Spring naar bijdragen

Donderdag 18 februari


ikkanhet

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Fabienne1985:

Goedemorgen allemaal. 
 

het gaat hier de afgelopen week niet zo goed met me, heb weer gefaald en veel te veel wijn gedronken afgelopen maandag. Ik wil dit echt niet maar toch ben ik niet sterk genoeg om het te laten staan. Vnn helpt daar ik ook niet mee die zegt ja maar jij doet het nog zo goed en zit er nog heel netjes bij en alles voor elkaar, in mijn hoofd hoor ik dan oh dan is het niet zo erg. 
 

ik denk dat ik nu medicatie wil zodat ik het gewoonweg niet meer kan. Ik ben afgelopen weekend ook uitgevallen tegen de middelste en gister een luier naar de oudste gegooid ( wat die weer vertelt heeft bij het gebiedsteam) tja je snapt omdat al die instanties voorbonden zijn vrees ik er wel voor dat ik zo doorga het consequenties heeft. Ik drink overigens nog altijd niet waar ze bij zijn. Hoe is jullie ervaring met medicatie?  

Goedemorgen Fabienne 

ik slik antabus zodat ik niet kan drinken en baclofen zodat ik geen/weinig craving heb. 
 

de antabus werkt als een goede stok achter de deur,het neemt de twijfel weg van wel of niet drinken. 
doe je had wel word je doodziek(letterlijk en figuurlijk)

het heeft voor mij wel vervelende bijwerkingen ik ben er altijd moe/brak/licht misselijk van,maar dat weeg niet op tegen de ernstige katers en dagen lang 24/7 drinken. 
 

LET ER WEL OP dat drinken bij de antabus/refusal geen grap is. 
 

Menig mensen moesten naar het ziekenhuis na het drinken terwijl ze antabus slikte. 
 

groet zbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat eigenlijk voor fenomeen het Dagpact.. Laatst had ik er eens één gemaakt en iemand - ik ben vergeten wie - was daar helemaal niet blij mee. Waar moet je aan voldoen om op het Dagpact te komen?

bewerkt door Adrian
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adrian, als je jezelf op het dagpact zet geef je daarmee aan dat je die betreffende dag niet zult drinken. 
Jij had een dagpact gemaakt en daar allerlei mensen op gezet die zichzelf helemaal niet op het dagpact hádden gezet. 
Het is de bedoeling dat jij jouw eigen naam onder de laatste van het al bestaande pact zet, of, als er nog geen dagpact is die dag, zelf een dagpact start met alleen jouw eigen naam daarop.... 

DAGPACT
ikkanhet
Maverick
Yvonne 

bewerkt door Yvonne
letter vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Goedemorgen..

Is er geen behoefte meer om te dagpacten?

Als jij er één start, doe ik meteen mee.

Morgen allen. Mijn twee rechterhanden en ik hebben ons uitstekend vermaakt met de kasten. De puinhoop wordt steeds groter. Ik ben namelijk linkshandig. Of onhandig, zo je wilt.

@Fabienne1985 kleine stappen, dan kom je er ook uiteindelijk. Kom hierheen als je het niet ziet zitten bijvoorbeeld. Zelf doen, maar het hoeft niet alleen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fabienne1985:

Dank je wel voor je bericht. Medicatie zou idd ter ondersteuning zijn van dan kan het gewoon niet meer, de chaos in mijn hoofd blijft nog. Inderdaad instanties zijn echt moeilijk te pijlen en ik ben vaker nu wel droog dus kan ook goed zonder alleen als ik alleen ben heel moeilijk en dan maar weer hup een fles wijn. Kan alleen zo niet door, en wil zeker niet de kans lopen dat ik de kinderen verlies 

Wees nu eens eerlijk tegen jezelf.  Het zal hard aankomen of je kiest voor je kinderen of voor de alcohol.  Heb je het moeilijk, laat je dan effen opnemen.  Darr kan je niet aan de alcohol, indien je er goed uitkomt zijn de kinderen ook nog veilig.  Maar dan heb je ook een rustperiode.  En als je dan gravin hebt, moet je het gewoon uitzieken.  KORTE PIJN, mooie toekomst.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei FILOU:

Wees nu eens eerlijk tegen jezelf.  Het zal hard aankomen of je kiest voor je kinderen of voor de alcohol.  Heb je het moeilijk, laat je dan effen opnemen.  Darr kan je niet aan de alcohol, indien je er goed uitkomt zijn de kinderen ook nog veilig.  Maar dan heb je ook een rustperiode.  En als je dan gravin hebt, moet je het gewoon uitzieken.  KORTE PIJN, mooie toekomst.

