Spring naar bijdragen

Verhoogde leverwaarden


Jo123

Aanbevolen berichten

Beste Jo123,

Allereerst mijn complimenten dat jij je alcoholgebruik hebt gestaakt. Dit zal zeker positief invloed hebben op je leverwaarden. Je vraag leg ik voor aan onze verslavingsarts. Zodra het antwoord binnen is ontvang je een reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jo123,

Onze verslavingsarts geeft aan dat meestal de leverwaarden vrij snel normaliseren. Hoe snel hang af van hoe hoog de waarden eerder waren. 

Hij kan helaas hier geen duidelijker uitspraak over doen. Mogelijk kun je het navragen bij je huisarts?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-3-2021 om 19:38 zei moderator:

Hij kan helaas hier geen duidelijker uitspraak over doen. Mogelijk kun je het navragen bij je huisarts?

Ik denk dat jouw huisarts de aangewezen persoon is om nadere uitleg te geven over jouw bloedonderzoek.
Veel mensen die overmatig alcohol gebruiken durven dit niet.
Gewoon doen, dat is in je eigen belang.
Een hulpverlener / verslavingsarts via dit forum kan slechts een algemeen antwoord geven.
Daarvoor geef je te weinig informatie.

Jouw waarden lijken mij aan de zeer hoge kant.
Bij mij was dat in oktober 2020:
Gamma GT 55, Asat 28, Alat 17.

Op Labuitslag kun je referentiewaarden vinden voor o.a. Asat, Alat en Gamma GT / Y-GT.

Op Alcoholinfo kun je meer informatie vinden over o.a. Gamma GT, hoe lang het duurt voor de waarde omlaag kan gaan.

In andere landen worden soms andere normen gehanteerd.
Voor bijvoorbeeld diabetes in India zijn er omrekeningstabellen voor glucose waarden.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...