Spring naar bijdragen

Terug na drie jaar


Tessa1987

Aanbevolen berichten

Drie jaar geleden ben ik al eens op dit forum geweest, dat doet mij meteen beseffen hoe lang ik alweer met mijn alcoholverslaving kamp. Het gaat iedere keer een lange tijd goed, maar helaas krijg ik iedere keer een terugval en dan is het heel moeilijk om de draad weer op te pakken. Dit weekend heb ik vier flessen wijn gedronken. Ik ben iedere keer voornemens om niet te drinken, maar dan net voordat de winkels gaan sluiten word ik onrustig en rijd ik toch nog snel naar de supermarkt om drank te halen. Ik drink dan totdat ik in slaap val en als ik wakker word en ik heb nog drank ga ik weer door. Van het weekend heb ik er ook drugs bij genomen, dat is iets nieuws. Hierdoor val ik niet in slaap, maar word ik juist heel actief en dan ga ik afspreken met mannen. 
 

Ik heb geen reden om te drinken. Er is niets vervelends in mijn leven gebeurd en ik heb mijn leven verder prima op orde. 
 

Ik heb ook aan de antabus gezeten, therapie gehad en ben meerdere keren bij de AA geweest. En dan gaat het dus lange tijd goed en dan ineens BAM als dat eerste slokje weer genomen is, is het hek weer van de dam.

 

Nu baal ik weer enorm van mezelf en wil echt de draad weer oppakken! 
 

Ik hoop zo dat het mij (weer) lukt, want het leven is zoveel beter zonder drank!

 

Ik ga hier eens even rustig wat lezen, hopelijk helpt mij dat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je reactie Cleo! 

30 maanden, wauw! Respect! Misschien had ik hier ook moeten blijven, dan was het misschien niet zo slecht met mij gegaan.

Mijn plan is: stoppen! En daar ga ik vandaag mee beginnen. Ik weet dat ik verslaafd ben en nooit meer kan drinken. Dat weet ik al lang, alleen toch blijven die terugvallen komen. Het begint dan vaak in het weekend, als ik gezellig wil doen en dan denk: “schijt aan, ik ga gewoon een avondje drinken”. Alleen blijft het dan nooit bij die ene avond. 


Ik vind het zo erg om verslaafd te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tessa welkom terug!

Ja natuurlijk had je hier moeten blijven :P maar goed, het is nooit te laat om nog een keer te stoppen. Al is het niet de eerste keer, als t dan maar de laatste keer is! (Zo zeiden ze dat vroeger ook als je verkering had :D ).

You know the drill. 1 Niet in huis halen. 2 Niet opdrinken. 3 Terug naar 1.

Sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bumperjim!

 

Dank je wel voor je mooie reactie! Ik wil er weer helemaal voor gaan! Vandaag weer dag 1, vind dat wel altijd heel moeilijk om het echt te doorbreken, zeker ook omdat ik nu al weet dat ik vannacht geen oog dicht zal doen en morgen wel de hele dag actief op mijn werk moet zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tessa! Welkom terug, we hebben ons hier 3 jaar geleden rond dezelfde tijd aangemeld weet ik nog. Heb me nog regelmatig afgevraagd hoe het met je gaat. Goed dat je jezelf hier weer meldt! Dag voor dag is voor de meesten t makkelijkst behapbaar en voor je t weet rijgen de dagen, weken, maanden etc zich aaneen. Jij kan dit!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tessa, met mij gaat t qua alcohol goed, in 2018 een jaar en 7 maanden gestopt, vervolgens weer eens geprobeerd, met een keer of twee,drie teveel (1 fles) maar dat is alweer een jaar geleden. Inmiddels lijk ik op de juiste weg te zijn, ik drink nu heel weinig, heel af en toe 1 a 2 glazen. (Vanmorgen na lange tijd toevallig weer ns op mn draadje geschreven) maar weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt en of dit echt de weg is voor mij. Voor nu gaat t in ieder geval goed. Supergoed dat jij er ook weer voor gaat!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosee,

Super knap dat het zo goed gaat en je zo lang bent gestopt. Dat je af en toe een glaasje drinkt, zorgt dat niet dat je juist meer zin krijgt? Ik vind het knap hoor! Een glaasje drinken zit er voor mij niet in, als ik een druppel drink is het hek van de dam en snakt mijn lichaam naar meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tessa1987 het schijnt idd bijna niet te kunnen af en toe 1 glas en had dit zelf ook niet verwacht (en de toekomst moet uitwijzen of ik mezelf niet voor de gek hou;)) misschien scheelt t dat ik heel lang op de nul ben geweest en ook geen alcohol meer gebruik om gevoelens mee te verdoven. Soms heb ik daar nog weleens zin in maar ga dan wat anders doen. En snoepen is nu wel een dingetje, dat wil ik nu wat beter aanpakken. Hoop dat je je hier meldt op de lastige momenten dan gaat t je zeker lukken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rosee dat moet ik zeker gaan doen! Meer op dit forum zitten als steun voor mezelf! Nee inderdaad, je zou zeggen als je een wijntje drinkt wil je meer. Maar dat geldt natuurlijk voor een verslaafde. Ik ken genoeg mensen die wel een of twee drankjes kunnen drinken, maar die mensen hebben geen probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rosee:

@Tessa1987 het schijnt idd bijna niet te kunnen af en toe 1 glas en had dit zelf ook niet verwacht (en de toekomst moet uitwijzen of ik mezelf niet voor de gek hou;)) misschien scheelt t dat ik heel lang op de nul ben geweest en ook geen alcohol meer gebruik om gevoelens mee te verdoven. Soms heb ik daar nog weleens zin in maar ga dan wat anders doen. En snoepen is nu wel een dingetje, dat wil ik nu wat beter aanpakken. Hoop dat je je hier meldt op de lastige momenten dan gaat t je zeker lukken!!!

