Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zag zbb net hier ergens @spirit Zit nu aan koffie en water (met wat paracetamol uit voorzorg). En probeer me verder vandaag een beetje stil te houden.  Lief forum.

welterusten allen, ik kruip er zo naast, het ouwe mens is moe Op de fiets om het hele dorp heen naar de haven, daar gevist met de zelfgemaakte hengel (en beet! een echt stuk stof), vis gekocht,

Al 3 dagen niets van m'n maatje gehoord. Dat is niets voor hem 

Posted Images

Goedemorgen! Weer een dag om na het werk naar buiten te gaan voor een flinke wandeling. Hop, aan de slag!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tessa1987:

Goedemorgen allemaal! Ik heb dag 1 doorstaan! Vandaag dag 2! Ik ga vandaag NIET drinken! Fijne dag allemaal! 

De kop is er af @Tessa1987. Hou vol!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Pff waar ik gister echt super lekker geslapen had was het vannacht weer drama, mijn middelste sliep ook bij me misschien helpt dat ook totaal niet mee, maar droomde continu over wijn, was zo echt dat ik net echt wakker schrok omdat ik in de veronderstelling was ik een fles wijn op had gedronken en dat zou betekenen dat ik morgen geen antabuse zou kunnen starten. Gelukkig was het een droom, al voel ik me wel brak dat wel B)
Nou ja dan nu maar de dag starten even rustig alleen beneden, de auto moet vanochtend een grote buurt en heb gesprekken met vnn dus druk ochtendje wel. Fijne dag iedereen 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goeie morgen, kind is een hele nacht in haar eigen bed gebleven, na 3 maand of zo. Ze komt in het holst van de nacht met heel haar hebben en houden (nachtlamp/ wekker, knuffels, water,...) zo’n 2 a 3 keer heen en weer, naar onze kamer om bij in ons in bed verder te slapen...vannacht dus niet...ole!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fabienne1985:

maar droomde continu over wijn, was zo echt dat ik net echt wakker schrok omdat ik in de veronderstelling was ik een fles wijn op had gedronken en dat zou betekenen dat ik morgen geen antabuse zou kunnen starten.

Heel normaal denk ik dat je er (bewust en onbewust) zo hard mee bezig bent...het is ook een hele stap hè! Succes!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Musashi:

Goeie morgen, kind is een hele nacht in haar eigen bed gebleven, na 3 maand of zo. Ze komt in het holst van de nacht met heel haar hebben en houden (nachtlamp/ wekker, knuffels, water,...) zo’n 2 a 3 keer heen en weer, naar onze kamer om bij in ons in bed verder te slapen...vannacht dus niet...ole!!!

Ah wat fijn. De mijne sliep dus wel bij me en lag als een zeester in bed ( mama lag daar wat sneu op het hoekje ) nou ja ze zoeken de geborgenheid na de scheiding bij me haha 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Musashi:

Heel normaal denk ik dat je er (bewust en onbewust) zo hard mee bezig bent...het is ook een hele stap hè! Succes!!

Ja dat is ook zo, is ook wel spannend allemaal hoor om zo’n pil te slikken en wetende nu kan het echt niet meer, maar hoe dan als ik zonder ga of moet? Maar goed dat is een valkuil van me honderd stappen vooruit 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Het ziet er buiten een beetje grijzig uit nog. 
Maar 'wat niet is kan komen' zei mijn moeder vroeger, dus wie weet krijgen we toch weer een zonnetje straks. 
Eerst maar een bakje dan. 
image.png.630c5541e57de5c9470c01feb8cefcc0.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fabienne1985:

om zo’n pil te slikken en wetende nu kan het echt niet meer, maar hoe dan als ik zonder ga of moet?

