Spring naar bijdragen

Nieuw


Tallie

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Lees al een tijdje mee maar dacht nu maar de stoute schoenen aantrekken en mij zelf voorstellen.

Ik ben 42 jaar en verpleegkundige van beroep. Ik ben in mijn relatie 4 jaar geleden begonnen met overmatig alcoholgebruik. Dit kwam deels door de dingen die ik heb meegemaakt en mijn partner en vrienden die stevig dronken. Helaas ben ik degene die hierin doorsloeg en alles verdoofde met alcohol. Jullie kennen het wel de vicieuze cirkel van drinken en steeds vroeger gaan drinken. Helaas ging mijn relatie hierop stuk. Ik belandde hierdoor in een flinke depressie en begon nog meer te drinken. Er werd melding gemaakt bij veilig thuis voor de kinderen. Dat moment was het bijna klaar voor mij. Ik ben hulp gaan zoeken bij tactus maar helaas was hier een behoorlijke lange wachtlijst dus ik ging door met drinken. Dit tot november toen ben ik gestopt helaas met de feestdagen een uitglijder maar nu sinds 30 december nuchter met hulp van antabuse en alcohol de baas die ik wekelijks trouw volg. Ik wil nooit terug naar de alcohol maar het is zo moeilijk te dealen met mijn verleden dat ik alles kapot heb gemaakt had steeds de hoop dat mijn ex terug kwam maar heeft nu een nieuwe vriendin mijn dochter heeft gisteren kennisgemaakt en dat erg veel pijn. Dit omdat mijn dochter zeer positief thuis kwam. Soms weet ik niet wat ik net mijn negatieve gedachten moet hebben jullie tips?

Dit was mijn verhaal in vogelvlucht erbij veel meer maar dat misschien later. Ik hoop steun van jullie te krijgen.

Liefs Chantal

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Tallie

goed dat je  besloten hebt hier te komen, en helemaal goed dat je radicaal met alcohol wilt breken.

omgaan met het verleden is wat veel van ons hier lastig vinden, je zult veel herkenning vinden en dat helpt.

nu je stopt is dat een keerpunt, er kunnen nu  weer positieve ervaringen toegevoegd worden,  en dan kan de balans weer omslaan,

je bent pas 42 prima leeftijd  het roer om te gooien, helaas heb ik er wat langer overgedaan voor ik hier aankwam.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier,

Zo knap dat je het volhoudt! Ondanks alle nare herinneringen.

Mij geeft het wel steun dat er mensen zijn die hier ook mee worstelen. 

Ik denk dat het heel normaal is dat je negatieve gedachtes hebt. Dat herkent iedereen wel, vooral als je veel negatieve ervaringen hebt. 

Ik probeer ze maar te accepteren, om me daarna te concentreren op dingen waar ik wel invloed op heb. Dat heeft me iedergeval wel vaak geholpen in de periodes dat ik niet dronk, maar ook ik vind dit lastig. 

Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tallie Welkom hier. Wat goed dat je al vanaf 30 december niks drinkt. Ik herken wat je zegt over het kapot maken dankzij het drinken. Met drank gaat het nooit beter alleen maar slechter en je emoties met drank zijn niet je echte gevoelens. Nu je langzaam nuchter aan het worden bent zal je steeds beter je gevoelens binnen krijgen en er ook echt mee om moeten gaan. Je kan het niet wegdrinken. Ik ervaar dat het nu veel beter gaat om op een realistische manier zaken te beoordelen.  Ook heb ik veel aan het leven in het nu of hoe je  het ook wil noemen. Ver vooruit denken, doemdenken, terugdenken. Doe het als je sterk genoeg bent. Voorlopig hou ik het meestal op nu. En elke dag beloof ik mezelf niet te drinken.

Sterkte met je stop en lees/schrijf wat je wilt. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom  @Tallie wat goed  dat  je gestopt  met drinken bent houd  dat maar  zoveel  mogelijk  buiten  de deur net als veilig thuis  . 

Wat  goed dat je antabuse neemt ' ik gebruik  het  ook en voel mij er standvastiger door .

Pijnlijk  dat  je ex een ander  heeft  en je dochter  zo enthousiast  is erover .. 