 

Je mag het gerust ook op jezelf doen, maar zoek vooral een manier waarbij je jezelf blok zet , vb antabuse, en zeker ook de nodige rust vindt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren stond het woord/begrip 'trots' min of meer in de schijnwerpers.

vandaag zocht ik eens een woord op waarvan ik nou niet precies wist waarom het me wat afstoot als een bepaald persoon

dat regelmatig gebruikt.

die bepaalde persoon is @Jopie door wie ik me wel eens wat geintimideerd voel door het voor mij vaak onbegrijpelijke maar zeer

gewichtig uitziende taalgebruik.  en dan staat daar vaak ook het woord 'grijns'.. bij.

ik ging en ga er altijd maar van uit dat ze daarmee iets vriendelijks bedoelt, maar na opzoeken snapte ik ineens waarom ik

er altijd wat twijfelachtig over ben...

grijns (de; v(m); meervoud: grijnzen) 1. onaangename, spottende gelaatsuitdrukking

grijn·zen (grijnsde, heeft gegrijnsd) 1. met onaangenaam vertrokken mond lachen

 

ik kwam hier op doordat nu ook @Quinn begint met 'grinn'..  de engelse variant.

 

engelse variant... hmmm, niet covid-gerelateerd, hoor.

 

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei FILOU:

Wees nu eens eerlijk tegen jezelf.  Het zal hard aankomen of je kiest voor je kinderen of voor de alcohol.  Heb je het moeilijk, laat je dan effen opnemen.  Darr kan je niet aan de alcohol, indien je er goed uitkomt zijn de kinderen ook nog veilig.  Maar dan heb je ook een rustperiode.  En als je dan gravin hebt, moet je het gewoon uitzieken.  KORTE PIJN, mooie toekomst.

 

Ff laten  opnemen  gaat niet zomaar  hoor  '  zit een redelijke  termijn  aan vast van aanmelden en intake  en opname ivm wachttijd..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even laten opnemen... is dat Belgische spraakverwarring? Want zo simpel gaat het hier niet, is althans mijn ervaring. 

@Fabienne1985 je krijgt hier altijd een hoop advies, soms zelfs tegenstrijdig. Kijk voor jezelf wat je vandaag gaat doen, zoals zo'n lijstje maken, evalueer hoe dat bevalt en kijk, dan heb je wellicht al iets dat voor jou werkt. Klein houden, zegt @Jopie dan. En flink eten.

@Kohtje een sardonische grinn, best wel dubbelop. Maar toch, het voelt wel goed.

Dus, dagpact. Dagpact. Dagpact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt opname  heb meerdere keren echt gesmeekt om opname  ' zelfs een keer in dronken  toestand  politie gebeld ben toen  mee genomen  toen naar een crisis iets  maar ik ben na een paar uur naar huis gestuurd .

Toen ik eindelijk  een keer op een crisis  plek stond en kon worden opgenomen  moest ik afzeggen om dat ik naar de rechtbank die dag moest  er kon niet een paar uur gewacht worden  zodat ik eerst kon  gaan ...   beredenerende dat als ik wel naar de rechtbank nog kon gaan ik geen crisis meer was :wacko:   dezelfde  middag / avond  thuis  was het weer hetzelfde  drank drank ..   maar uiteindelijk  mijn bed maar ingerold .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Harp:

"Even laten opnemen" is alleen een optie voor steenrijke mensen die opname in zo'n privékliniek in Schotland of Zuid-Afrika kunnen betalen volgens mij.

Opname is ook niet per se zaligmakend trouwens. Bij thuiskomst gaat het dan vaak toch weer mis, want terug in je oude wereldje sluipen de oude gewoontes er ook al snel weer in.

Goedemiddag trouwens. :)

Je meent het... nog steeds geldt dat je het zelf moet doen ja. Of zelf moet volhouden. Of zelf moet stoppen. Maar ja, een fles moet je ook zelf open draaien. Of dicht laten. 

Dus. Hi @Harp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Pinkman:

Niet om je te ontmoedigen maar volgens mij zijn de stappen

huisarts

ambulante verslavingszorg daarna eventueel opname 

en voor nu heel hard om hulp roepen bij trek hier.

 ja, als je al op dit forum zit voordat je professionele hulp inschakelt, lijkt me dit wel logisch.

ik kwam pas op dit forum na huisarts en kliniek, simpelweg omdat ik daarvóór nog nooit van

dit forum had gehoord. m'n vrouw wees me er op nadat ik uit de kliniek in een ssort van

lotgenotengat viel.. als verlengstuk van de zgn dagelikse dagboekbesprekingen.

'delen is helen'.

'een verslaafde alleen is in slecht gezelschap'.

een paar van die kreten die voor mij wel opgingen/-gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...