Spring naar bijdragen

Been there, done that


Davve

Aanbevolen berichten

Dag beste forummers, hier ben ik nog eens. Nog steeds alcoholvrij! Bijna 2 jaar en 10 maanden geleden nam ik het het besluit om te stoppen. Dag per dag, stapje per stapje. het was de beste maar ook moeilijkste beslissing in mijn leven. Want volledig stoppen met alcohol is een hele opgave. Ik nam de sprong in het diepe. Een 2de keer al. De eerste keer lukte het 8 maanden. Dus ik wist wat het was om te stoppen. Weer die spong in die diepe donkere put om opnieuw dag per dag naar boven te klauteren. Dat maakte het nog moeilijker. Maar had ik die beslissing niet opnieuw genomen en blijven volhouden dan weet ik niet of zeker of ik nu nog zou leven.

Aan iedereen die wil stoppen. DOEN! Je kan hulp zoeken, praten, schrijven, ... maar uiteindelijk moet je het zelf doen. En de enige gouden regel is "vandaag niet", morgen is morgen.

Succes iedereen. Hou vol! Het leven is zoveel meer waard zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om van je te horen dat het nog steeds goed gaat. Je draadje een beetje doorgelezen en herkenbaar. Ook zoals je schreef over de fases, dat heeft mij erg geholpen om te weten dat er fases zijn, voor mij wel althans. Ik ben volgende week een jaar alcoholvrij. Ben benieuwd of er nog fases komen daarna. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...