Spring naar bijdragen

rivotril 1 week maar zo spijt


barska

Aanbevolen berichten

ikk gebruikte al lang lang lorazepam van veel maar laatste maanden 2x halfje

heeft nooit echt veel gehlpen maar net genoeg om te gebruiken

omdat ik dagelijks angst tress en spanning heb zit ik nu op ritrovil

maar ook dat werkt niet echt overdag dan

de nacht slaap ik prima

gebruik t nu een week dus kan misschien nog makkkelijk terug

2 mg nacht 1 mg ochtend die niet eens wat doet ... hoe nu afbouwen ...? de stress en angst is ook zo hoog

maar vind t zoveel dat dat ook weer stress geeft

kopzorgen dus want heb ook nog een angst om niet te kunnen slapen

zooitje dus

kan ik proberen de nacht naar 1 mg te gaan> de ochtend maar o,5??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lora deed niks maakte enkel lichaam beetje rustig ..maar angst was on uit houd baar de hele dag bang overstuur huilen en stress

de hulpverlenerzei dat ik tot rust moet komen t is te erg ..kapot aan de stress .van de klachten waar ik niet mee om kan gaan overal bang van ook depressie

en ook dat geeft bangheid .. ben veel overstuur door al t gepieker angstgedachten wat ik over al dit doe .. je zou zeggen accepteer en laat t gepieker gaan

moeilijk! ook is de onrust en vluchtgedrag heel erg

diazepam eerst gehad maar kon ik niet tegen was toen 6 mg ter vervanging van de lora .was aan t afbouwen omdat t toch niks deed

maar in crisis gekomen en zoveel angst onrust .. dat ik rivotril gehad heb   maar ok overal angst voor dus ook dit ...slaap prima 

maar dat deed ik wel ook op lora ... maar overdag is niet te doen de lora doet dan echt niks.. maar hup de rivotril doet overdag ook niks ..mijn angst gaat overal door heen ook t huilen    volgens mij hamer nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wat nu zit ik over te piekeren zelf vind ik t ook zo te veel  2 benzo is geen oplossing   de nacht de lora weer ,,, maar wat overdag   die is niet housbaar .. misschien iets wat ik vaker in kan nemen,,,, ik zit wel in ad in opbouw maar is ook de derde die nu hopelijk wel aanslaat maar ja weer na lora is toch dit weer afbouwen en gaat ook niet 123    men wat zit ik in de nesten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang gebruik je al lorazepam en in welke dosissen? 

Merkte je er in het begin ook niet veel van?

Als je niet veel merkt van 1 mg mag je niet de conclusie trekken dat het dus wel redelijk onschuldig zal zijn. Dat het middel je behoorlijk in de greep heeft merk je soms pas bij een poging om af te bouwen.

Was je rechtstreeks lorazepam aan het afbouwen en kwam je toen in een crisis?

Het ligt voor de hand dat je dan te snel en met te grote stapjes hebt afgebouwd. Dat je je in een crisis genoodzaakt ziet je dosis weer te verhogen begrijp ik, maar ik vind het vreemd dat je dan meteen maar 8 maal  je oorspronkelijke dosis neemt. Als je te lang wacht met afbouwen hiervan kan dat ook problematisch worden.

Ik neem aan dat je de AD pas bent gaan opbouwen na je mislukte afbouw van lorazepam want het wordt niet aangeraden een AD op te starten terwijl je in afbouw van een benzo verkeert. De opbouw van een AD kan in het begin juist klachten geven waar vaak een benzo voor wordt voorgeschreven.

 

Heb je de Ashton manual gelezen?  Deze geeft veel informatie over benzo's en afbouwen.

https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee ik gebruikte eerst lora al heel lang t heeft nooit veel gedaan maar een beetje daarom bleef ik slikken tot dat ik t zat was en wilde afbouwen t deed toch te weinig ik heb netjes stukje voor stukje met weegschaaltje afgebouwd

ik had al depressie en angst voor ik lora gebruikte  wel eerst oxepam

doordat ik al zo lang met de angst zit en geen ad wil aanslaan ben ik helemaal ingestort vandaar op rivotril gezet om rust te krijgen

maar daar ga ik dus ook dwars door heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wil dus van rivotril af nu bijna 2 weken gebruik    de lora hiervoor zat ik op 2x een half zo 4 weken(van een hele steeds een stukje eraf de ochtend) lang daarvoor de nacht niks en een hele de ochtend   maar de nacht gebruikte ik al weer 3 mnd een halfje

bijna half jaar geslikt met tussenposen van soms 1 soms 2  daarvoor ox 

bewerkt door barska
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Barska,

Allereerst bedankt voor je bericht. Ik ben benieuwd of je al contact hebt gehad met je psychiater hierover? Ik lees dat je naast de rivotril ook bezig bent om te zoeken naar een antidepressiva die goed voor je werkt en dat je in de opbouwfase zit op dit moment. Een medisch advies geven en met je meedenken kan de psychiater met je doen, hij/zij kent jou en je situatie. 

Veel succes gewenst!

Vriendelijke groet,

de moderator

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...