Negatieve  gedachten  zijn er maar hoe  langer  je nuchter  bent des  te meer kan je ze analyseren  is mijn ervaring  .  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve reacties merk wel dat ik hoe langer ik niet drink ik meer geluksmomenten heb wordt alleen nog overvallen door de negatieve gedachten van het verleden en het schuldgevoel wat ik kapot heb gemaakt. Wat ook pijn doet is dat mijn dochter mij alcoholist  noemt als ik haar iets verbied of als ze kwaad op me is. Daar kan ik heel moeilijk mee omgaan en doet pijn. Soms denk ik kan net zo goed een borrel noemen. Gelukkig gaat dat niet ivm de antabuse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe oud is je dochter  ? Ben je wel eens eerlijk  in gesprek  geweest   met haar over  je verslaving ' je 'ziekte  ?

Negatieve  gedachten  'schuldgevoel  ken ik maar al te goed  .. advies  van mijn behandelaar  is leef in het  nu  en zie  hoe  je   jezelf  herpakt  hebt  . Werkende aan je nieuwe  doelen . 

Het mag er wel zijn  dat gevoel  maar behandelaar  zegt jij beslist hoe  je er mee om gaat ook.

Gisteren  vroeg  jij mij meer  over  de AA .

Heb je deze ook gelezen  ? 

 
 

12 beloftes

12 beloftes:

1. Als we ijverig en nauwkeurig zijn in dit stadium van onze ontwikkeling, zullen wij verbaasd opkijken voor wij halverwege zijn.
2. Wij leren geleidelijk een nieuwe vrijheid en een nieuw geluk kennen.
3. Het verleden zal ons niet spijten en vergeten zullen wij het ook niet.
4. Wij zullen het woord gemoedsrust leren begrijpen en wij zullen de vrede kennen.
5. Hoe diep wij ook zijn gevallen, wij zullen ontdekken dat onze ervaring anderen kan helpen.
6. Het gevoel van nutteloosheid en zelfbeklag zal verdwijnen.
7. Wij zullen onze aandacht voor eigen belang verliezen en die voor onze medemens zal groeien.
8. Onze zelfzucht zal verdwijnen.
9. Onze hele houding tegenover het leven en onze kijk daarop zullen veranderen.
10. Angst voor mensen en maatschappelijke zekerheid vallen weg.
11. Gevoelsmatig zullen wij weten hoe we moeten handelen in omstandigheden die ons vroeger in verwarring brachten.
12. Plotseling beseffen wij dat God voor ons dingen doet die wij voor onszelf niet hebben kunnen doen.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lieke

Mijn dochter is 15 jaar. Als ze mij een alcoholist noemt geef ik aan dat mij dat pijn doet en ik het ook allemaal niet had gewild. Ze zegt dan niets meer. Wel ervaar dat ze innerlijk trots op mij is dat ik niet meer drink.

De twaalf stappen net doorgelezen en dat is zo waar en ik k hoop dat deze uit zullen komen.

wat je behandelaar zegt zo denkt die van mij er ook over maar vind dit in de praktijk lastig toe te passen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik ' heb er zelf ook  moeite  mee hoor . 

15 jaar is natuurlijk  een flinke  puberale  leeftijd ook .

Mijn  kinderen  zijn  nu 10 en 13 ' hebben  het woord alcoholist  gelukkig  niet  in de mond  gehad  'zal erg pijnlijk  aanvoelen idd' 

Geef je dochter  even  tijd  en vertrouwen  ' je hebt ws een hoop geschaad  aangezien  er toch zorgen waren naar veilig  thuis  .

Krijgt  je dochter ook hulp aangeboden  ? Kopp groepen  ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn dochter krijgt hulp vanuit de kopp groep. Veilig thuis is afgesloten gelukkig. Nu alleen nog een jeugdconsulent die de zorg rondom mijn dochter regeld en daar heb ik goed contact mee.

Veilig thuis was ingeschakeld doordat buren een melding hadden gemaakt dat ik dronk echter voor mijn dochter was er geen onveilige situatie nou ja nu ik het schrijf waarschijnlijk wel sociaal emotioneel ivm mijn alcohol gebruik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je sinds 30 december niet meer drinkt is wel nu al een periode van bijna 2 maanden! Dan red je het wel.. Belangrijk is dat je afleiding hebt, iets om handen hebt om je psyche daar op te richten.. Als dat verleden van mij weer parten gaat spelen ga ik altijd iets doen, in de tuin, knutselen, modelbouwen of computeren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Adrian:

Dat je sinds 30 december niet meer drinkt is wel nu al een periode van bijna 2 maanden! Dan red je het wel.. Belangrijk is dat je afleiding hebt, iets om handen hebt om je psyche daar op te richten.. Als dat verleden van mij weer parten gaat spelen ga ik altijd iets doen, in de tuin, knutselen, modelbouwen of computeren..

