Spring naar bijdragen

Afbouwen oxazepam


Robb

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben Robert 44 jaar. Ook ik ga momenteel door de hel van het afbouwen. Bij deze deel ik mijn verhaal omdat ik zelf ook herkenning en een stukje zekerheid haal uit de ervaringen van anderen.

Helaas ben ik sinds gisteren na een poging (cold turkey) van 4 weken weer terug op de gebruikelijke therapeutische lage dosering van rond de 10 mg oxa p/d. Ik gebruikte de oxazepam ter ondersteuning van het opnieuw instellen van sertraline die ik weer gebruik tegen angst klachten. Ik kreeg ineens een ander merk waar ik niet tegen kon, daarna moest ik naar een ander merk en dosering om het weer op de rit te krijgen.

Toen ik 5 jaar geleden begon met sertraline was ik binnen no time van de oxa af. Ik dacht dat zal nu ook wel lukken. No way! Derealisatie, alsof je niet helemaal in je lichaam zit, paniekaanvallen, zenuwpijnen, vlinders in mn buik ga maar door. Blijkbaar moet je ook afbouwen bij een lage dosering want dit was erg heftig. Aangezien mijn zenuwstelsel weer helemaal van slag is ga ik de komende weken weer naar 2x5 p/d. Als ik er weer aan toe ben een nieuwe poging wagen..

Voor iedereen in hetzelfde schuitje..stay strong, we can do this!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Robb:

Hoi iedereen,

Ik ben Robert 44 jaar. Ook ik ga momenteel door de hel van het afbouwen. Bij deze deel ik mijn verhaal omdat ik zelf ook herkenning en een stukje zekerheid haal uit de ervaringen van anderen.

Helaas ben ik sinds gisteren na een poging (cold turkey) van 4 weken weer terug op de gebruikelijke therapeutische lage dosering van rond de 10 mg oxa p/d. Ik gebruikte de oxazepam ter ondersteuning van het opnieuw instellen van sertraline die ik weer gebruik tegen angst klachten. Ik kreeg ineens een ander merk waar ik niet tegen kon, daarna moest ik naar een ander merk en dosering om het weer op de rit te krijgen.

Toen ik 5 jaar geleden begon met sertraline was ik binnen no time van de oxa af. Ik dacht dat zal nu ook wel lukken. No way! Derealisatie, alsof je niet helemaal in je lichaam zit, paniekaanvallen, zenuwpijnen, vlinders in mn buik ga maar door. Blijkbaar moet je ook afbouwen bij een lage dosering want dit was erg heftig. Aangezien mijn zenuwstelsel weer helemaal van slag is ga ik de komende weken weer naar 2x5 p/d. Als ik er weer aan toe ben een nieuwe poging wagen..

Voor iedereen in hetzelfde schuitje..stay strong, we can do this!

 

Hallo Robb,

Ik wens jou heel veel sterkte toe. Ik ben ook Oxazepam aan het afbouwen. Ben de afgelopen 2 jaar door de artsen volgestopt met benzo's. Heb al heel veel afgebouwd: Zopiclon, Oxazepam. 

Ik heb nu om 13:00 uur 0,5 mg Lorazepam, om 19:00 uur 10 mg Oxazepam die ik nu sinds 4 weken met taperingstrip afbouw. Waarschijnlijk veel te snel want ik doe 5 mg in 4 weken maar mijn arts zegt dat dit de beste methode is en wil niet langzamer afbouwen. Het liefste wil de arts mij naar een kliniek sturen maar dan ben ik maanden van huis. En ik heb nare ervaringen met een eerdere opname.

Dan heb ok 22:30 1,5 mg Lorazepam. De Lorazepam zal ik na de Oxazepam gaan afbouwen na een rustpauze van de afbouw Oxazepam.

Afbouwen met Diazepam is voor mij helaas niet mogelijk ik verdraag de Diazepam niet.

Ik zit  nu midden in de hel van afbouw Oxazepam, trillen, beven, angst, paniek, branderig gevoel in mijn lijf, speldenprikken in mijn rug, maagpijn, noem maar op.

Ik kende deze pillen niet toen ik ze kreeg ik was er anders NOOIT aan begonnen. Wat een hel om mee te maken.

Soms wil gewoon weer naar meer pillen nemen om hier van af te zijn.

Maar dan ben ik weer terug bij af en is alle moeite voor niets geweest.

Sterkte he en hou vol!!

MIlli

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Rob.

We hebben een draadje "wie is wie"waar je je kan voorstellen. In onze huiskamer die meestal iedere dag vernieuwd wordt, kan je schrijven. Daar wordt eigenlijk alles beschreven wat je die dag mee maakt. Als je daar schrijft en een ander doet dit ook, blijven die berichtjes bij elkaar.

Welkom in onze h. kamer. Doe het heel rustig aan joh. Hoe rustiger hoe minder pijn. Geef jezelf de tijd.

Zie ik je in de H. Kamer?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gerda dat draadje ÖNZE HUISKAMER zie je staan bij Ditjes en datjes. Kijk naar de datum en klik die aan. Als je daar je vragen en verhalen schrijft krijg je meestal antwoord. Er zal hoogstwaarschijnlijk ook gevraagd worden door iemand niet van dit forum of je bij facebook wil komen maar daar is het veel te druk, teveel prikkels!!!!! Niet goed voor ons die aan het afbouwen zijn.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...