Dat is een hele belangrijke vraag Fabienne. Die pil helpt sommige verslaafden en dat is geweldig. Maar we zien (ook op dit forum) regelmatig dat de drank het toch wint. Je kunt immers de achterdeur openzetten door de Antabuse op een gegeven moment niet te nemen. Of er toch doorheen drinken en dan maar ziek worden. Je zult echt achter je beslissing om geen alcohol meer te drinken moeten staan. Antabuse is een hulpmiddel, maar geen wondermiddel. Er is geen wondermiddel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen @Yvonne. Grijzig was het hier gisteren de hele dag en de zon kwam er niet door. Niet dat ik dat erg belangrijk vind, moet toch werken en hou ook niet echt van warm weer. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben veel mensen Fabienne. Ik sta nu ruim 11 jaar droog maar droom er nog steeds over dat ik drink  met flessen drank loop, of ze verstop. Die dromen houden je alert en  scherp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Tessa1987:

Goedemorgen allemaal! Ik heb dag 1 doorstaan! Vandaag dag 2! Ik ga vandaag NIET drinken! Fijne dag allemaal! 

Goeiemorgen @Tessa1987 het begin is weer gemaakt, zet hem op

18 minuten geleden zei Fabienne1985:

Goedemorgen allemaal. 

Pff waar ik gister echt super lekker geslapen had was het vannacht weer drama, mijn middelste sliep ook bij me misschien helpt dat ook totaal niet mee, maar droomde continu over wijn, was zo echt dat ik net echt wakker schrok omdat ik in de veronderstelling was ik een fles wijn op had gedronken en dat zou betekenen dat ik morgen geen antabuse zou kunnen starten. Gelukkig was het een droom, al voel ik me wel brak dat wel B)
Nou ja dan nu maar de dag starten even rustig alleen beneden, de auto moet vanochtend een grote buurt en heb gesprekken met vnn dus druk ochtendje wel. Fijne dag iedereen 

Goeiemorgen @Fabienne1985 ja die rotte dromen steeds. Maar gelukkig was het maar een droom.
Succes je kunt het. :rose:

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Harp:

Dat is een hele belangrijke vraag Fabienne. Die pil helpt sommige verslaafden en dat is geweldig. Maar we zien (ook op dit forum) regelmatig dat de drank het toch wint. Je kunt immers de achterdeur openzetten door de Antabuse op een gegeven moment niet te nemen. Of er toch doorheen drinken en dan maar ziek worden. Je zult echt achter je beslissing om geen alcohol meer te drinken moeten staan. Antabuse is een hulpmiddel, maar geen wondermiddel. Er is geen wondermiddel.

Dan drinken kan dodelijk zijn. Maar als het goed is en je hebt behoefte moet je toch 10 dagen wachten om te kunnen drinken. Meestal is de trek dan weg. Antabus heeft mij geholpen om zo wie zo minder te drinken

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei bolletje:

Dan drinken kan dodelijk zijn. Maar als het goed is en je hebt behoefte moet je toch 10 dagen wachten om te kunnen drinken. Meestal is de trek dan weg. Antabus heeft mij geholpen om zo wie zo minder te drinken

Toen ik aan de Antabus zat durfde ik echt niet te drinken, teveel enge verhalen gelezen en gehoord van mensen die tijdens het slikken van de Antabus toch gedronken hadden en daardoor zelfs in het ziekenhuis terecht kwamen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei bolletje:

Zoals ik aangaf kán het een goed hulpmiddel zijn. Maar hier op het forum zien we ook mensen terugvallen die wel Antabuse hebben en zich niet aan die 10 dagen houden. Ik wil @Fabienne1985niet ontmoedigen hoor, ze is op de goede weg en de Antabuse gaat haar vast goed helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fabienne1985, op het moment dat je voor jezelf bedenkt de antabuse níet meer te slikken omdat je wilt gaan drinken
heb je sowieso 'bedenktijd' omdat je niet kan/mag drinken als de antabuse nog in jouw lijf zit, in dié tussentijd kan de craving verdwijnen of 
kan jouw gezond verstand weer de overhand krijgen.... 
Maar het blíjft een kwestie van zélf doen....

image.png.9a0bd80d231c6cb84e1ae3582974aaee.png
  Yvonne

bewerkt door Yvonne
Spelfout
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei bolletje:

@bolletjehoe lang heb je antabus geslikt en hoe ik het na die tijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...