Ik hoop dat ik het red had een filmpje bekeken van een verslavingsarts ( opdracht van tactus) dat het euforische gevoel naar 8 weken stopt en dat het dan moeilijk wordt. Gelukkig nog geen last van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Tallie:

Ik hoop dat ik het red had een filmpje bekeken van een verslavingsarts ( opdracht van tactus) dat het euforische gevoel naar 8 weken stopt en dat het dan moeilijk wordt. Gelukkig nog geen last van

Hoi hoi, maar mocht je wel gaan drinken dan zou je ontzettend ziek worden toch? Je slikt medicatie? Ik ga deze week er ook mee beginnen. Vind het wel spannend, had je ook last van bijwerkingen? Is de trek naar alcohol nu veel minder? Sorry veel vragen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Fabienne1985:

Hoi hoi, maar mocht je wel gaan drinken dan zou je ontzettend ziek worden toch? Je slikt medicatie? Ik ga deze week er ook mee beginnen. Vind het wel spannend, had je ook last van bijwerkingen? Is de trek naar alcohol nu veel minder? Sorry veel vragen 

Je mag alle vragen stellen Fabienne ik wordt dan idd heel ziek en dat is een goede stok achter de deur. Ik heb geen enkele bijwerking. Ik heb nauwelijks trek maar denk dat dat meer psychische is omdat het gewoon echt niet kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Fabienne1985:

Hoi hoi, maar mocht je wel gaan drinken dan zou je ontzettend ziek worden toch? Je slikt medicatie? Ik ga deze week er ook mee beginnen. Vind het wel spannend, had je ook last van bijwerkingen? Is de trek naar alcohol nu veel minder? Sorry veel vragen 

Antabuse  is geen trek remmende  medicatie . Pas wanneer  je evt zal drinken  ervaar  je  de bijwerkingen  van de medicatie  omdat het niet  samen met alcohol kan . 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Tallie:

Ja mijn dochter krijgt hulp vanuit de kopp groep. Veilig thuis is afgesloten gelukkig. Nu alleen nog een jeugdconsulent die de zorg rondom mijn dochter regeld en daar heb ik goed contact mee.

Veilig thuis was ingeschakeld doordat buren een melding hadden gemaakt dat ik dronk echter voor mijn dochter was er geen onveilige situatie nou ja nu ik het schrijf waarschijnlijk wel sociaal emotioneel ivm mijn alcohol gebruik

Wel heftig hoor  wanneer je buren  melding  maken  .  

Was dat  uit  bezorgdheid  ?  Kan je  nu wel met ze praten  ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Lieke7777:

Antabuse  is geen trek remmende  medicatie . Pas wanneer  je evt zal drinken  ervaar  je  de bijwerkingen  van de medicatie  omdat het niet  samen met alcohol kan . 

 

Nee dat weet ik natuurlijk, was vooral benieuwd hoe ze het ervaart. De een zegt nou nee ik ervaar ook geen trek meer en de ander wel. Maargoed idd dan wordt je dus goed ziek 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bij mij  met name de psychische  ondersteuning  die het  gebruik  heeft  doen stoppen  .

Geen  haar op mijn  hoofd  die hier bij durfde te drinken  . 

Wel heb de algehele  trek malaise wel gehad ' maar het maakte mij wel  makkelijker  om de beslissing  om te willen  drinken  niet  te  doen .

Nog steeds  ervaar  ik de hulp van antabuse  ' ook vandaag  weer druk werkweekend gehad  ' erg moe en dan komt toch  de alcohol gedachte  op zetten  .  Omdat ik antabuse  gebruik  is het nog  steeds  een deur die mij  dicht  houd  om te drinken  .

Ook mijn privé  laat het niet toe om een uitglijder  te hebben  en nu ben ik een paar uur verder en is het geprikkelde  in mijn hoofd weggetrokken  .

Als ik het goed  uitleg heb ik nog  steeds  last van  de triggers  waarop ik vroeger  zal gaan drinken .  Ik hoef alleen geen  moeite  te doen  om niet te drinken  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...