Spring naar bijdragen

Hoe lang nog na stoppen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik ben nu ruim 2 weken gestopt met diazepam en daarvoor lorazepam. Lorazepam 4.5 maand 4x 0.5 mg en diazepam ca 3.5 week om af te bouwen. Het afbouwen ging snel, ook omdat ik psychotische klachten had van de pammetjes. Nu ben ik benieuwd hoe lang de nasleur nog duurt van het stoppen. Ik heb meer last van mijn tinnitus en de floaters in mijn ogen zijn ook zeer aanwezig.  Iemand een idee hoe lang dit blijft aanhouden? En of dit hier iets mee te maken kan hebben?

Groetjes Benzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Benzoklaarmee:

Hallo allemaal, 

Ik ben nu ruim 2 weken gestopt met diazepam en daarvoor lorazepam. Lorazepam 4.5 maand 4x 0.5 mg en diazepam ca 3.5 week om af te bouwen. Het afbouwen ging snel, ook omdat ik psychotische klachten had van de pammetjes. Nu ben ik benieuwd hoe lang de nasleur nog duurt van het stoppen. Ik heb meer last van mijn tinnitus en de floaters in mijn ogen zijn ook zeer aanwezig.  Iemand een idee hoe lang dit blijft aanhouden? En of dit hier iets mee te maken kan hebben?

Groetjes Benzo

Het is al uit je lichaam maar je GABA receptoren moeten nog herstellen. Hangt van persoon tot persoon af .hoe lang je gebruikt hebt en hoe snel je hebt afgebouwd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Benzoklaarmee:

Ik heb binnen 4 weken 2mg lorazepam afgebouwd en 4.5 maand gebruikt. 

Je zal wel nu zware ontwenningsverschijnselen hebben..normaal bouwd men dit af op minstens 10 maand...je zult nog zeker een paar weken..maanden voelen...

35 minuten geleden zei Benzoklaarmee:

Ik heb binnen 4 weken 2mg lorazepam afgebouwd en 4.5 maand gebruikt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Vechter, ik had dit echt nodig om re horen. Heb het gevoel dat ik gek wordt (ook van mezelf ) ik zit echt in een moeilijke periode nu. De pammetjes zijn ruim 2 weken weg en ik dacht dat dit nu het resultaat was. Ik werdt psychotisch van lorazepam, verder nooit last gehad van psychotische klachten en ben bijna 40. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Benzoklaarmee:

Dank je wel @Vechter, ik had dit echt nodig om re horen. Heb het gevoel dat ik gek wordt (ook van mezelf ) ik zit echt in een moeilijke periode nu. De pammetjes zijn ruim 2 weken weg en ik dacht dat dit nu het resultaat was. Ik werdt psychotisch van lorazepam, verder nooit last gehad van psychotische klachten en ben bijna 40. 

Dat zal wel...je receptoren zijn abrupt verstoord nu.dit is cold turkey gestopt. Het enigste wat je nu kan doen is ondergaan..ik ben nu langzaam aan het afbouwen omdat ik niet ziek wil worden wat in u geval nu wel zal zijn.en ik reken eenmaal op 0 nog zeker 3 maand voor het herstel van mijn hersenen. Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vechter

 

Citaat

Je zal wel nu zware ontwenningsverschijnselen hebben..normaal bouwd men dit af op minstens 10 maand...je zult nog zeker een paar weken..maanden voelen...

Nu heb je me toch wel een beetje bang gemaakt. Na 5 maanden 70-90mg dormicum zit ik nu op week 3 Diazepam. Begonnen in week 1 aan 45mg 2x per dag.
Moementeel zit ik aan 35mg 's ochtends and 35 mg 's avonds.
Mijn arts zei me dat ik er binnen een week of 10 vanaf zou moeten zijn.  (Ik reken zelf op 15 omdat ik niets wil overhaasten)

De dosissen die @Benzoklaarmee noemt zijn zoveel lager.... 10 maanden???

Ik heb momenteel nauwelijks ontwenningsverschijnselen (niet zo verrassend met zulke dosissen, lol), maar moet ik me voorbereiden op het eit dat ik na die 10 to 15 weken nog maanden ga lijden aan zware ontwenningsverschijnselen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Mie:

@Vechter

 

Nu heb je me toch wel een beetje bang gemaakt. Na 5 maanden 70-90mg dormicum zit ik nu op week 3 Diazepam. Begonnen in week 1 aan 45mg 2x per dag.
Moementeel zit ik aan 35mg 's ochtends and 35 mg 's avonds.
Mijn arts zei me dat ik er binnen een week of 10 vanaf zou moeten zijn.  (Ik reken zelf op 15 omdat ik niets wil overhaasten)

De dosissen die @Benzoklaarmee noemt zijn zoveel lager.... 10 maanden???

Ik heb momenteel nauwelijks ontwenningsverschijnselen (niet zo verrassend met zulke dosissen, lol), maar moet ik me voorbereiden op het eit dat ik na die 10 to 15 weken nog maanden ga lijden aan zware ontwenningsverschijnselen?

Volg je eigen lichaam. Iedere persoon reageert ook anders.ik heb is 60 mg op 6 maand afgebouwd tot 0 en dan kwam de man met de hamer..was te snel voor mij.nu probeer ik 12 op 6 maand...maar op Facebook zitten veer meer mmensen die je raad kunnen geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...