Spring naar bijdragen

Very Dry February Pact


Johan55

Aanbevolen berichten

Bij deze lieve mensen.

Januari 2021 loopt tegen het einde. Ik zie veel succesvolle stops. Veel nieuwe helden die zich hier melden om steun en begrip. Juist een forum als dit is laagdrempelig en vol met lotgenoten. Hier heb ik veel motivatie gevonden en ik hoop velen met mij. Lees, schrijf of doe waar jij je het lekkerste bij voelt. Ik wil dit in ieder geval niet bij 1 maand laten. Dus bij deze het vervolg van een nieuw en droog begin van 2021! Dank voor alle steun. Samen kunnen we het! Misschien niet makkelijk, maar wel samen. 

Vandaag geen alcohol. Wie volgt?!

Liefs en een veilige knuffel allemaal. 

 

Don't Spend Another Day Doing Something You Hate. 10 Ways ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe met je mee '  al is het  maar ondersteunend  voor jou en anderen  die mee doen .  Het niet drinken gaat mij goed  af ' het  lijkt uit mijn systeem  . 

Echter  is het  natuurlijk  nooit zekerheid  dat  dit  zo blijft  . 

De druk op niet  drinken ligt eenmaal erg hoog bij mij .

Vorige  jaar  was het een aantal maanden voor mij gewoon  een verplichting  om te moeten  stoppen.  Echter  ben ik met  dank  aan therapie  AA en mijn sponsor  er achter dat de waanzin  van  alcohol  gebruik  om gevoelens te moeten  verdoven niet helpende  is en is de verplichting  omgeslagen  in motivatie  om verder te blijven  verdiepen  in mijn  drank gebruik  ' het hoe  en waarom . Dit kan alleen nuchter  en dat blijf ik graag.

Voor nu gebruik  ik nog de antabuse  die geeft mij steun en houvast. 

Wel merk ik dat  dit minder  een rol  gaat  spelen en voor nu  wil ik dat het stoppen  puur  voor mijzelf eens meer gaat doordringen dat is nummer  1 .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik de enige bij wie nu zo’n wel/niet/wel/niet mindgame bezig is...? Ik vond het zo goed gezegd ergens van @bumperjim ‘het parlement in mijn hoofd’ of zoiets :D

Ik heb op 02.01.2021 de laatste keer gedronken met het wens om dat zo te houden. Ook dankzij dit forum heb ik dat in januari kunnen volhouden. 

Ik zou willen kunnen zeggen dat ik momenteel ‘gemotiveerd’ ben om me hierop in te schrijven voor dit pact maar het is toch ook een soort ‘verplichting’ die ik mezelf  moet opleggen om mijn beslissing vol te houden ipv nu mijn beslissing weer in twijfel te beginnen trekken...

wel/niet/wel/niet/wel/niet...

komop mezelf...zeg gewoon wel!!

Mijn motivatie is de foto van @Johan54

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep het parlement in je hoofd. Sommige mensen kunnen niet kiezen of hebben daar vreselijk veel tijd voor nodig en als ze gekozen hebben dan twijfelen ze vervolgens weer. Bij mij zit dat zelfs in de familie. 

Anderen weten altijd precies wat ze willen, althans dat lijkt zo. Zo is het bij de Stier en bij de nukkige Holenbeer. Die hebben een hoog overtuigamine niveau in de kop. Overal stellig van overtuigd. Ik ben daar weleens jaloers op maar erger me er ook wel aan. Ik heb weinig overtuigamine. Het parlement zit vaak te twisten.
Soit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp  het wel ' @Musashi verplichting  zoals ik schreef heb ik ervaren  .

En het  wel niet wel niet..

Bedenk  je dat een maandpact een lang niet  zo grote beslissing  is al gelijk  op het jaarpact te gaan  staan.

Kom op je kan het  feb is maar 28 dagen  ' en daarna  zie je wel weer  ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben helemaal niet blij met deze draad,  ik was juist blij dat die andere twee januaridraadjes eindelijk afliepen. Waarom?? Omdat het zo rommelig wordt, omdat er al een dag-, week- en jaarpact bestaat. En omdat ik zie dat sommige forummers nu op twee draadjes aan het schrijven zijn, zo valt het toch niet meer te volgen?? De ditjes, datjes en dagdraad is daar toch al voor?? Daar kan je ook over drank praten. Die draad degradeert nu helemaal. 

Jammer. Ik kan dit initiatief NIET waarderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met zijn allen is de belangrijke  doelstelling  om droog  en nuchter  te blijven  als dat voor de 1 nu ook als starter de dry februari na dry  januari  is kan ik dat alleen maar respecteren  .. 

