Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 21-1-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Bellie:

Ben je nog steeds aan het afbouwen of blijf je even op hetzelfde?

ikben aan het afbouwen maar zo ziek ervan mijn tiniitis is  zwaar gaat te keer in mijn oren vanacht werd ik wakker toen een vliegtuigen geluid in mijn oren zat ik had een angst 

zo eng en zwaar depresief slaap maar 2 uurtjes  ben kapot  ik durf mijn bed niet in voor tinitus              wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei eenoogje45:

probeer eens wat relax muziek op de achtergrond aan te zetten, of een ventilator, die je niet continue aan de tinitus doet denken...het zal je afleiden. Ik ken iemand die het heeft vele male erger en die slaapt met een stofzuiger naast ze bed, aan, de hele nacht.

gaat ook wat opzoeken tinitus gaat zo hard mijn hooft ontploft onderehand vliegtuiig lawaai gaat het harder bij afbouw ik word gek is dat normaal ik heb 80 db  groetjes  wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilhelmina ik heb je van de week een linkje gestuurd over CBD-olie Heb je daar iets over gelezen.

En verdorie als ik lees dat je het nog zo moeilijk heb t waarom schrijf je het dan niet hier. Dat is nu juist waar het hier om gaat, SCHRIJF HET VAN JE AF!!!!!!!!!!!!!

Ga niet zielig vol zelfmedelijden onder de dekens liggen, maar neem initiatief. Hoe is het met de hond wandelen? Durf je nu iets verder, vertel daar iets over dan ben je gericht op andere dingen. Nu blijf je hangen in zelfmedelijden en daardoor veel verdriet en pijn. Dit is van mij goed bedoeld maar als je alles aan een ander overlaat kom je niet ver, of beland je in een verzorgingshuis. Dat hebben ze mij ook voorgesteld na m'n herseninfarct, omdat ik halfzijdig verlamd was, niet kon praten, lopen, mezelf kon wassen, Nou ik zeg je dat ik ging oefenen. Nu woon ik gewoon op mezelf, kook, doe boodschappen, poets, doe gewoon alles.

Dat kan jij ook.                                                                                                                                                                            

Kijk eens of het lukt om de huiskamer te openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

Degenen die dit forum al langer volgen weten wel dat ik hier al een aantal jaren rondstruin. OM over mijn afbouw te praten, maar ook om anderen met (hopelijk goede) raad bij te staan. 

Na in 2017 afgekickt te zijn van Lorazepam ben ik in juni 2020 weer begonnen met Diazepam, uiteindelijk 5 mg. Dat heb ik in oktober proberen af te bouwen, maar dat lukte niet en in december terug naar 5 mg. In de tussentijd het forum even links laten liggen, maar ik ben jullie allerminst bergeten.

Inmiddels vanaf afgelopen zondag weer in afbouw. Nu op 4 mg Diazepam. De volgende stap wordt 3,5 mg (over ongeveer 10 dagen hoop ik) en vanaf dat punt ga ik microtaperen. De weegschaal heb ik nog. Ik ben dan van plan om er per dag 3% af te halen. Dan ben ik wel even bezig, maar dat moet dan maar.

Sterkte iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondanks mijn avonddosis van 40mg diazepam raak ik elke 2e nacht niet in slaap. Eén nacht slaap ik goed, de andere nacht lig ik tot 5 uur 's ochtends wakker.
'Gelukkig' kan ik 's ochtends mijn 2e dosis diazepam nemen en toch nog een uurtje of 5 slapen. (Ik heb 's ochtends zelf al afgebouwd naar 35mg ipv 40, en dat werkt redelijk goed.

Vanavond echter is het tijd om de avonddosis te verminderen naar 35mg ipv 40 mg... Ik ben een beetje bang dat ik hierdoor nog moeilijker in slaap ga geraken.

Ik heb wel het voordeel dat ondanks het feit dat ik niet in slaap raak, ik me hierin niet opjaag. Ik ben zelfs zeer actief. Zo heb ik eerder deze week mijn hele kleerkast opgeruimd :D, een andere avond heb ik besteed aan het opvouwen van een gigantische stapel wasgoed die al even lag te wachten.  Eergisteren heb ik enkele uren gespendeerd aan het opschrijven van mijn hele verhaal. Ik verveel me dus niet echt, maar ik merk echt wel dat ik met een stevig slaaptekort te maken heb.

