Spring naar bijdragen

Vraag


Sanne20

Aanbevolen berichten

Ik voel me ook geen mens meer Sanne 

de vrolijke Frank die is er niet meer die met kleur de leven zag  

heel mij gevoel is veranderd ik kijk niet meer in spiegel 

stralende Frank is veranderd in zwak persoon met angst lege blik in ogen

ik ben ieder geval blij dat ik heel wat heb afgebouwd 

vandaag huisarts geweest om hulp waarom ik me ze voel ik wil alleen maar in bed blijven zei ik en ik kan niet contreren genieten er zit iets in me wat me onrustig maakt enz 

die sukkel zei ja komt door afbouw je moet erdoor heen 

ik zei ik wil hulp voor mij angst wat ik hele dag voel heel simpel zei die ligt aan jou en de pamnen waarom je zo voelt

Ik had nooit naar huisarts moeten gaan zo spijt 

spijtgevoel heeft me kapot gemaakt  

Ja mirtazapine heb ik ook geslikt in begin hielp het daarna ben ik gestopt 

De dagen zijn lang ik moet me voor zomer goed voelen 

resaptoren zijn helemaal naar de klote 

ik ben zo bang maar goed 

hoop en moed blijven houden Sanne 

ook al lijkt het moeilijk 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve bellie 

hopelijk gaat het goed met je 

dankje voor reactie klopt ik was iets vrolijker tijdje terug het kan soms ineenkeer slecht gaan 

die huisarts geeft ook aan dat hetvdoor afbouw komt dat het met tijd wel beter zal worden en je beter gaat voelen ik moet volhouden en doorgaan dat zei hij ook 

soms lijkt alles zo moeilijk bellie 

komt goed we blijven sterk 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Bellie:

 Maar de huisarts heeft wel gelijk Frank. Hoe vervelend het ook is. Nog niet zo lang geleden was je een stuk vrolijker. Echt, probeer door te gaan want je hebt echt grote kans dat het door de Lora komt.  Anders  misschien wat trager afbouwen. 

Ik ga door bellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-2-2021 om 21:59 zei Frank86:

Ik voel me ook geen mens meer Sanne 

de vrolijke Frank die is er niet meer die met kleur de leven zag  

heel mij gevoel is veranderd ik kijk niet meer in spiegel 

stralende Frank is veranderd in zwak persoon met angst lege blik in ogen

ik ben ieder geval blij dat ik heel wat heb afgebouwd 

vandaag huisarts geweest om hulp waarom ik me ze voel ik wil alleen maar in bed blijven zei ik en ik kan niet contreren genieten er zit iets in me wat me onrustig maakt enz 

die sukkel zei ja komt door afbouw je moet erdoor heen 

ik zei ik wil hulp voor mij angst wat ik hele dag voel heel simpel zei die ligt aan jou en de pamnen waarom je zo voelt

Ik had nooit naar huisarts moeten gaan zo spijt 

spijtgevoel heeft me kapot gemaakt  

Ja mirtazapine heb ik ook geslikt in begin hielp het daarna ben ik gestopt 

De dagen zijn lang ik moet me voor zomer goed voelen 

resaptoren zijn helemaal naar de klote 

ik ben zo bang maar goed 

hoop en moed blijven houden Sanne 

ook al lijkt het moeilijk 

 

Je huisarts heeft inderdaad gelijk. Ik ga door hetzelfde heen. Ik had het je eerder al gevraagd, maar inderdaad kom naar de Facebook groep. We staan redelijk gelijk qua afbouw. De groep is echt heel fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-2-2021 om 17:50 zei Frank86:

Ik ga door bellie

Hallo Frank 86 hoe gaat het nu met met je niet goed he ik maakte me zorgen om jou geef niet op ondanks alle ellende geef niet op je gaat beter worden echt waar zit je in de afbouw zeg tegen jezelf ik ga beter worden doe rustig aan        groetjes wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-2-2021 om 22:00 zei Wilhelmina:

Hallo Frank 86 hoe gaat het nu met met je niet goed he ik maakte me zorgen om jou geef niet op ondanks alle ellende geef niet op je gaat beter worden echt waar zit je in de afbouw zeg tegen jezelf ik ga beter worden doe rustig aan        groetjes wilhelmina

Lieve wilhamina 

sorry voor mij last reactie ik zat zo vol in hoofd en druk met andere dingen 

dankje voor je lieve woorden

Ik doe me best ik zit in afbouw en soms voel ik me zo slecht dan gaat de hoop weg dan weer terug 

hoe gaat het met je hopelijk iets beter 

we geven niet op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Frank86:

