Spring naar bijdragen

Nieuw gemotiveerd lid


Vocatus

Aanbevolen berichten

Heb jij al eens meditatie geprobeerd? Dat kan een leermiddel zijn  om (beter/ meer) te ervaren dat alle gedachten van voorbijgaande aard zijn tenzij je je daarop begint te focussen, er in blijft hangen, er in mee gaat, er over doorboort. 
ik beeld me dan in dat ik een vogeltje ben in een boom en gedachten zijn de overvliegende wolken...als je je vasthoudt aan een van die wolken, heb je het zitten en gaat ie niet weg...als je ze gewoon laat zijn (er naar kijken zonder er iets mee te doen), vliegen ze vanzelf weer door...

dat vergt oefening maar dan betert het wel...en euh ook...hoe langer je niet drinkt hoe minder van die gedachten je hebt en ook hoe minder lang ze duren. Steeds terug drinken, houdt de drang nog meer in stand...

althans zo zit het bij mij, hoop dat er iets aan kan hebben. Sterkte, hou vol! 
Ps bij mij is het ook al twee dagen tanden bijten...dit is het moeilijkste moment voor mij sinds 3 maanden...dus niet dat ik er al ben of zo...ook ik moet oefenen met die gedachten! Gedeelde smart...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Musashi:

Heb jij al eens meditatie geprobeerd? Dat kan een leermiddel zijn  om (beter/ meer) te ervaren dat alle gedachten van voorbijgaande aard zijn tenzij je je daarop begint te focussen, er in blijft hangen, er in mee gaat, er over doorboort. 
ik beeld me dan in dat ik een vogeltje ben in een boom en gedachten zijn de overvliegende wolken...als je je vasthoudt aan een van die wolken, heb je het zitten en gaat ie niet weg...als je ze gewoon laat zijn (er naar kijken zonder er iets mee te doen), vliegen ze vanzelf weer door...

dat vergt oefening maar dan betert het wel...en euh ook...hoe langer je niet drinkt hoe minder van die gedachten je hebt en ook hoe minder lang ze duren. Steeds terug drinken, houdt de drang nog meer in stand...

althans zo zit het bij mij, hoop dat er iets aan kan hebben. Sterkte, hou vol! 
Ps bij mij is het ook al twee dagen tanden bijten...dit is het moeilijkste moment voor mij sinds 3 maanden...dus niet dat ik er al ben of zo...ook ik moet oefenen met die gedachten! Gedeelde smart...

Wel vaak aan meditatie gedacht. Maar heb er de rust niet voor. Wat ironisch is,..want is een beetje hetzelfde als mn zwemdiploma niet willen halen omdat ik in het water niet goed boven water kan blijven.

Ik vind stoppen in corona echt moeilijk. Ik ben helemaal alleen. Voel me eenzaam. En in de avond kan ik kiezen tussen wandelen of tv. Schilderen etc lukt nog niet.

Geen excuus hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Musashi:

Ps en heel veel drinken en dan drie dagen niet, vind ik zelf niet stoppen, dat is uitkateren...het echte werk begint net op die derde dag!

Helemaal mee eens. het is beter dan in de ochtend weer glas wijn nemen om de kater te ontlopen. Maar je hebt helemaal gelijk. Ik vind ook nog niet dat ik gestopt ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja moeilijker of gemakkelijker met Corona, ik ben daar nog niet helemaal uit...voor mij zou de sociale druk het net nog moeilijker maken denk ik...

Denk dat je de rust net beter kan vinden door meditatie? Ik ben ook helemaal geen expert (mss wel in theorie maar niet in praktijk). De enige plek waar ik het (een beetje) kan volhouden, is in de sauna want dan kan ik niet weg hahaha. Maar van dat vogeltje doe ik al wel heel lang vooral tegen piekeren voor het slapen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Musashi:

Tja moeilijker of gemakkelijker met Corona, ik ben daar nog niet helemaal uit...voor mij zou de sociale druk het net nog moeilijker maken denk ik...

Denk dat je de rust net beter kan vinden door meditatie? Ik ben ook helemaal geen expert (mss wel in theorie maar niet in praktijk). De enige plek waar ik het (een beetje) kan volhouden, is in de sauna want dan kan ik niet weg hahaha. Maar van dat vogeltje doe ik al wel heel lang vooral tegen piekeren voor het slapen...

