Spring naar bijdragen

Opnieuw Stoppen


kilijana1989

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Maand januari is me goed af gegaan niet te drinken maar februari het eerste weekend nam de trek mij de overhand.. Dat die trek bij mij de overhand neemt gebeurd vaak als mijn vriend er dan is houd die me bij wijze van tegen hij zorgt dat ik afgeleid raak van de trek.. Maar zodra ik hem een paar dagen niet zie grijp ik naar de fles omdat die trek zo erg is..

Nu heb ik het volgende genoteerd en wil ik de opdrachten maken wanneer ik trek krijg..

noteer t volgende
• wanneer heb je trek
• waar ben je als je trek heb
• met wie ben je als je trek heb
• wat doe je precies als je trek heb
• vervolgens ga je stilsstaan bij je gedachte als je trek heb en noteer ze
• daarna keer je met gedachten naar binnen en ga je na wat je voelt. emoties.
• check of er ergens in je lichamelijk lichamelijke sensaties heb van de trek.
geef je drang een cijfer hoe erg die is van 1 op 5 waarvan 5 zeer heftig verlangen is

Zoek je innerlijke kind op door bijv meditatie en ga na waar het kind ohzo naar verlangt en nodig heb.

noteer al jouw deelsaspecten(zie wat je aan t denken zet)

Schrijf al je verlangens op
schrijf je kinderdromen op

bedenk beloningen voor elke maand clean

Zoek een alternatieve behandeling die goed voor jouw voelt

Lees de notitie wat je aan t denken zet door

Als ik het lastig vind om een gevoel te benoemen, omschrijf ik de fysieke sensatie van dat gevoel: het voelt benauwend, drukkend, ruimtelijk, kriebelig, tintelend, als een steek… Of ik gebruik een visuele omschrijving zoals donker, licht, een steen in mijn maag, een hand om mijn nek. “Wat voelt mijn lijf?” is een vraag die ik mezelf vaak stel.
Dus ga bij jezelf na wat voel ik en omschrijf dat gevoel.
Voel de emotie en omschrijf wat er door je heen gaat.

https://www.hipsobriety.com/home/2015/9/21/kundalini-7-how-to-stop-cravings-with-a-3-minute-breath (zou moeten helpen bij trek)

nadi shodhana youtube ademoefening voor rust en ontspanning

https://www.jangeurtz.nl/geleide-meditaties-interviews-podcast/ ( geleide meditatie pijnlijke emoties)

Emoties geven feedback op de verhalen die je geloofd, de gedachte die je tot overtuiging maakt.
Een beklemmende emotie kan aangeven dat je een gedachte hebt geloofd die niet in overeenstemming is met je eigen, diepere waarheid.

 Zo wil verdriet vaak zeggen dat je iets mag loslaten. Boosheid kan je helpen om je energie terug te halen van waar deze niet moest zijn, om iets duidelijk te maken. Schaamte- en schuldgevoelens nodigen je uit tot acceptatie van een stukje van jezelf.

Wat maakt mij echt gelukkig?

Heeft iemand hier tips of adviezen bij wat ik misschien nog meer kan toevoegen? Ik wil niet meer dat de trek de overhand neemt, ik wil het de baas zijn.

Mochten jullie iets te binnen schieten hoor ik het graag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha dit is al heel veel :) Uiteindelijk moet je ermee leven met de trek want hij komt en gaat. 

En weet je tis niet alleen de alcohol.

Ik heb trek in chocola, sinds ik gestopt ben met alcoholmisbruik.  Altijd na het eten. Na het toetje, ook al is het een chocoladetoetje, heb ik trek in chocola. En als ik dan een chocolaatje neem, guess what dan heb ik weer trek in chocola :( 

Ik heb ook vaak trek om dingen te kopen. Zeker als het vanaf de bank kan met 1 klik.

Zie, tis de instant behoeftebevrediging die ons parten speelt, daarom schreef ik je moet ermee leven.

Na het stoppen begon ik als een waanzinnige boeken te lezen over stoppen. Dat kan een tijdlang gezond zijn. En na X boeken wordt het ongezond. Die grenzen moeten we leren kennen en dan moeten we op tijd zeggen zo, nou kan ie wel weer. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...