Spring naar bijdragen

Heel graag een maatje (alcohol)


Minky

Aanbevolen berichten

Gewoon stoppen, ja wat is gewoon? Als het gewoon was waren jij en ik hier niet. 

Wat ik bedoel is dat het me enorm zou sterken met iemand 1 op 1 mijn ervaringen, angst, hoop, etc. te delen. 

Het zou heel helpend voor mij zijn, uiteraard hoop ik dat ook voor de ander te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Minky, dank voor je reactie. Ik stelde het zo scherp omdat, en ik schreef het hier vandaag al elders, voor mij het een groot verschil gemaakt heeft om te ‘beslissen’ om geen alcohol meer te drinken. Niet ‘proberen’, niet ‘mijn best doen’, ‘gewoon’ doen. Wel moeilijk maar de beslissing op zich geeft kracht en laten geen ‘achterpoortjes’ open, zoals ze dat hier wel eens benoemen.

Verder vind ik persoonlijk net de kracht van dit forum de veelheid van personen, ervaringen, meningen doordat hier heel veel mensen zitten die je, de ene op het ene moment al beter dan de andere op een ander moment, kunnen helpen. Dan ligt de verantwoordelijkheid uiteindelijk helemaal bij jezelf en niet bij die ‘ene andere’ en/of die dan goed op jou reageert. Zo is het hier voor mij, kan voor jou anders zijn, maar daarom schrijf/ lees ik hier vooral in het algemeen ipv 1 op 1. Kan voor jou uiteraard anders zijn! In elk geval veel sterkte voor jou en hoop je hier nog tegen te komen met jouw ‘proces’!

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, dat werkte toen goed. Maar helaas kreeg ik een terugval en verdween het maatje uit beeld.

Ik ben een vrouw van 56 die redelijk doorheeft dat alcohol meer kapot maakt dan haar lief is en snakt naar onafhankelijk van deze slechte 'vriend'. 

Van een maatje verwacht ik wederzijdse steun en het kunnen delen van ervaringen in deze strijd.

Waar ik vandaan kom e.d. vind ik op deze plek niet relevant te vermelden, dat doe ik liever in een pb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Musashi:

Hoi Minky, dank voor je reactie. Ik stelde het zo scherp omdat, en ik schreef het hier vandaag al elders, voor mij het een groot verschil gemaakt heeft om te ‘beslissen’ om geen alcohol meer te drinken. Niet ‘proberen’, niet ‘mijn best doen’, ‘gewoon’ doen. Wel moeilijk maar de beslissing op zich geeft kracht en laten geen ‘achterpoortjes’ open, zoals ze dat hier wel eens benoemen.

Verder vind ik persoonlijk net de kracht van dit forum de veelheid van personen, ervaringen, meningen doordat hier heel veel mensen zitten die je, de ene op het ene moment al beter dan de andere op een ander moment, kunnen helpen. Dan ligt de verantwoordelijkheid uiteindelijk helemaal bij jezelf en niet bij die ‘ene andere’ en/of die dan goed op jou reageert. Zo is het hier voor mij, kan voor jou anders zijn, maar daarom schrijf/ lees ik hier vooral in het algemeen ipv 1 op 1. Kan voor jou uiteraard anders zijn! In elk geval veel sterkte voor jou en hoop je hier nog tegen te komen met jouw ‘proces’!

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ben niet van de grote groepen. Uit ervaring weet ik dat 1 op 1 contact mij het beste helpt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Vocatus:

@Minky ik heb op zich wel interesse. Maar wat verwacht je van een maatje? hoe zie je dat voor je? 

Wat ik verwacht? Tja, ik heb het best moeilijk nu t.g.v. mijn problematische relatie met drank. Hierover praten met familie over vrienden lukt mij niet, dat voelt heel eenzaam. Ik zoek iemand die dat begrijpt en met wie ik hierover zonder schaamte van gedachten kan wisselen. 

En jij, wat zijn jouw verwachtingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Minky:

Wat ik verwacht? Tja, ik heb het best moeilijk nu t.g.v. mijn problematische relatie met drank. Hierover praten met familie over vrienden lukt mij niet, dat voelt heel eenzaam. Ik zoek iemand die dat begrijpt en met wie ik hierover zonder schaamte van gedachten kan wisselen. 

En jij, wat zijn jouw verwachtingen?

nee okay,..ik was ff bang dat je dacht dat iemand anders een probleem kan oplossen,..niemand kan dat behalve jij. Maar als je iemand zoekt om mee te wandelen, praten. Top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Op 17-3-2021 om 20:14 zei Mysterious:

Hoi Minky,

Ik kan ook wel een maatje gebruiken. Ben vrouw en 45 jaar. Je mag altijd een pb sturen.

Groetjes Mysterious

Hi Minke en Mysterious,

Ik zoek ook een maatje en wil graag jullie maatje zijn.. gewoon om ervaring en verhalen uit te wisselen.

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 16-3-2021 om 09:19 zei Minky:

Klopt, dat werkte toen goed. Maar helaas kreeg ik een terugval en verdween het maatje uit beeld.

Ik ben een vrouw van 56 die redelijk doorheeft dat alcohol meer kapot maakt dan haar lief is en snakt naar onafhankelijk van deze slechte 'vriend'. 

Van een maatje verwacht ik wederzijdse steun en het kunnen delen van ervaringen in deze strijd.

Waar ik vandaan kom e.d. vind ik op deze plek niet relevant te vermelden, dat doe ik liever in een pb.

Ik herken veel en wil graag samen de strijd aan ... stuur gerust bij interesse liefs biekske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 16-3-2021 om 09:19 zei Minky:

Klopt, dat werkte toen goed. Maar helaas kreeg ik een terugval en verdween het maatje uit beeld.

Ik ben een vrouw van 56 die redelijk doorheeft dat alcohol meer kapot maakt dan haar lief is en snakt naar onafhankelijk van deze slechte 'vriend'. 

Van een maatje verwacht ik wederzijdse steun en het kunnen delen van ervaringen in deze strijd.

Waar ik vandaan kom e.d. vind ik op deze plek niet relevant te vermelden, dat doe ik liever in een pb.

Ik ben ook een vrouw van 56 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...