Spring naar bijdragen

Goede vrijdag 2 april


niks

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei ikkanhet:

Juist en wij zagen het niet aankomen. Als andere het wel hebben zien aankomen hadden ze moeten handelen en niet alleen praatjes want die vullen geen gaatjes.

@Quinnzag dat het fout ging en reageerde, maar werd keihard weggestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zo onvoorspelbaar als de vorige keer, yep.....

Hij weet het en hij doet het zelf. Ik gun het hem helemaal niet maar reageer er na x keren niet meer op, net als diverse anderen hier die vandaag wegblijven. Zo gauw het objectief niet meer is alcohol de baas te zijn, krijg je dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ikkanhet:

Precies alleen Jopie insinueert wel iets anders.

Volgens mij niet. Wat ik lees in het bericht van @Jopie is dat we hier soms verkeerd steunen. En na enig nadenken geloof ik dat ze daar gelijk in heeft. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Wat ik merk als iemand aankondigt gecontroleerd te willen gaan drinken, is dat hier niet kritisch op gereageerd kan worden. Want, is dan de reactie, iemand zegt het immers eerlijk? Je mag iemand niet aanspreken op het eerdere voornemen om bijvoorbeeld een jaar echt niet te drinken. Want het wordt eerlijk gezegd immers? Als iemand onder invloed van alles roept, moet het gedoogd worden, want het is immers eerlijk gezegd? En wat is anders het nut van het forum? Wil je alcoholisten weren?

Ik druk me niet echt lekker uit vandaag, voel me jeweetwel. Ik zag het drinken zeker aankomen, de rest uiteraard niet. Maar ik zag het wel gebeuren vanochtend. Letterlijk. En ik heb volgens mij gedaan wat ik op dat moment kon, wat verrekte weinig was. Bel nu iemand op en vraag om hulp. Ik werd weggestuurd, letterlijk, maar gelukkig heeft Smaragd wel om hulp gebeld.

Nu ga ik verder met janken. Jawel, dat kan ik blijkbaar toch. Ik ga niet drinken. Niet omdat de situatie er niet naar is, maar omdat ik meer waard ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bumperjim:

@ikkanhet
Nou begrijp je me bewust verkeerd. Degenen die als objectief hebben alcohol de baas te worden/blijven. Want als je dat objectief niet hebt wat doe je dan hier.

Alsof je naar een voetbalclub gaat maar niet om te voetballen.

Nee begrijp je niet bewust verkeerd, echt niet. Je kunt dat objectief hebben maar dat wil niet zeggen dat het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Quinn:

Volgens mij niet. Wat ik lees in het bericht van @Jopie is dat we hier soms verkeerd steunen. En na enig nadenken geloof ik dat ze daar gelijk in heeft. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Wat ik merk als iemand aankondigt gecontroleerd te willen gaan drinken, is dat hier niet kritisch op gereageerd kan worden. Want, is dan de reactie, iemand zegt het immers eerlijk? Je mag iemand niet aanspreken op het eerdere voornemen om bijvoorbeeld een jaar echt niet te drinken. Want het wordt eerlijk gezegd immers? Als iemand onder invloed van alles roept, moet het gedoogd worden, want het is immers eerlijk gezegd? En wat is anders het nut van het forum? Wil je alcoholisten weren?

Ik druk me niet echt lekker uit vandaag, voel me jeweetwel. Ik zag het drinken zeker aankomen, de rest uiteraard niet. Maar ik zag het wel gebeuren vanochtend. Letterlijk. En ik heb volgens mij gedaan wat ik op dat moment kon, wat verrekte weinig was. Bel nu iemand op en vraag om hulp. Ik werd weggestuurd, letterlijk, maar gelukkig heeft Smaragd wel om hulp gebeld.

Nu ga ik verder met janken. Jawel, dat kan ik blijkbaar toch. Ik ga niet drinken. Niet omdat de situatie er niet naar is, maar omdat ik meer waard ben.

Sterkte is ook niet niks. Ik kan ook bijna nooit janken maar vandaag ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhetNee maar je moet het dan wel serieus proberen. En niet 4 of 8 of weet il hoeveel halve liters halen om zgn "gecontroleerd" te drinken en dan schrijven dat je daarmee een leuker mens bent dan nuchter. Want dat soort kul hoort hier gewoon niet thuis. Dan kan je beter naar heineken.nl als die een forum hebben voor dat soort gebazel. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de laatste remake van een aloude klassieker. Onthutsend misschien voor het jongste 'publiek'.
De eerste keer dat ik die show meemaakte was ik helemaal van slag, de tweede keer echt boos,
maar nu alleen nog maar een beetje kriegel.
Het wachten is op de volgende remake of misschien zelfs wel de musical...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor iedereen een worsteling met drank. Langer geleden of nog aan de gang. Grote hoeveelheden of kleinere. Honderdste stoppoging of eerste. Het gaat er hier om dat je bewust bezig bent met je verslaving. Helemaal stoppen hoeft niet, maar dat steeds verexcuseren (is dat een woord?) van het drinken, dat moet gesmoord worden.

Volgens mij begrijp ik eindelijk wat @jowan altijd bedoelde met netjes denken.

@Kohtje het is mijn eerste keer zo en ik ben zwaar over de zeik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

@Kohtje het is mijn eerste keer zo en ik ben zwaar over de zeik.

Snap ik, was ik toen ook. Maar de keren daarop drong langzaam tot me door dat we hier voor
niemand anders dan alleen voor onszelf verantwoordelijk zijn. Zowel met wat we hier schrijven
als met wat we in het echte leven dóen of niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is vooral de sfeer idd
en soms net alsof er 2 partijen zijn
de nog drinkers en de oudgedienden
die worden afgezeken als we iets schrijven
het is heel jammer
en ik heb dit net als Kohtje net iets te vaak meegemaakt.
soms voelt het alsof ik afstomp, mensen opgeef
zo wil ik het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Bor:

... ik hoef me niet schuldig te voelen want dat ben ik niet..

Jij met enkele anderen en Smaragd begrijpen elkaar altijd zo goed,
jullie weten altijd hoe het bij elkaar werkt, want wij zijn echte alcoholisten.
Dan ben je inderdaad nog niet schuldig aan wat de ander doet of laat,
maar je maakt mij niet wijs dat je dit niet zag aankomen.
Zelfs veel forummers die Smaragd volgens zijn eigen zeggen niet begrijpen
hebben dit aan zien komen. Misschien wel juist de forummers die Smaragd 'niet begrijpen'. 
Omdat ze niet in diezelfde destructieve
'ik-drink-als-dat-me-zo-uitkomt-en-niemand-heeft-daar-wat-mee-te-maken' bubbel zitten.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei lady jane:


soms voelt het alsof ik afstomp, mensen opgeef
 

Is dat eigenlijk niet normaal voor de meeste niet-professionele hulpverleners?
Zijn we hier daarin niet net als veel partners van een verslaafde?
Moet je je daarvoor schamen?
Ik heb het ook. Steeds meer het gevoel:  'stick to the winners' om energie te besteden
aan hen die energie willen ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...