Ja ik drink nooit buitenshuis,..alleen thuis. Dus om dan met een lockdown etc 24/7 aanwezig te zijn waar je altijd drinkt,..niet ideaal. Ik zit er overna te denken om ff landal bungalow te huren. Gewoon even 7 dagen andere omgeving en niet eens mogelijkheid om na 5 uur alcohol te kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Vocatus:

Ja ik drink nooit buitenshuis,..alleen thuis. Dus om dan met een lockdown etc 24/7 aanwezig te zijn waar je altijd drinkt,..niet ideaal. Ik zit er overna te denken om ff landal bungalow te huren. Gewoon even 7 dagen andere omgeving en niet eens mogelijkheid om na 5 uur alcohol te kope

Dan ga je volgens mij weer net hetzelfde doen als vorige keer vocatus, toen je verlof nam om te stoppen. Dat zijn geen normale routines, ik denk dan dat je het jezelf 2x moeilijk maakt. 1x in de bungalow en opnieuw als je thuis bent. Mij helpt het om die routines te vervangen door andere dingen, vb ik deed het huishouden altijd met wijn als beloning...strijken met wijn, koken met wijn, kuisen met wijn,... strijken doe ik nu met een podcast, koken doe ik nu met meer proeven en kuisen euh , doe ik gewoon niet...nee nee dat is niet waar hoor :-). Ik heb niet voor alles een vervanger maar ben dan ook nog zoekende hè...een andere echte vervanger is wel vrijdagavond sauna en wellnessmoment ipv volgieten... zo bouw je dus langzaam nieuwe routines . In het begin is dat forceren ja, tot de nieuwe routines je oude wegvagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Vocatus:

 

Laten we wel positief blijven. ik drink stukkennnn minder dan toen ik net op forum kwam

 

Voila! That’s the spirit! Weet je tot 10 jaar terug had ik geen grenzen in alcohol. Dan hulp gezocht en (heel langzaamaan) “gecontroleerd” beginnen drinken (glazen tellen). Nu, 10 jaar later) gestopt...ik wil je niet ontmoedigen, ieder zijn proces maar bij mij is het ook al een heeele lange weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Musashi:

Dan ga je volgens mij weer net hetzelfde doen als vorige keer vocatus, toen je verlof nam om te stoppen. Dat zijn geen normale routines, ik denk dan dat je het jezelf 2x moeilijk maakt. 1x in de bungalow en opnieuw als je thuis bent. Mij helpt het om die routines te vervangen door andere dingen, vb ik deed het huishouden altijd met wijn als beloning...strijken met wijn, koken met wijn, kuisen met wijn,... strijken doe ik nu met een podcast, koken doe ik nu met meer proeven en kuisen euh , doe ik gewoon niet...nee nee dat is niet waar hoor :-). Ik heb niet voor alles een vervanger maar ben dan ook nog zoekende hè...een andere echte vervanger is wel vrijdagavond sauna en wellnessmoment ipv volgieten... zo bouw je dus langzaam nieuwe routines . In het begin is dat forceren ja, tot de nieuwe routines je oude wegvagen...

Nou verschil is dat ik dan overdag in de bungalow gewoon moet werken he. Maar wellicht heb je een punt

Helaas zijn de welness en sauna nog niet open

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind steun in dit forum en @Bor @Quinn @Cleo66 @Bobhebben me geholpen en heb veel geleerd

Maar dit is mijn draadje, ik mag me ook uiten. Ik irriteer me regelmatig mateloos aan dit forum. En dat is puur mijn probleem. Ben ik de enige die dit heeft? Ik irriteer me (ik geef toe, in ontwenning) aan:

- de persoon die alcohol inname ontkent (ja @lady janeik hoor je lachen)

- mensen die nog steeds bang zijn voor angst en paniek

- leden die geen basis begrip hebben van autonomie

- Mensen die klagen en klagen zonder er iets aan te doen

 

Sorry ik weet dat ik mezelf met deze post niet populair maak. Maar het is zo. 

Ik heb zwaarrrrr mijn gebreken. Maar ik heb wel biologie gestudeerd aan uni,..ben ervaringsdeskundige wat angst en paniek betreft. En dan geef ik tips en niemand luistert,..liever klagen

 

Sry sry ik weet het. En wellicht komt het door mn 4de dag nuchter,...maar soms irriteert het me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, maar je denkt toch niet dat je de enige bent die soms of met regelmaat geïrriteerd raakt door dit forum? Maar wat wil je, je bevindt je immers in een bont gezelschap van (ex-)alcoholisten en daar zit zoals je eigenlijk wel verwachten kunt van alles tussen, en ik elk geval behoorlijk wat stronteigenwijze types. In zekere zin is het ook erg boeiend, juist omdat er zo veel te beleven valt, en ook erg leerzaam om de beste manier te vinden hoe je daar zelf mee omgaat, met die irritatie.

