Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 januari 2021


Descartes33

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Reacher:

 

Ook lees ik wel eens forumgenoten bij wie ik meer een ‘YOLO’ gevoel vermoed etc

Nou, dat heb ik even moeten opzoeken, ik had nog nooit van yolo gehoord, hahaha. Zal mijn leeftijd wel zijn. 

Goedemorgen overigens. 

Tja Descartes, zo gaat het niet goed. Dit moet dus anders. Maak een plan. Of laat je opnemen. Dit is een doodlopende weg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Descartes33:

Ik ben deze week 34 geworden. Tijd om opnieuw te beginnen dus. Ik zit wel muurvast in dit patroon. Die ijzeren wil om te drinken. Wakkerworden ik en meteen naar de super. Het is zo’n krachtig gevoel. Heb het nu stopgezet, ik kon niet meer.

Dankje voor je reactie Lika, jij inspireert me.

En nog gefeliciteerd! Zou toch een feestje moeten zijn... Wat ik me afvraag @Descartes33 Je zegt dat je drinkt met reden. Wat is die reden dan? Heb ik dat gemist of heb je het nooit gedeeld?  Als je niet wil delen kan dat natuurlijk, dan is het alleen moeilijk voor mij om te begrijpen wat de toegevoegde waarde van al die drank is.  En even realistisch: ben je nou aan het z**ken dat je het zo zwaar hebt door al die drank en neem je er straks weer 1, of ga je het nu oppakken en er iets mee doen. Sterkte weer vandaag. 

Ik drink geen alcohol vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben gisteren gestopt, dus dat is beter. Ik ben inderdaad een beetje aan het zeuren.

Ik heb heel lang gedronken tegen angst. Nu doe ik het vooral uit depressie. Werkt natuurlijk niet want dan krijg je dit. Ik doe het vooral uit zelfhaat. Ik walg van mezelf en kom daar niet uit. Ik ben dat door hier te schrijven wel beter gaan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal je toch die zelfhaat moeten aanpakken.

Denk je niet dat die gevoelens tig keer worden versterkt door het zuipen? Je bent geen domme jongen. Je zit in de hulpverlening. Kijk eens om je heen. Je weet toch dat je niet de enige bent. Je hebt zelfs een lieve vrouw naast je staan dus alleen ben je niet. Zoek je weg, maar niet in drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke keer als ik drink wordt die zelfhaat een beetje groter. Het is inderdaad een doodlopende weg. Ik sta stil in mijn emotionele ontwikkeling. Ik scoorde lager op een iq-test vorig jaar dan toen ik 18 was. Dat is dus wat drank met je doet. Ik zit al jaren niet lekker in mijn hoofd. Enfin nu is het zaak om weer op te krabbelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Descartes33:

 

Dankje voor je reactie Lika, jij inspireert me.

Dat hoop ik oprecht. Ik ben ook maar een mens dat overeind probeert te blijven. Ik dronk anders dan jij. Maar ik denk wel vanuit dezelfde angst/wanhoop. 

Nu lijkt chocola/zoet/zacht te "helpen". En voor ik het weet geloof ik het. Want ik heb altijd honger . Die ijzersterke overtuiging klopt niet. Ik kan hem niet altijd tackelen hoor. 

Maar dat geknaag van binnen, die holle angst/wanhoop etc, aankijken en niet bevechten. Een ander rondje draaien. Het kán. En toch blijf ik vaak bang ja. Nou en? Dan ben ik juist hartstikke dapper omdat ik doorga. En geen mislukkeling omdat ik 'er weer in trap'.

:heart:voor ons. Voor onder de riem. En ja... bang zijn mag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Nu lijkt chocola/zoet/zacht te "helpen". En voor ik het weet geloof ik het. Want ik heb altijd honger .

@Lika, mag ik je een kleine tip geven? Ik volg op tv een serie over feiten en fabels van afvallen. 

Honger stopt na genoeg "mondgedoe". Probeer zo vaak mogelijk te kauwen op het voedsel (liefst 30x maar dat lijkt mij onmogelijk). Leg zelfs je vork en mes even neer terwijl je bezig bent met kauwen. Zelf voeg ik er aan toe dat juist zoet wordt waargenomen in de mond. Misschien nog meer reden voor dit "mondgedoe".  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

@Descartes33 sterkte, wat een gevecht. Word er somber van als ik t lees, hoop dat je eruit komt. @ikkanhet je hebt je post weggehaald dus weet niet wat er is, maar ook een :heart: onder de riem. Hier weer gedoe thuis, oudste zoon van net 18 wil vanavond 3 vrienden uitnodigen die dan blijven slapen vanwege de avondklok. Ik zou bij mn vriend slapen want jongste zoon naar zn vader. Vind t niet goed en hij mag maar 1 persoon uitnodigen en nu is hij kwaad. Ik kan nu ook niet weg vrees ik, anders doet hij het waarschijnlijk stiekem. Snap heus wel dat het moeilijk is maar zijn nu eenmaal de regels. Vorige week heeft hij zijn verjaardag ook al met een klein groepje gevierd, wat ook niet mag natuurlijk. Hem kennende blijft hii dagen kwaad. Pfffff heb t echt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 dat is ook nog een idee. Maar ik weet bijna zeker dat hij dan toch de regels overtreedt en ook nog muziek te hard zet, waar de buren misschien last van hebben. Vind t geen prettig idee 3 jongeren die dan hier slapen nu, waarschijnlijk in mijn bed en bed van jongste zoon. Ik ga nu morgen bij mn vriend ontbijten. Zoon nu pissig dat ik thuisblijf, hij zei denk maar niet dat t gezellig wordt vanavond. Nou dan maar niet. Maar leuk is anders. Vind t ook echt vervelend voor hem maar het is gewoon even niet anders... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het wel maar (1) ik zou er zwaar van balen om niet naar mn vriend te gaan omdat zij zich waarschijnlijk niet aan de regels gaan houden, (2) hij is nu 18 en in principe volwassen, als hij nu nog bemoederd moet worden wanneer wordt ie dan wel volwassen? Je moet toch een proces in om ze zelfstandig te maken. Ik weet het verder niet zo precies want wij hebben dochters en dochters zijn 100 jaar volwassener vergeleken met puberjongetjes dus ik heb geen gouden tip.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet : probeer weer op te krabbelen. :rose: Gaat het wel de goede kant op met de onrust door de te hoge hartslag? Zit je nog steeds rond de 100 in rust? Je voelt je raar, naar en bekaf als je lange tijd met een hartslag van 140 hebt rondgesjouwd. Ik heb ipv metoprolol als bètablokker nebivolol gekregen. Dik tevree mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee hoe is het afgelopen met zoon? Als het al afgelopen is:wacko:
ik lees zulke verontrustende berichten, o.a. over Urkse jongeren.
Begrijpend over hun frustraties, maar absoluut niet te tolereren wat
ze daar mee doen. jakkes.
De puberjaren bij ons zijn funest geweest, ook al kwam het met hen weer
goed, ikzelf dronk helaas de stress nog "weg" om te kunnen slapen.
roofbouwjaren!
Gelukkig gaan ze over, al heb jij daar nu niets aan. sterkte meis. en wijsheid vooral♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...