Snap dat niet ieder het prettig  vind mbt een draadje  ' zo heb ik niets met een weekpact .  En lees  ik daar ook niet  in.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag doen wat je wilt, maar het wordt er niet overzichtelijker op. En dat is nou eens MIJN mening. En her voegt niks toe wat je niet op een andere draad ook kan schrijven. Jammer. Verder reageer ik hier niet meer, dus wil hierop reageren, dan zul je naar de d, d en dagdraad moeten komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid blijheid. Gelukkig kan dat op dit forum.

Zolang ik niet zuip ben ik een blij mens. Zolang anderen zich gesteund voelen ook prima. Ik zal elk middel aangrijpen al moet ik 30 draadjes openen. Ik begrijp ook dat het minder overzichtelijk kan zijn als je al jaren hier leest en er een soort van gewoontes zijn ingesleten. Bereid je vast voor op dry march tot december :) 

En je kan dit draadje inderdaad gewoon negeren. Er zit toch een ongelezen berichtenknop rechtsboven. Dan kan je zo kiezen waar en wat je wil lezen. Ik lees vaak alles in verloren, vaak nachtelijke uren.

Lekker slapen met een nuchter hoofd! 

 

 

Screenshot_20210128-232715_PICFINDER.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me erger aan dit soort extra D&D draden.
We hebben al een dagpact voor de wel/niet twijfelaars of beginners.
Houd het klein. Het weekpact is voor mensen die een vervolgstap zetten.
Dat is een pact, een commitment aan jezelf en je mede-pacters, maar daar
worden geen toeters, bellen of ego's aan gekoppeld. Niemand speelt er een hoofdrol.
Is de knop om, of durf je meer, dan kun je voor het jaarpact kiezen, wat eigenlijk al een
onderverdeling heeft in maanden omdat Bob dat zo fijn memoreert. Maar ook hier geen
huiskamer extra erbij.
Dry januari is iets landelijks, dat is er hier bijgekomen. Maar om dit nu elke maand tegen
te gaan komen op de D&D draad lijkt mij niet helpend. Het versnippert wat er al is.
Voor nieuwkomers moet het heel verwarrend zijn lijkt me, en er haken al veel af, om redenen
die we eigenlijk nooit te weten komen. Less is more, ook hier. Gun jezelf kleine stapjes.
Wij zijn geen helden, waarom zo hoogdravend? We zijn mensen met allemaal bagage, die
vaak al een heel traject achter de rug hebben voor we  dit forum vinden. Ik gun iedereen
kleine haalbare stapjes, de knop om krijgen als die stapjes werken en trouw aan jezelf blijven.
We helpen allemaal elkaar daarin, er zijn hier geen sponsors, we hoeven niemand te redden.
Juist de kracht van samen maar gelijkwaardigheid is de kracht van het forum.
Helaas valt dit draadje niet te negeren, zoals scrollen ook amper kan zonder eerst te lezen.
Kijk dus goed of je je energie hier wilt verspreiden, of dat misschien focussen en duidelijkheid
voor jou helpend is. En uiteraard doen jullie wat je zelf wilt. Ook hier vrije meningsuiting. (amen♥)
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "the voice of Holland" draad mag wel en een droge maand mag niet? Ik zal de woorden "onzinnig, hoogdravend, toeters en bellen, ego en hoofdrollen" maar niet gebruiken. Als je geen boodschap hebt aan deze draad, schrijf hier dan niet. Dat doe ik ook niet op de "the voice of Holland" draad. Dat heeft al helemaal niets meer met alcoholvrij zijn en blijven te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helemaal geen behoefte om me te uiten over een "the voice draad". Ik open die draad niet. Ik vind het jammer dat juist jij, lady Jane, die vele jaren droog staat, commentaar hebt op hoe anderen ook droog worden en blijven. Er was vraag naar deze draadjes. Geen huiskamer, maar een plek waar je opnieuw kan vastleggen waarom je niet wil drinken en hoe je dat kan bereiken. Meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen! 
 

ik ben dankbaar voor een maandpact. Dit geeft me perspectief, een doel, wat ruimer dan de dagelijkse beslommeringen, ‘een hoger doel’ zo je wilt. Ik ben zelf nogal chaotisch van aard dus zie ik daar geen probleem in. Zoals Johan vind ik het leuk om steeds nieuwe dingen te ontdekken die me kunnen (blijven) helpen.

fijne nuchtere dag gewenst!

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar héb je het over @lady jane, hoezo ego's en hoogdravend? Jouw stuk tekst komt daar dichter bij. Ik snap totaal niet waar je het over hebt, of eigenlijk, ik vind het kul, terwijl je toch zo'n leuk, lief mens bent. Eigenaardig dit.

Ik vind deze draad een mooi initiatief, misschien doe ik mee, nog even een dagje over nadenken of ik dat wel waar kan/wil maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...