Je kunt proberen anderen wat advies te geven of te helpen, maar denk niet dat je iedereen zo maar even op één lijn krijgt hier. Je kunt ook kijken waarom je er zelf op reageert zoals je doet, en of dat eigenlijk wel handig is. Daar valt nog best wat uit te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Cleo66:

Hey vocatus , ik irriteer me ook vaak aan het forum , je hoorde BJ  pas toch ook zeggen: "als iedereen die hier zegt dat ie vertrekt het ook daadwerkelijk doet,  zitten het ledenaantal op -6000 ".  Zulke uitspraken komen vanuit irritatie en frustratie 

Superknap dat je het droog hebt gehouden,  doorbreek het patroon en neem een besluit!!  Drank is geen optie!!!!!! barricadeer due deur!! Goed bezig,  dag voor dag 

@Cleo66dank je. Ik irriteer me gewoon aan domheid (en ja weet ik).

Mag ik iets vragen? hoe lang ben jij nu zonder alcohol en wanneer vond je je slaap weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Bob:

O, maar je denkt toch niet dat je de enige bent die soms of met regelmaat geïrriteerd raakt door dit forum? Maar wat wil je, je bevindt je immers in een bont gezelschap van (ex-)alcoholisten en daar zit zoals je eigenlijk wel verwachten kunt van alles tussen, en ik elk geval behoorlijk wat stronteigenwijze types. In zekere zin is het ook erg boeiend, juist omdat er zo veel te beleven valt, en ook erg leerzaam om de beste manier te vinden hoe je daar zelf mee omgaat, met die irritatie.

Je kunt proberen anderen wat advies te geven of te helpen, maar denk niet dat je iedereen zo maar even op één lijn krijgt hier. Je kunt ook kijken waarom je er zelf op reageert zoals je doet, en of dat eigenlijk wel handig is. Daar valt nog best wat uit te leren.

Pubquiz: er is geen diersoort ter aarde waar het IQ zo'n breedband heeft als de mens. Van 80 tot 180

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Vocatus:

@Cleo66dank je. Ik irriteer me gewoon aan domheid (en ja weet ik).

Mag ik iets vragen? hoe lang ben jij nu zonder alcohol en wanneer vond je je slaap weer?

Vocatus jongen je zit jezelf in de weg. Niks of niemand is jou een goede nachtrust verschuldigd, de alcohol niet, het forum niet, de dokter niet en meditatie niet. Goede nachtrust komt en gaat net als het weer.

Weet je wat 1 van de belangrijkste dingen is die ik hier geleed heb:

"SOMS IS HET K**".

Zo gauw je dat kan accepteren ben je een heel eind verder. Want dit is waarom we drinken. In plaats daarvan heb ik tegenwoordig diverse opties: 1 naar bed, 2 naar buiten, 3 drummen of 4 een dom klusje gaan doen waar ik toch al geen zin in had. 

Je hebt het over IQ. Intelligentie is eigenlijk een handicap bij dit alles. Kom uit je hoofd. Ga wat doen of ga naar bed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die irritatie soms goed merkbaar bij je. Je focust je dan heel intens op een ander en staan meteen klaar om te helpen. Ik ervaar jou dan als iemand die de mouwen opstroopt en zegt ‘dat varkentje zal ik wel eens voor jou wassen.’ 
Maar dat kun jij niet voor iemand anders doen.
Ik vind die mate van behulpzaamheid te opdringerig. 
En het voelt als een vlucht van jezelf.

Ik probeer me te richten op het feit dat je graag wil helpen en dat vind ik tof van je maar ik kan moeilijk tegen de heftigheid van die behulpzaamheid en de arrogantie die je in mijn ogen daarbij toont. 

My two cents. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Vocatus:

- de persoon die alcohol inname ontkent (ja @lady janeik hoor je lachen)

ik mezelf niet
Maar ook ik irriteer me hier best vaak Vocatus, ook aan jou soms
en ook vaak genoeg aan mezelf
En ik blijf ook leren hier, zelfs ook en juist van die irritaties.

Dom zijn is niet niet weten; dom zijn is niet weten dat je niet weet.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je joh, soms leer je heel veel van juist diegene die je irriteert. Van het waarom je daar zo door geraakt wordt. Wat @Reacher zegt, herken ik ook wel wat ja. Je behulpzaamheid, hoe goed bedoeld ook, staat mij soms ook op de tenen. Dat kan best wat over mijn tenen zeggen.

Maar in z'n algemeenheid vind ik de grote verschillen hier juist boeiend. Ieder heeft z'n eigen waarde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...