Dat lukt mij nog steeds niet, 1 glas wijn. Zo'n fles is gewoon te groot. Ik drink dan minstens een halve fles en dat is te veel. Ergo ik drink thuis geen wijn meer. Heel soms zondig ik daartegen en dan heb ik weer spijt. 1 biertje drinken lukt zonder probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei bumperjim:

Dat lukt mij nog steeds niet, 1 glas wijn. Zo'n fles is gewoon te groot. Ik drink dan minstens een halve fles en dat is te veel. Ergo ik drink thuis geen wijn meer. Heel soms zondig ik daartegen en dan heb ik weer spijt. 1 biertje drinken lukt zonder probleem. 

Als ik een druppel drink, drink ik daarna alles op wat ik in huis heb.. :o Daarom geldt voor mij echt niet aan beginnen.

Tegen achten was ik nog bij vrienden en mijn lijf werd al onrustig, toch volgehouden om pas na achten daar weg te gaan, dus nu heb ik niks in huis en is het echt weer dag 1! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Talliebedankt voor je tip! Ik weet alleen niet goed wat slim is, want ik was juist, in overleg met de verslavingszorg, gestopt met de antabus omdat ik sinds ik die slikte eigenlijk helemaal geen enkele moeite meer had om niet te drinken. Ik liep nergens tegenaan omdat drinken gewoon geen optie was. En om verder in mijn herstel te komen, moet ik juist wel tegen dingen aan lopen. Niet snel na het stoppen, kreeg ik dus al mijn eerste heftige terugval. Ik heb wel nog wat antabus in huis, dus misschien om de eerste week weer door te komen, wel een goed idee? Ik heb dag 1 in ieder geval er weer op zitten en vandaag begint dag 2! Wat eeuwige strijd is deze verslaving zeg! 
 

@Maloudan zijn we samen weer met dag 1 begonnen! Heb je kunnen slapen? Ik niet echt, maar ik weet dat dat vannacht alweer beter zal zijn! Succes ook voor jou de komende tijd en hopelijk kunnen we allebei steun hier vinden die ervoor zorgt dat we echt van die troep afblijven!

 

@Johan54dank je wel! Per dag, inderdaad, ik moet ook niet te streng voor mezelf gaan zijn nu. Niet drinken is het hoofddoel!

 

Voor vandaag maak ik mezelf niet zoveel zorgen en geloof ik wel dat het mij lukt om niet te drinken. Ik heb een lange werkdag voor de boeg en vanavond komt een vriend van me bij mij eten en slapen. Bijna al mijn vrienden (ouders, zus en schoonbroer) weten van mijn verslaving, dus ik zal nooit drinken waar zij bij zijn. Eigenlijk drink ik alleen als alleen of met onbekende ben. 
 

We gaan er in ieder geval weer voor! Ik wens mezelf ook veel succes! Ik zal het nodig hebben! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. 
 

Herken heel veel van wat je schrijft qua drinken en het alleen doen enz. 
 

Ik drink in principe al 3 weken niet maar heb wel uitglijders wekelijks van 1x meestal als ik geen kinderen heb. Nu heb ik sinds zaterdagavond 22:00 niets meer gedronken want de bedoeling is morgen te starten met antabuse en daar moet je zoveel tijd voor nuchter zijn en ik wil dit super graag. 
 

Heel veel succes vandaag weer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Fabienne1985:

Goedemorgen. 
 

Herken heel veel van wat je schrijft qua drinken en het alleen doen enz. 
 

Ik drink in principe al 3 weken niet maar heb wel uitglijders wekelijks van 1x meestal als ik geen kinderen heb. Nu heb ik sinds zaterdagavond 22:00 niets meer gedronken want de bedoeling is morgen te starten met antabuse en daar moet je zoveel tijd voor nuchter zijn en ik wil dit super graag. 
 

Heel veel succes vandaag weer 

@Fabienne1985Fijn om herkenning te lezen hier, hè! Het is echt een vervelende strijd die verslaving van ons. Als het lange tijd goed gaat, heb ik altijd wel weer vertrouwen in mezelf en dan toch krijg ik weer een terugval. Dat lijkt dan echt uit het niets te komen. Ik heb zelf ook lang aan de antabuse gezeten en toen ging het niet drinken mezelf echt gemakkelijk af. Toen ik gestopt was met de antabus ging het snel weer mis. Ik wens je veel succes Fabienne!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...