Spring naar bijdragen

Het is hier nogal rustig - verslaving - genezing


mortingestreise

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ikzelf ben hier al een tijdje lid van het forum. Ik lees vaak mee en herken de meeste problemen. Laatste tijd merk ik wel op dat het vrij rustig is.

Ik weet niet waarom, maar wou toch hier iets van mij kwijt op het forum... ik gok al van mijn 15e ofzo... toen was het (zoals bij velen) nog niet zo erg, de bedragen waren relatief klein en de frequentie was niet veel... naarmate ik ouder werd, heeft de verslaving gevorderd... met veel stops en hervalpogingen en uiteraard steeds verliezen ben ik nu 29, heb ook 2 superlieve kinderen... ik schat dan ook dat ik rond de 100k verloren ben in die tijd...

Positieve aan dit verhaal is dat mijn laatste gok dateert van 20 oktober 2020... sindsdien heb ik niet gegokt... echter heb ik wel een schuld van 20k die ik moet afbetalen, ook een groot probleem is dat mijn vrouw dit niet weet... kan haar dat niet aandoen... wel heb ik sinds 20 oktober 2k kunnen sparen en aflossen van de 20k .... ik moet nog 18k sparen en aflossen. Als ik eerlijk moet zijn, vind ik dit heel lastig omdat ik in mijn eentje dit moet doen....

Hebben jullie tips/adviezen hoe je best omgaat met het betalen van schulden terwijl je in een heelperiode zit?

Ik hoor graag,

groetjes

m.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je er bent allereerst :)

Adviezen niet direct, maar wel persoonlijke ervaringen. Jarenlang zag ik financiële issues als het hoofdprobleem. Als de schuld weg is, was alles weer heerlijk. Maar helaas kwam de schuld steeds terug en groter, totdat het een flinke ballast werd en je het niet meer kunt terugbetalen. Volgens mij is dat bij jou ook nu het geval en weet je dat er geen quick fix meer is. Het positieve van dit forse bedrag is dat je het niet slim kunt terugbetalen en voorlopig nog met te dealen hebt. Kortom ruimte om eens na te denken over de oorzaken van de schuld en hoe je dit over een 2 jaar niet weer gaat doen.

Volgens mij ben je vrij goed bezig en het is een kwestie van tijd voordat alles afbetaald is. Uiteindelijk voel jezelf wat je moet doen en vooral geduld hebben en niet gokken.
 

TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...