Spring naar bijdragen

Terug depri na jaren


Loupi

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben Canne, ik eigenlijk mijn hele (korte)leven al te maken gehad met depressie. Ik ben nu 24j ik gebruik sinds 2017 voor het antidepressiva Escitalopram 10mg en om het in der tijd op te starten 0,25 mg alprazolam en alles was terug goed kon eindelijk een deftig leven leiden ondertussen ook papa van een tweejarig zoontje.
 

Ik ben zelfstandige en af en toe zijn er stressvolle dagen maar dan gebruikte ik 0,25mg alprazolam om de zoveel tijd.

Nu door wat problemen hier en daar heeft een vriend mij tramadol voor geschoteld hij gebruikt dit al een 2j tegen depressie. Na wat onderzoek bleek het precies een wondermiddel op Amerikaanse fora tegen depressie en angst. Velen hadden al verschillende anti depressiva geslikt en het hielp niet iets wat tramadol wel deed.

dus heb ik er 4 maand op gezeten en inderdaad het leek een wonder alles fleurde op, energiek, sociaal, happy! Maar na 4 maand voelde ik tijdens het gebruik al angst aanvallen opkomen en depressieve gedachten. Dus ben ik er direct mee gestopt. En kreeg ik van mijn arts Xanax 1mg. Dit is nu mijn tweede dag dat ik ben gestopt en ik kan de afkick moeilijk verdragen, emotioneel, ik zie geen toekomst meer  in mezelf in mijn zaak uit angst voor complicaties in het bedrijf, lusteloos. 
 

Nu denk ik omdat ik XANAX retard pak dat ik die scherpe punt nog kan breken zonder dat had het ondraaglijk geweest.

Mijn arts heeft mijn escitalopram verhoogd naar 20mG.

 

nu zijn mijn vragen: weet er iemand mss uit ervaring of uit opzoekwerk (ik vind niets daarvan) als ik mijn escitalopram verhoog, terug 4 weken moeten wachten tot het zijn werking doet? Of is dit korter aangezien ik al die tijd al op 10mg heb gezeten? 
 

2de vraag: uit schrik van de benzo dat deze zijn werking verliest kan ik deze afwisselen met een andere benzodiazepine? Zodat er geen tolerantie optreed? Ik meende ergens gelezen te hebben dat een benzo zijn angstremmende functie mogelijks niet verliest? Of eventueel afwisselen met een K product? 
 

bedankt! 

bewerkt door Loupi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Loupi changed the title to Terug depri na jaren
2 uur geleden zei Loupi:

Hallo iedereen,

ik ben Canne, ik eigenlijk mijn hele (korte)leven al te maken gehad met depressie. Ik ben nu 24j ik gebruik sinds 2017 voor het antidepressiva Escitalopram 10mg en om het in der tijd op te starten 0,25 mg alprazolam en alles was terug goed kon eindelijk een deftig leven leiden ondertussen ook papa van een tweejarig zoontje.
 

Ik ben zelfstandige en af en toe zijn er stressvolle dagen maar dan gebruikte ik 0,25mg alprazolam om de zoveel tijd.

Nu door wat problemen hier en daar heeft een vriend mij tramadol voor geschoteld hij gebruikt dit al een 2j tegen depressie. Na wat onderzoek bleek het precies een wondermiddel op Amerikaanse fora tegen depressie en angst. Velen hadden al verschillende anti depressiva geslikt en het hielp niet iets wat tramadol wel deed.

dus heb ik er 4 maand op gezeten en inderdaad het leek een wonder alles fleurde op, energiek, sociaal, happy! Maar na 4 maand voelde ik tijdens het gebruik al angst aanvallen opkomen en depressieve gedachten. Dus ben ik er direct mee gestopt. En kreeg ik van mijn arts Xanax 1mg. Dit is nu mijn tweede dag dat ik ben gestopt en ik kan de afkick moeilijk verdragen, emotioneel, ik zie geen toekomst meer  in mezelf in mijn zaak uit angst voor complicaties in het bedrijf, lusteloos. 
 

Nu denk ik omdat ik XANAX retard pak dat ik die scherpe punt nog kan breken zonder dat had het ondraaglijk geweest.

Mijn arts heeft mijn escitalopram verhoogd naar 20mG.

 

nu zijn mijn vragen: weet er iemand mss uit ervaring of uit opzoekwerk (ik vind niets daarvan) als ik mijn escitalopram verhoog, terug 4 weken moeten wachten tot het zijn werking doet? Of is dit korter aangezien ik al die tijd al op 10mg heb gezeten? 
 