Lieve wilhamina 

sorry voor mij last reactie ik zat zo vol in hoofd en druk met andere dingen 

dankje voor je lieve woorden

Ik doe me best ik zit in afbouw en soms voel ik me zo slecht dan gaat de hoop weg dan weer terug 

hoe gaat het met je hopelijk iets beter 

we geven niet op 

nog niet goed angsten zijn vreselijk maar Frank je hoeft je niet schuldig  te voelen het gaat slecht dan weer goed dat komt door de afbouw het hoort er helaas bij je zal het zien het gaat voorbij  huilt als je verdrietig ben lach als je blij bent die rot pillen hebben ons lichaam ziek gemaakt maar kan ook genezen dat gaat heel langzaam maar het komt goed en we geven niet op nooit   liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wilhelmina:

nog niet goed angsten zijn vreselijk maar Frank je hoeft je niet schuldig  te voelen het gaat slecht dan weer goed dat komt door de afbouw het hoort er helaas bij je zal het zien het gaat voorbij  huilt als je verdrietig ben lach als je blij bent die rot pillen hebben ons lichaam ziek gemaakt maar kan ook genezen dat gaat heel langzaam maar het komt goed en we geven niet op nooit   liefs wilhelmina

Lieve wilhamina rot pillen ik ben nog jong ik wil nog leven ggz heeft me ziek  gemaakt angst paniek veroorzaakt toen aan de pil nu depressief ik leef al 2 jaar niet meer ik kan het maar me eigen niet vergeven dat het mij eigen schuld is 

soms voel ik me goed ik kan moeilijk genieten zelfs tv kijken is moeilijk

ik had altijd gerust hart en kalmte 

nu onrust iets wat me opvreet ik ben het niet gewend deze gevoelens zo moeilijk :(

maar ik zet door lijkt alsof ik overleef wilhamina ik ben nooit zo bang geweest in het leven vreselijk hoe ik nu ben alles kwijt in 2 jaar ook mij zelf 

hou vol wilhamina jij bent  sterk ik was ook ooit sterk nu voel ik me zwak zo zwak dat ik hele dag in bed lig vreseljjk

sorry voor mij geklaag 

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank zwak zijn is heel iets anders dan kwetsbaar zijn. Je bent kwetsbaar omdat alles nu aan het veranderen is in je lichaam en je hoofd en dat is beangstigend. Je weet niet wat er nu allemaal gebeurd met je. De enigste manier om jezelf een beetje (prettig) te voelen is, het proberen te accepteren en probeer het vertrouwen in jezelf terug te vinden. Dat ben je even kwijt terwijl het nog wel in je zit.

Hé Frank psssttttt klagen mag hoor het heeft een functie dus blijf dat maar doen. Je bent goed bezig, alleen dat in bed liggen moet je veranderen. Als je niet genoeg prikkels krijgt van buiten, word je depressief. Heb je ook vrienden of familie Frank?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bolletje:

Frank zwak zijn is heel iets anders dan kwetsbaar zijn. Je bent kwetsbaar omdat alles nu aan het veranderen is in je lichaam en je hoofd en dat is beangstigend. Je weet niet wat er nu allemaal gebeurd met je. De enigste manier om jezelf een beetje (prettig) te voelen is, het proberen te accepteren en probeer het vertrouwen in jezelf terug te vinden. Dat ben je even kwijt terwijl het nog wel in je zit.

Hé Frank psssttttt klagen mag hoor het heeft een functie dus blijf dat maar doen. Je bent goed bezig, alleen dat in bed liggen moet je veranderen. Als je niet genoeg prikkels krijgt van buiten, word je depressief. Heb je ook vrienden of familie Frank?

Je hebt helemaal gelijk bolletje 

accepteren en de vertrouwen weer Hebben in je lichaam 

en ik ga vanaf morgen niet meer in bed blijven dat heb ik nu lang genoeg gedaan daar moet verandering in komen ook al is het moeilijk 

Dankje voor je lieve reactie bolletje:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank86

Ik heb het je ook al eens in een reactie op een privé bericht van je laten weten:

De Bach remedie Aspen zou kunnen helpen bij het soort angst dat jij hebt, wat in de aanvang een angst zonder aanwijsbare reden was.

En verder:

De Bach remedie Pine zou kunnen helpen omdat jij jezelf overal de schuld van geeft.

De Bach remedie Gentian zou kunnen helpen vanwege een depressie met een bekende reden.

 

Die middelen kun je ook combineren door 2 druppels van elk in een 30 ml pipetflesje te doen en dit te vullen met water.

Hiervan kun je dan een paar keer per dag 4 druppels nemen.

