Spring naar bijdragen

Artemis


Artemis

Aanbevolen berichten

hallo, 

ik ben 1 januari 2021 voor de zoveelste keer gestopt met alcohol omdat ik teveel dronk. Begonnen rond mijn 12de, ik dronk bier, wijn, borrels.

Januari 2000 kocht ik het boek "vrij van verslaving" van Deepak Chopra, dus 21 jaar bezig met stoppen 

In 2011 las ik het boek "Nog eentje dan" over een jaar zonder alcohol. Elk jaar deed ik minstens één poging om een jaar niet te drinken. Mijn record is 11 maanden.

Dit jaar zoek ik de steun van dit forum om minimaal een jaar niet te drinken, ik zeg nooit nooit, een jaar is een mooi doel. Inmiddels heb ik mij ingeschreven bij het jaar pact. 

2021 alcoholvrij. Een jaar niet drinken. Daar ga ik, op naar een jaar alcoholvrij, de eerste niet nemen. 

One day at the time, To Thine Self Be True 

vandaag drink ik niet en morgen wordt vanzelf vandaag 

Artemis

bewerkt door Artemis
vrij van verslaving
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Quinn:

Sinds eergisteren.

Ik had mij voorgenomen om voorlopig op niemand te reageren als ik alcohol gedronken heb.
Mijn ziel is te zwak, kan het niet laten om op dit forum op wie dan ook te reageren.
Bij voorbaat al excuses.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Quinn:

Grinn... geintje zeker? Ik doe m'n best, maar het blijft nog elke een strijd. Las dat het jou al elf weken heel goed afgaat, dat is echt top. Fijn om te lezen ook.

nee hoor, geen geintje, ik vind als je weer de moed vat om opnieuw te beginnen altijd beter dan doordrinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-3-2021 om 20:47 zei Roberto:

Ik had mij voorgenomen om voorlopig op niemand te reageren als ik alcohol gedronken heb.
Mijn ziel is te zwak, kan het niet laten om op dit forum op wie dan ook te reageren.
Bij voorbaat al excuses.

 

Snap ik niet ??? Excuses aanvaard :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, daar ben ik dan. 

vrouw. Opgegroeid in jaren zestig vorige eeuw, gelukkig getrouwd (zoveelste relatie, deze keer goed. Kinderen en kleinkinderen

Hobby's paarden en drummen. natuur en buiten zijn 

Artemis als Nick name. In elk geval dry maart, dry april . dry 2021 doel 1

graag steun en hulp bij moeilijke dagen 

dat was het wel 

 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Unicornook hier welkom! Leuk dat je april al meedoet! Mijn laatste drinkdag was 02.01.2021 omdat dat een mooie datum was, mijn verjaardag en een nieuw begin. Zitten we samen bijna aan 3 maanden!! Mijn doel is ook min. 1 jaar om te zien wat voor effect het heeft op mij/ m’n leven. Maar dag per dag, week per week, maand per maand lukt voorlopig het best...niet te veel vooruit kijken, ‘gewoon’ eerste glas niet pakken! Succes!!!

bewerkt door Musashi
Autocorrectie zei drinkwater hahaha dat was het dus zeker niet!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd leuk om iets van iemand te weten. Ik zag dat je in de weekends meer tijd hebt om rond te lezen, er staat genoeg! Voor mij geldt momenteel weer het dag voor dag motto en vandaag drink ik niet. Morgen zie ik dan wel. In de ditjes en datjes staat ook elke dag een dagdraad, een soort virtuele huiskamer. Daar is meestal wel iemand, mocht je steun zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-3-2021 om 16:25 zei Musashi:

Hoi ook hier welkom! Leuk dat je april al meedoet! Mijn laatste drinkwater was 02.01.2021 omdat dat een mooie datum was, mijn verjaardag en een nieuw begin. Zitten we samen bijna aan 3 maanden!! Mijn doel is ook min. 1 jaar om te zien wat voor effect het heeft op mij/ m’n leven. Maar dag per dag, week per week, maand per maand lukt voorlopig het best...niet te veel vooruit kijken, ‘gewoon’ eerste glas niet pakken! Succes!!!