2de vraag: uit schrik van de benzo dat deze zijn werking verliest kan ik deze afwisselen met een andere benzodiazepine? Zodat er geen tolerantie optreed? Ik meende ergens gelezen te hebben dat een benzo zijn angstremmende functie mogelijks niet verliest? Of eventueel afwisselen met een K product? 
 

bedankt! 

Nogal onduidelijk, je zit hier op een forum om medicatie aftebouwen. Niet echt om medicatie optebouwen of te onderhouden.sowiso weet ik uit eigen ervaring dat xanax 1mg abrupt stoppen zware ontwenning geeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Loupi:

Hallo iedereen,

ik ben Canne, ik eigenlijk mijn hele (korte)leven al te maken gehad met depressie. Ik ben nu 24j ik gebruik sinds 2017 voor het antidepressiva Escitalopram 10mg en om het in der tijd op te starten 0,25 mg alprazolam en alles was terug goed kon eindelijk een deftig leven leiden ondertussen ook papa van een tweejarig zoontje.
 

Ik ben zelfstandige en af en toe zijn er stressvolle dagen maar dan gebruikte ik 0,25mg alprazolam om de zoveel tijd.

Nu door wat problemen hier en daar heeft een vriend mij tramadol voor geschoteld hij gebruikt dit al een 2j tegen depressie. Na wat onderzoek bleek het precies een wondermiddel op Amerikaanse fora tegen depressie en angst. Velen hadden al verschillende anti depressiva geslikt en het hielp niet iets wat tramadol wel deed.

dus heb ik er 4 maand op gezeten en inderdaad het leek een wonder alles fleurde op, energiek, sociaal, happy! Maar na 4 maand voelde ik tijdens het gebruik al angst aanvallen opkomen en depressieve gedachten. Dus ben ik er direct mee gestopt. En kreeg ik van mijn arts Xanax 1mg. Dit is nu mijn tweede dag dat ik ben gestopt en ik kan de afkick moeilijk verdragen, emotioneel, ik zie geen toekomst meer  in mezelf in mijn zaak uit angst voor complicaties in het bedrijf, lusteloos. 
 

Nu denk ik omdat ik XANAX retard pak dat ik die scherpe punt nog kan breken zonder dat had het ondraaglijk geweest.

Mijn arts heeft mijn escitalopram verhoogd naar 20mG.

 

nu zijn mijn vragen: weet er iemand mss uit ervaring of uit opzoekwerk (ik vind niets daarvan) als ik mijn escitalopram verhoog, terug 4 weken moeten wachten tot het zijn werking doet? Of is dit korter aangezien ik al die tijd al op 10mg heb gezeten? 
 

2de vraag: uit schrik van de benzo dat deze zijn werking verliest kan ik deze afwisselen met een andere benzodiazepine? Zodat er geen tolerantie optreed? Ik meende ergens gelezen te hebben dat een benzo zijn angstremmende functie mogelijks niet verliest? Of eventueel afwisselen met een K product? 
 

bedankt! 

 

Hallo Loupi,

Met antidepressiva heb ik geen ervaring.

Tramadol is een morfineachtige pijnstiller (opiaat) dus geen wonder dat dit ernstige ontwenningsverschijnselen oproept.

Je moet echter oppassen met xanax niet van de regen in de drup te geraken.

Het beste zou misschien zijn de ontwenning van tramadol te accepteren en je de komende 2 weken ergens in een hoekje terug te trekken en alles over je heen laten komen. Daarna zal je waarschijnlijk van de ontwenningsklachten af zijn. Bespreek dit dan wel met je arts.

Wil je de ergste klappen toch opvangen met een benzo zorg dan wel dat je zo snel mogelijk gaat afbouwen anders krijg je er nog een groter probleem voor in de plaats want afbouwen van benzo's duurt voor veel mensen veel langer dan afbouwen van opiaten.

Xanax retard vind ik dan ook een twijfelachtige keus omdat die vertraagde afgifte heeft en je niet kunt minderen door stukjes van de tablet af te snijden of te vijlen.

Afwisselen van verschillende benzo's heeft geen zin omdat deze allemaal werken op de Gaba receptoren en die zijn juist verantwoordelijk voor de ontwenningsklachten.

Zie Ashton Manual, in het Nederlands of Engels:

https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Als je continu een benzo slikt verliest die zijn angstremmende werking volgens mij wel. In de bijsluiter wordt voor angstklachten een termijn van maximaal 6 weken genoemd, en dan kun je ook al aardig in de problemen zijn.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...