 

Je hebt toch niet veel anders te doen dus ik zou zeggen ga er maar eens wat mee experimenteren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-2-2021 om 21:59 zei Frank86:

Ik voel me ook geen mens meer Sanne 

de vrolijke Frank die is er niet meer die met kleur de leven zag  

heel mij gevoel is veranderd ik kijk niet meer in spiegel 

stralende Frank is veranderd in zwak persoon met angst lege blik in ogen

ik ben ieder geval blij dat ik heel wat heb afgebouwd 

vandaag huisarts geweest om hulp waarom ik me ze voel ik wil alleen maar in bed blijven zei ik en ik kan niet contreren genieten er zit iets in me wat me onrustig maakt enz 

die sukkel zei ja komt door afbouw je moet erdoor heen 

ik zei ik wil hulp voor mij angst wat ik hele dag voel heel simpel zei die ligt aan jou en de pamnen waarom je zo voelt

Ik had nooit naar huisarts moeten gaan zo spijt 

spijtgevoel heeft me kapot gemaakt  

Ja mirtazapine heb ik ook geslikt in begin hielp het daarna ben ik gestopt 

De dagen zijn lang ik moet me voor zomer goed voelen 

resaptoren zijn helemaal naar de klote 

ik ben zo bang maar goed 

hoop en moed blijven houden Sanne 

ook al lijkt het moeilijk 

 

Ik begrijp t heel goed

Enjaa beter dat de ha dat zegt dan ontkennen!!! !&@^! Ik leef ook in n slechte thuissifuatie...

Mensen hebben goed bedoeld advies maar we kummen er niets mee vaker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sanne20:

Ik begrijp t heel goed

Enjaa beter dat de ha dat zegt dan ontkennen!!! !&@^! Ik leef ook in n slechte thuissifuatie...

Mensen hebben goed bedoeld advies maar we kummen er niets mee vaker

Idd zoals je zegt veel advies maar helpt niet bij ons gevoel en denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve , @Frank86, aub zet door. je bent niet zwak als je dat was zou je hier je problemen niet delen. daar is moed en kracht voor nodig. dus niks niet zwak. man wat heb ik met je te doen en wat zou ik je graag bij de hand nemen en je er doorheen sleuren want dit gaat je lukken. maar het is gewoon te zwaar om alleen te doen. ik heb je al eens vaker geschre3dat er echt licht is aan het einde van de tunnel. maar dat licht bereik je pas echt wanneer je op 0 staat. zolang jij blijft hangen op welke lullige dosis dan ook blijf je klachten houden.

het gaat erom om in elk geval iedere q4 dagen een ietsje van de dosis af te halen.heb je al een weegschaal?

haal nou deze week eens 0.005 van de dosis af. dus als je op 0.50 zit ga je nu naar 0.45. en daar blijf je 14 dagen op. de 15e dag haal je er weer zoveel af. je zult merken dat het echt iets lichter word sommige dagen. en dat depressieve dat herken ik en de rest van je klachten ook. dus het is waar war je ha zegt. zolang jij nog gebruikt ijf je je zo voelen. dus in zekere zin doe je het echt zelf maar dan wel door de invlied van de sterke lorazepam. sta op en laat zien dat jij sterker bent dan die rotpillen.

groet dikkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Dikkie:

lieve , @Frank86, aub zet door. je bent niet zwak als je dat was zou je hier je problemen niet delen. daar is moed en kracht voor nodig. dus niks niet zwak. man wat heb ik met je te doen en wat zou ik je graag bij de hand nemen en je er doorheen sleuren want dit gaat je lukken. maar het is gewoon te zwaar om alleen te doen. ik heb je al eens vaker geschre3dat er echt licht is aan het einde van de tunnel. maar dat licht bereik je pas echt wanneer je op 0 staat. zolang jij blijft hangen op welke lullige dosis dan ook blijf je klachten houden.

het gaat erom om in elk geval iedere q4 dagen een ietsje van de dosis af te halen.heb je al een weegschaal?

haal nou deze week eens 0.005 van de dosis af. dus als je op 0.50 zit ga je nu naar 0.45. en daar blijf je 14 dagen op. de 15e dag haal je er weer zoveel af. je zult merken dat het echt iets lichter word sommige dagen. en dat depressieve dat herken ik en de rest van je klachten ook. dus het is waar war je ha zegt. zolang jij nog gebruikt ijf je je zo voelen. dus in zekere zin doe je het echt zelf maar dan wel door de invlied van de sterke lorazepam. sta op en laat zien dat jij sterker bent dan die rotpillen.

groet dikkie

Lieve dikkie 

super bedankt voor je verhaal die je hebt geschreven je hebt helemaal gelijk

ik zet door en ik heb er al weer wat afgehaald soms depri en soms goed 

tijdje terug zag ik licht dat het goed komt en ik voelde me ook goed 

maar soms zak ik dikkie 

ik ben sterker dan de pillen en de rot gedachten ik ga door dikkie 

Super lief van je dat me duwtje geeft :rose:

voor zomer moet ik weer normaal zijn 

hopelijk gaat het goed met je afbouw AD en met jou zelf 

groetjes Frank

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-3-2021 om 19:34 zei Dikkie:

 ik heb je al eens vaker geschreven dat er echt licht is aan het einde van de tunnel. maar dat licht bereik je pas echt wanneer je op 0 staat. zolang jij blijft hangen op welke lullige dosis dan ook blijf je klachten houden.