Dank je voor je welkom. En inderdaad, we gaan gelijk op.  Ook ik wil kijken wat een jaar zonder met me doet..... tot nu toe staat mijn max niet drinken op bijna 10 maanden, 

gestart op 1 jan 2015 nog wat en eind oktober 2 glazen wijn en .... terug bij af. Af is, dagen niet, dagen vanaf 17 uur en dan moet de fles leeg. Ik kan niet tellen

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je @Quinnik kijk wel rond, was hier jaaaaaren geleden ook al eens op aanraden van een goede vriend. maar toen raakte ik de weg hier kwijt en heb met niemand een band opgebouwd. Ik ben snel overprikkeld. En als zo mooi weer is ben ik graag buiten. Nu zit ik met de laptop op schoot en krijg ik een 0.0 biertje, soort vrijdag borrel. Alcoholvrij bier triggert mij niet. Ik kijk wel 3x op het etiket of het echt AV is. Zo lekker. Ik ben een wijndrinker, bier is voor de dorst, dus 0.0. Wijn is voor de lekker, dus de hele fles moet leeg. Zo lekker. 

Sterke drank lust ik ook graag, alles, dus niet meer doen. 

Succes @Quinnmet de dag voor dag. Zo begon ik dit jaar, vond het errug lastig, dus die eerste wil ik nu niet meer. moet ik weeeer opnieuw beginnen en dat wil ik niet nog een keer doormaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bumperjim:

Yeahyeahyeah de rest heb ik niet gelezen :D welkom collega!!

Bierloos drummen was een volkomen nieuw iets in het begin, bij jou ook?

hahaha, leuk collega!!! nee, ik kon al overdag zonder drank drummen :D, was een vanaf 17 uur drinker en met bier op kon ik GEWELDIG goed drummen. Valt wel wat tegen nu 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Cleo66:

Welkom unicorn,  al tijdje op de goede weg zie ik , bravo.  Zit steeds te denken of ik je nog kan herinneren van toen . Was je nick toen ook unicorn? 

Veel succes op het nuchtere pad . Het forum heeft mij daar enorm in gesteund.  Door actief hier te lezen en te schrijven en een band op te bouwen met medefrummers , die je vaak al met een half woord begrijpen en het bekende smoezenboek ook al van haver tot gort uit hun hoofd kennen 

Nee, mijn nick was anders, ik zat zo diep in de shit toen, ben een nieuw leven begonnen en wil niet meer aan toen herinnerd worden.... ik al heel lang geleden en maar heeeeeel kort, weet er niets en niemand meer van. 

dank voor je welkom :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even schrijven, ik raak de weg op dit forum kwijt, dus tijd om te stoppen, aantal draadjes gevonden en goed van start gegaan. 

Ben door de week sowieso te druk met werk en uitrusten. Werk is voor mij nogal intensief, ben zo snel overprikkeld. Zou iets voor morgen moeten doen, maar ik sta wel weer vroeg op.

DAAROM drink ik niet. Ik kan niet werken met een kater. Ik sta vroeg op. Dus elke dag nuchter, elke dag geen kater. Bijna 3 maanden.... vandaag drink ik niet 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @Quinn ik heb het halve weekend :D 

Vanmorgen heel hard gewerkt, vanmiddag en morgen vrij, vrijdag weer werken. De zon schijnt, het is lente, ik ga naar de fysio (het is wel mijn vrije middag) en daarna lekker wandelen 

en ik drink vandaag niet, het is tenslotte nog maar woensdag ( i'm good) :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei lady jane:

en de donderdag is nuchter ook veel mooier

Zeker,  en dat is ook weer gelukt vandaag.  Als ik die 16-18 uur trek heb weerstaan lukt het verder vandaag ook wel.  Na bijna 3 maanden weet ik de trek momenten en dan spring ik over die dam en kijk naar morgen.  Dan kan ik om 6 uur fit opstaan om zonder kater weer een dag te werken:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...