleden. Ik lag in scheiding en vond troost bij een leuke man. Hij dronk eigenlijk dagelijks wel een paar biertjes. En dus ging ik gezellig meedoen met een wijntje. Dat werden er steeds meer en meer. Tot ik er een paar jaar geleden genoeg van had en besloot om een weekenddrinker te worden. Dat ging eigenlijk heel prima. Overigens is hij nog steeds mijn vriend en behalve het drinken (wat hij nu ook minder doet door de week, maar nog wel volop in het weekend) is het echt een geweldige vent!

Maar nu ben ik dat drinken in het weekend ook wel zat....een 3 literpak wijn is inmiddels niet meer genoeg voor 3 dagen en steeds vaker begint mijn weekend al op donderdag....ik lig vaak de hele ochtend brak in bed en voel mij daar schuldig over. De rest van de dag sleep ik me maar door, en probeer ik leuke dingen te doen met mijn kinderen, maar te vaak kost me dat veel moeite omdat ik me niet fit voel...en dus....is het klaar. Ik wil niet meer drinken, ik wil me weer fris en fruitig voelen en niet meer naar het weekend toe leven omdat ik dan aan de wijn mag, maar omdat ik dan tijd met mijn gezin door kan brengen. Écht leuke tijd, zonder een masker op te moeten zetten omdat ik me eigenlijk helemaal niet lekker voel.

Daarbij is mijn vader pas overleden en word je dan weer met je neus op de feiten geduwd...het leven is eindig en ik doe er qua gezondheid geen goed aan te blijven drinken. Ook wil ik een goed voorbeeld zijn voor mijn kinderen....ze hebben het moeilijk zat met het verlies van hun opa en hebben een nuchtere moeder nodig!

Ik hoop hier steun te vinden om het wat makkelijker vol te houden!!

Op naar dag 1!! En die is vandaag (hoe krijg je het voor elkaar op vrijdag,haha!)!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...