 

 

Dat geldt niet voor iedereen Dikkie. Denk maar eens aan Rixie1 die pas goed in de problemen kwam terwijl ze op 0 stond en de afbouw eigenlijk heel voorspoedig verliep.

En ze is zeker niet de enige. Het zal er ook beslist mee te maken hebben hoelang je al gebruikt en er zijn nog veel andere factoren die een rol spelen.

Als je korte tijd gebruikt hebt en misschien ook als je de steun van een effectief antidepressivum hebt kun je het risico misschien wel nemen, maar anders zou ik er niet op vertrouwen dat als je een zware afbouw hebt alles wel goed komt als je eenmaal op 0 staat. In veel gevallen wacht dan nog een zware tijd.

Dan blijf ik persoonlijk liever desnoods een lange tijd op een lage dosis waarop ik nog enigszins functioneer dan dat ik het risico loop op 0 helemaal niet meer te functioneren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2021 om 16:22 zei Bellie:

Rixie heeft na jaren lang gebruik in een moordtempo afgebouwd.  En dan krijg je bij Diazepam de klap naderhand.  En zo voorspoedig ging haar afbouw niet. Die heeft keihard doorgezet ondanks heftige klachten en kreeg op het eind helaas de rekening. Frank is waarschijnlijk tolerant.  Dan is het beter om niet te blijven hangen op een dosis want de klachten heb je sowieso. 

Ik heb de afbouw van Rixie niet tot in detail gevolgd dus misschien heb ik het mis maar als ik zeg dat haar afbouw voorspoedig verliep bedoel ik eigenlijk te zeggen  dat als ze zich een bescheidener voorlopig doel had gesteld  en er inderdaad meer tijd voor had genomen ik haar goede kans had gegeven voor een succesvol verloop.

De mening die ik gaf is ook niet specifiek gebaseerd op de afbouw van Rixie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-3-2021 om 19:34 zei Dikkie:

lieve , @Frank86, aub zet door. je bent niet zwak als je dat was zou je hier je problemen niet delen. daar is moed en kracht voor nodig. dus niks niet zwak. man wat heb ik met je te doen en wat zou ik je graag bij de hand nemen en je er doorheen sleuren want dit gaat je lukken. maar het is gewoon te zwaar om alleen te doen. ik heb je al eens vaker geschre3dat er echt licht is aan het einde van de tunnel. maar dat licht bereik je pas echt wanneer je op 0 staat. zolang jij blijft hangen op welke lullige dosis dan ook blijf je klachten houden.

het gaat erom om in elk geval iedere q4 dagen een ietsje van de dosis af te halen.heb je al een weegschaal?

haal nou deze week eens 0.005 van de dosis af. dus als je op 0.50 zit ga je nu naar 0.45. en daar blijf je 14 dagen op. de 15e dag haal je er weer zoveel af. je zult merken dat het echt iets lichter word sommige dagen. en dat depressieve dat herken ik en de rest van je klachten ook. dus het is waar war je ha zegt. zolang jij nog gebruikt ijf je je zo voelen. dus in zekere zin doe je het echt zelf maar dan wel door de invlied van de sterke lorazepam. sta op en laat zien dat jij sterker bent dan die rotpillen.

groet dikkie

Ikdoe microtaperen. Beter dan in ene x verlagen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-3-2021 om 16:22 zei Bellie:

Rixie heeft na jaren lang gebruik in een moordtempo afgebouwd.  En dan krijg je bij Diazepam de klap naderhand.  En zo voorspoedig ging haar afbouw niet. Die heeft keihard doorgezet ondanks heftige klachten en kreeg op het eind helaas de rekening. Frank is waarschijnlijk tolerant.  Dan is het beter om niet te blijven hangen op een dosis want de klachten heb je sowieso. 

Hoe weetje of je tolerantie ontwenning hebbt? Ik heb 3x opgehoogd en afgebouwd en t deed niks meer. 3de x na beneden nu is de HEL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sanne20:

Hoe weetje of je tolerantie ontwenning hebbt? Ik heb 3x opgehoogd en afgebouwd en t deed niks meer. 3de x na beneden nu is de HEL

Heb je 3 maal afgebouwd naar 0 of 3 maal afgebouwd naar 1 mg clonazepam Sanne?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...