Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 februari


ikkanhet

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Reacher:

Één deel van mij zou ook wel willen meemaken wat jij meemaakt @Yana, maar ik vrees dat het voor mij teveel vrijheid is. Ik zou mijn structuur volledig verliezen en verzanden vrees ik. 
Waar ik mee wil zeggen dat je bepaalde levensinstelling moet hebben. 
.. goed los kunnen laten? Ik peins er nog over verder

Niet iedereen wordt er gelukkig van denk ik. Maar ik kan niet omgaan met jaar in jaar uit een vaste structuur met baan en altijd maar die huur betalen enzo. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe iedereen dat volhoudt, van jongs af aan leef ik al een beetje overal buiten en dat gaat wonderbaarlijk goed. Ik weet altijd wel ergens wat te verdienen en omdat ik weinig vaste lasten heb, heb ik eigenlijk nooit financiële problemen. Het moeilijkste is nog om aan alle regels van de samenleving te blijven voldoen qua belasting, inschrijving, verzekering enz. Dat is vaak een beetje balanceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yana:

Niet iedereen wordt er gelukkig van denk ik. Maar ik kan niet omgaan met jaar in jaar uit een vaste structuur met baan en altijd maar die huur betalen enzo. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe iedereen dat volhoudt, van jongs af aan leef ik al een beetje overal buiten en dat gaat wonderbaarlijk goed. Ik weet altijd wel ergens wat te verdienen en omdat ik weinig vaste lasten heb, heb ik eigenlijk nooit financiële problemen. Het moeilijkste is nog om aan alle regels van de samenleving te blijven voldoen qua belasting, inschrijving, verzekering enz. Dat is vaak een beetje balanceren.

Ik zou willen kunnen wat jij kunt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, heel bericht getypt, helemaal weg weer :o
Dan maar even kort: 
@Rosee wat een ellendig met die eeuwige ruzies. 
Kan me indenken dat je er moedeloos van wordt. 
Wordt het niet tijd dat oudste op kamers gaat wonen, eigen plekje zoeken? 
Hij geeft aan zo'n hekel te hebben aan zijn broer, hij is 18 (dacht ik)... 

@Jopie wat een heerlijke verhalen weer. Wat een rijkdom zo. 
Maar kan me ook indenken dat je nu helemaal gaar bent even , even de stilte weer. 

@Lieke7777, wat een mooie kattekop.
@Reacher, heerlijk beessie zo te zien... 
Ik heb twee afdankpoekies, 100% genieten... 

En verder moet ik er niet aan denken naar Montpellier te gaan, geef mij Groningen maar, stukkie dichterbij... 
En mooier waarschijnlijk... 
En gezelliger... zekerweten... 

DAGPACT:
ikkanhet
Yvonne 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, wat een vrolijke positieve draad vandaag, en buiten zonnig. @Yana wat heerlijk lijkt me dat om zo te leven. Maar misschien romantiseer ik het teveel, want wat je schrijft, het zal idd ook weleens afzien zijn. En je bent steeds op elkaar aangewezen, dat is wel de ultieme relatietest.;) maar nog steeds lijkt t me verrukkelijk. Hier gaat t niet geweldig, jongste zoon gisteravond naar zn vader gegaan om daar nachtje te slapen. Ben heel vroeg naar bed gegaan. Mn moeder zou vandaag komen, al een tijd niet gezien, besloot maar eerlijk te zijn waarom het nu niet gaat. Krijg nu alleen maar weer appjes hoe het toch kan dat mn kinderen zo zijn, dat ze het natuurlijk zo moeilijk hebben vanwege corona en wat ik moet doen zodat ze zich beter voelen. Voel me dan zo onbegrepen, geen woord over hoe het met mij gaat. Godzijdank drink ik niet meer, anders was ik terug gaan appen onder invloed en iedereen hier weet wel hoe dat dan gaat. Opvallend is wel dat dit iedere keer gebeurt als het bijna volle maan is. Klinkt als onzin maar het is alsof alles dan altijd escaleert. Nu is mijn vader binnenkort jarig en is het de bedoeling dat ik vandaag een foto maak van mezelf en de jongens voor een fotoboek. Hoe krijg ik dat voor elkaar... Misschien wat lachende gezichten erop fotoshoppen... Straks maar eens rustig gesprek aangaan met oudste zoon als hij uit bed komt. Adem in adem uit. Pfff wat een verhaal weer. Terwijl ik dit typ zie ik dat er alweer 14 nieuwe berichten zijn geschreven hier dus dender vast ergens doorheen. @Reacher wat een heerlijke kattenfoto. Zolang er katten zijn, is er nog hoop.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Rosee wat moeilijk toch voor je. Gisteren zei je: gefaald als moeder... Maar volgens mij ben je een schat van een moeder en ben je gewoon helemaal goed zoals je bent. Je hebt gewoon lastige jongens, dat is niet jouw fout!

Maar moeilijk is het wel, dat snap ik. Kun je aan de oudste van 18 zeggen dat je het niet langer aan kan op deze manier en dat hij elders moet gaan wonen als hij zich niet beter gedraagt? Of kun je zoiets niet maken bij je eigen kind????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je dendert nergens doorheen hoor @Rosee
Ellendig, echt ellendig die situatie. 
En dan ook nog een moeder die er geen * van begrijpt, die zich niet afvraagt hoe het jou gaat.... 
Of het zich niet echt durft af te vragen omdat ze er dan écht over na moet denken en het haar heel veel pijn doet, omdát ze jouw moeder is..... pfff, klinkt vast heel raar maar weet niet hoe ik dat moet uitleggen... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana ja dat heb ik tegen hem gezegd, dat hij zich aan mijn regels moet houden zolang hij hier woont. Maar tot zijn 21e ben ik verantwoordelijk voor hem. Mijn jongste zoon heeft gedragsprobleem en zit op speciaal onderwijs (het gaat nu veel beter alleen thuis kan hij opstandig zijn, maar is vooral puberteit) maar oudste zoon kan daar niet tegen en wordt soms helemaal gek van hem. Dat begrijp ik wel, maar zoals hij zich tegen hem gedraagt kan niet. Het gekke is dat ze het soms ook nog goed kunnen vinden samen, ze hebben veel humor allebei. Maar als het dan misgaat gaat het ook goed mis:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...