Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Morgen mijn eerste gokvrije dag (laaaaang verhaal)

Aanbevolen berichten

Hi NoseD,

Dat zijn serieuze stappen, die je veel inzichten gaan opleveren. Duidelijk geen halve maatregelen, wat veel zegt over je motivatie. Maar zoals je vaker hoort: stoppen met gokken is makkelijk, maar blijvend stoppen dat is echt serieus werk. 

Hou ons op de hoogte van alles en veel succes!

TB

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste @Timberland

ik heb jouw verhaal gevolgd vanaf 2017 en vroeg mij af hoe het nu gaat?

ben zelf sinds 14 december 2020 gestopt met gokken. (Corona maakte het makkelijk, online gokken doe ik niet). Ik heb 4 jaar lang bijna dagelijks gegokt. Van mijn 19e tot 23e, al mijn eigen geld en 8.000 van het studiegeld van mijn ouders vergokt en hen keer op keer teleurgesteld. Toen op eigen houtje gestopt, alles eerlijk terugbetaald en geprobeerd weer verder te gaan. Inmiddels dus een lange tijd gokvrij (voor de 2e keer). 
Na het lezen van jouw lange reis, 14 jaar lang op en aan strijden & terugvallen en jezelf voor de gek houden (want dat doen we), wil ik mezelf behoeden om het niet zo ver te laten komen! Heb je nog waardevolle tips om te zorgen dat ik mogelijk niet terugval?

gr K

Link naar bericht
Deel via andere websites

@NoseD Wat een rot situatie zeg. Ik ken je gevoel zo goed en ik weet waar je dagelijks tegenaan loopt. Blijf het vertrouwen in jezelf hebben, er zijn zoveel succesverhalen waar je je aan kunt vasthouden. Er zijn zoveel mensen gestopt met gokken die er langer en dieper inzaten dan jij. Ondanks dat je terugvalt, neem je elke keer wat mee, en elke keer word je sterker. Dat intakegesprek is een geweldige stap. Ik kan je nog wat tips geven voor dit gesprek. 
- zorg uiteraard dat je het niet bagatelliseert bij het gesprek: erken je probleem

- een grote valkuil is dat je na het gesprek gaat gokken, om jezelf te belonen dat de eerste stap is gezet: doe dit niet, beloon jezelf liever met wat leuks waar je écht iets aan hebt.

- een hobby om jezelf af te leiden werkt ook, als je bijvoorbeeld gaat sporten werkt dit dubbelop, je werkt dan aan jezelf, en aan je verslaving.

verder hoop ik dat je de laatste dagen naar het gesprek toe sterk kunt zijn, en jezelf kunt accepteren, want daar begint het allemaal mee. Je zal door moeten met jezelf, en je verleden onder ogen zien. 
Het komt echt goed! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Nou mensen, het is alweer te lang geleden dat ik iets gepost heb. 

Ik ben nu ruim 6 weken gokvrij en voel me goed. Tot nu toe maar 1 keer een lastig moment gehad. 

Vanaf woensdag begin ik met groepstherapie. Ik ben benieuwd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 21-4-2021 om 10:43 zei Futurebright:

Hoi NoseD

Net voorgesteld en nieuw hier.

Heel cliché maar vaker aangehaald hier is dat je het verleden niet meer in kan halen.Het terugkijken naar al het verlies heeft geen zin,dat ben je kwijt en komt niet terug...Ook jezelf en * vinden heeft geen zin,je eigenwaarde gaat alleen maar nog meer naar beneden.Acepteren en vooruit kijken is en beter doel.

Had zelf en slot op withdrawls altijd laten plaatsen zodat ik het er niet af kon halen.Dat werkte voor mij als truukje(als je toch in val loopt)Hoop het uiteraard niet.

Kijk naar de positieve kanten.Eerste en belangrijkste stap is al gemaakt.Je erkent het probleem en moet er wat aan doen.Nu twee belangrijke stappen te gaan...Jezelf en gameban geven en uitschrijven en de allerbeste stap is om heel eerlijk naar je naasten te zijn.

Beide dingen kloppen wat je zegt Future. Helaas weet ik dat uit ervaring. Je wilt het zo graag terugwinnen/goedmaken/goed afsluiten, maar dat lukt dan (natuurlijk) toch niet. En elk verlies maakt dat gat groter. Je noemt jezelf een sukkel maar dat helpt idd ook niet. Want dan denk je soms "ach ja, dan nog maar eens gokken". Zo werkt het helaas wel ja. 

Maar het verlies echt nemen/accepteren is voor mij toch lastig merk ik. Dan komt het besef wat je allemaal met het geld had KUNNEN doen. Bluh 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...