Spring naar bijdragen

rivotril


barska

Aanbevolen berichten

ik hen al een stukje verder bij de hulpverlener geschreven maar misschien hier nog ideeen    spyg maakt me graag verslaafd denk ik

januari verleden jaar overspannen eerst ox gehad hielp niks over op lora ..deed ook niet veel maar bleef het gebruiken 

met tussentijden van niet voor de nacht kreeg een ad daar voor... nadat die niet meer hielp weer lora gaan gebruiken

hele ochtend halve nacht    maar deed echt niks meer dus ben langzaam met weegschaal gaan afbouwen naar halve ochtend halve nacht

aangezien ik de hele periode veel angst en depressie overstuur was ..en niks me kon kalmeren

kreeg ik verleden week rivotril in hele hoge dosis nacht 2mg ochtend 1... veel te veel dus ... en ergsste nacht doet t wel wat overdag niet

en ben er van geschrokken en wil eraf  hoe t beste > want gebruik dit nu bijna 2 weekjes ..maar lora zal ook nog wel in me zitten denk ik

ik wil dus elke keer weer stukje afhalen na hoeveel tijd zal ik dat stukje eraf merken want t is gestapeld natuurlijk .kan ik eerst snel dan langzaam afbouwen

of nu gelijk met weegschaal werken dan wordt t gebruik wel langer en langer .. kan natuurlijk liever niet te erge ontwenning

of nu naar diazepam alvast .. niet me voor keur want wordt daar niet lekker en duf van ..... handen in het haar

 

ik ben stom geweest ik weet t

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @barska,

Omdat je nog maar kort op deze hoge dosis staat heb je kans dat je snel kunt minderen naar ongeveer 0,5 mg rivotril per dag, wat ongeveer overeenkomt met je vorige dosissen lorazepam.

Ik kan niet voorspellen hoe jij op een dosisvermindering reageert, want alle mensen zijn verschillend, maar persoonlijk zou ik proberen mijn dagdosis te halveren en te kijken hoe je hier op reageert.

Dat is dus niet de algemene regel, want die is heel langzaam en met kleine stapjes afbouwen. Maar vanwege de korte periode zou ik hier van afwijken.

Het verhogen en vervolgens weer verlagen van dosissen moet je echter niet te vaak doen want daar kun je zogenaamd "kindled" van worden, wat onder andere betekent dat het afbouwen steeds moeilijker wordt.

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvulling op mijn vorige bericht.

Ik herinner me nu dat je een AD aan het opstarten bent. Dat compliceert de zaak. In de beginperiode van een AD treden vaak klachten op waar juist een benzo voor wordt voorgeschreven. Als de verhoging van je benzo mede wordt gemotiveerd vanwege het opstarten van je AD is het niet raadzaam de benzo nu maar meteen weer af te bouwen.

Dat zou je dan dus in overleg met je psychiater moeten doen of zelf je afwegingen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben idd de ad aan t opbouwen maar doet echt nog niks na 4,5 week en ben bang dat hij ook niks gaat doen ....heb er al meerdere geprobeerd .ben heel bang van de ritrovil en bang dat ik er nooit meer af kom heb namelijk ook een angst om niet te kunnen slapen ...... men wat een zooitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik zou proberen naar die 0.5 mg te gaan en daar even stabiel te blijven. ik ben succesvol afgebouwd van rivotril 0.5 mg, heb er wel mijn tijd voor genomen, namelijk 9 maanden. Heb eerst geprobeerd naar 0.45 te gaan etc... maar de stap was te groot, dan ben ik in stapjes gegaan van 0.5 0.49 0.48 etc en telkens als ik me terug goed voelde ging ik naar de volgende stap, ik was verbaasd dat zulke kleine stapjes zon grote impact hadden, maar uiteindelijk is het gelukt, ben wel soms door de hel gegaan, maar als je weet dat het hierdoor is dan helpt het wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...