Spring naar bijdragen

Gestopt


Nel40

Aanbevolen berichten

Vier jaar met regelmaat gedacht wat doe ik eigenlijk, maar nu wil ik echt. Toch?

Ja,  alleen kan ik het wel laten, zelfs met een fles in huis... behalve bij opkomende boosheid, de rebel die naar boven komt.

Het is dat eerste drankje en dan.... dan ben ik los. Ik merk dat ik me niet meer laat leiden door het tempo van de ander. Ik drink zes keer zo snel. En als de ander drinkt, drink ik ook en wil ik niet meer stoppen.

Ik ben niet zo sterk, maar wil er wel voor gaan. Verslaafd ik weet het niet, wel op het randje denk ik.

Nu dag twee, koppijn koud futloos en knorrig. 

Nu dat is wel het beste moment aangezien ik hier alleen ben zonder werk.

Ik wil er positief uitkomen. Mijn leven reorganiseren, zodat ik eens toch trots kan zijn. Ook al is niet drinken natuurlijk heel normaal. Maar niet meer voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus moet je voorlopig die alcoholische  vrienden mijden tot je zelf sterker in je schoenen staat, over een maand of beter nog een paar maanden. En dan afspreken 's ochtends of zo. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je drinkt en als dat lastig is dan moet je jezelf niet in te moeilijke (verleidelijke) situaties brengen. Sterkte! En ga er maar vanuit dat je nog wel een tijdje beroerd en moe kan zijn want je lichaam is aan het detoxen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nel40 welkom Nel van 40, 'randje verslaafd'  tsja..hoe zullen we het beestje noemen?

dat je problemen in het gebruik van alcohol hebt is evident.

dat stoppen de enig remedie is,  lijkt je al wel duidelijk te zijn.

heb je een plan  hoe je dat gaat aanpakken?

hoe  dan ook  wens ik  je veel succes, enne... blijf  hier komen

bewerkt door brazer
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei brazer:

@Nel40 welkom Nel van 40, 'randje verslaafd'  tsja..hoe zullen we het beestje noemen?

dat je problemen in het gebruik van alcohol hebt is evident.

dat stoppen de enig remedie is,  lijkt je al wel duidelijk te zijn.

heb je een plan  hoe je dat gaat aanpakken?

hoe  dan ook  wens ik  je veel succes, enne... blijf  hier komen

Hoe ik het ga doen...

 

Volhouden zoiezo.

Ik zit hier nu in uithoek ver van iedereen vandaan. 

Dat maakt het makkelijk, maar wil en kan op langer termijn, hier niet blijven. Ik ga daarom morgen bellen of het antikraak pand 50 km verder, wat ik gisteren op de site had gezien nog beschikbaar is. Als dat zo is dan ga ik het doen. Heb ik iedergeval een plek en kan ik soliciteren. Structuur beest wat ik ben... dat gaat iedergeval helpen.

Ik twijfel aan het aantal uren maar denk een nul uren contract, binnen een flexpool,  zodat ik bij nieuwe ontwikkelingen niet hoef. Financieel geen probleem.

Ik moet dan eerst nog terug om mijn spullen die ik nog heb uit te zoeken en te pakken. Dat is een dingetje, maar ik denk dat het wel lukt als ik blijf schrijven.

Dan inrichten en dan solliciteren.

Ik zit dan zover van iedereen vandaan, dat het me de kans geeft om me iedergeval anders neer te zetten. Ik vind het idee alleen al spannend, maar ik heb besloten het rustig aan te doen en maar noet te gaan denken aan hoe het daar zal zijn.

Ik ga mijn hobbys weer opakken en sporten wordt er eentje die me wel gaat helpen.

Ik vind het wel heel eng, maar het zou toch moeten. Heb weinig keus.

Wat me bezighoud is wel het roken. Dat doe ik nu wel meer. Twijfel of ik daar ook mee stoppen of dat ik dat pas later doe. Geen idee, ben bang dat ik het zo instand houd aan de andere kant weet ik niet of ik dat er nu ook nog bij kan hebben. Of is dat zwak.

Een plan vind ik lastig. Ik kan alleen maar denken, ik wil een huis en ik heb mijn hersens erbij nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...