Gelukkig gaat voor de rest het afbouwen tot nu toe redelijk goed (week 2 achter de rug) - ik heb slechts een klein beetje last van ontwenningsverschijnslen, maar het is tenminste leefbaar. 

Ik heb nu een boek gekocht met meditatieoefeningen in de hoop dat het me zal helpen mijn hoofd leeg te maken (meestal de oorzaak van het feit dat ik niet in slaap raak). Ik heb echter de moed nog niet gehad om er in the beginnen lezen, lol

bewerkt door Mie
typfouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Mie:

ondanks mijn avonddosis van 40mg diazepam raak ik elke 2e nacht niet in slaap. Eén nacht slaap ik goed, de andere nacht lig ik tot 5 uur 's ochtends wakker.
'Gelukkig' kan ik 's ochtends mijn 2e dosis diazepam nemen en toch nog een uurtje of 5 slapen. (Ik heb 's ochtends zelf al afgebouwd naar 35mg ipv 40, en dat werkt redelijk goed.

Vanavond echter is het tijd om de avonddosis te verminderen naar 35mg ipv 40 mg... Ik ben een beetje bang dat ik hierdoor nog moeilijker in slaap ga geraken.

Ik heb wel het voordeel dat ondanks het feit dat ik niet in slaap raak, ik me hierin niet opjaag. Ik ben zelfs zeer actief. Zo heb ik eerder deze week mijn hele kleerkast opgeruimd :D, een andere avond heb ik besteed aan het opvouwen van een gigantische stapel wasgoed die al even lag te wachten.  Eergisteren heb ik enkele uren gespendeerd aan het opschrijven van mijn hele verhaal. Ik verveel me dus niet echt, maar ik merk echt wel dat ik met een stevig slaaptekort te maken heb.

Gelukkig gaat voor de rest het afbouwen tot nu toe redelijk goed (week 2 achter de rug) - ik heb slechts een klein beetje last van ontwenningsverschijnslen, maar het is tenminste leefbaar. 

Ik heb nu een boek gekocht met meditatieoefeningen in de hoop dat het me zal helpen mijn hoofd leeg te maken (meestal de oorzaak van het feit dat ik niet in slaap raak). Ik heb echter de moed nog niet gehad om er in the beginnen lezen, lol

Je bent goed bezig...ook om er telkens minstens 2 weken tussen te laten...je denkt nu wel al dat vanavond het misschien moeilijk wordt om in te slapen...dat zal het grootste probleem zijn.ik slaap ook elke dag slecht hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Vechter:

Je bent goed bezig...ook om er telkens minstens 2 weken tussen te laten...je denkt nu wel al dat vanavond het misschien moeilijk wordt om in te slapen...dat zal het grootste probleem zijn.ik slaap ook elke dag slecht hoor...

Voorlopig is het telkens maar 1 week. elke week 5mg minder... Ben begonnen met 45mg 's avonds and 45 mg 's ochtends. Ondertussen 40mg 's avonds and 35mg 's ochtends. Voorlopig gaat het redelijk goed (behalve het slapen, dan), dus zo lang ik me voel zoals ik me nu voel, denk ik dat ik dit schema wel kan aanhouden. 
In geval dit niet zo is, pak ig het zeker wat trager aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

.je denkt nu wel al dat vanavond het misschien moeilijk wordt om in te slapen..

dat is zeker waar, en gaat er voor een stuk voor zorgen dat ik idd moeilijk in slaap ga geraken. Ik maak me nu al zorgen, wat zeker niet gaat helpen, lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Weet er alles van helaas.  Ik had door de slapeloze nachten er zelfs een angst voor gekregen. Werd al zenuwachtig als ik aan slapen dacht.  Uiteindelijk is het minder geworden en is gebleken dat ik zonder de temazepam juist beter slaap. 

Kijk uit dat je niet te snel gaat.  Diazepam staat er om bekend dat de grootste klap na het afbouwen komt.  Dit is omdat het stapelt in je bloed. Dus op een gegeven moment zou je echt langzamer en veel kleinere stappen moeten nemen om de man met hamer op het laatst zo min mogelijk tegen te komen.

Velen zijn alsnog gesneuveld ná het afbouwen omdat toen pas de echte klachten kwamen

Bedankt voor de tip!! Goed om te weten.
Ik had al gelezen dat het ontzettend lang in je bloed bleef zitten.
Mss not even voortdoen zoals ik bezig ben (nu het nog goed gaat) en naar het einde toe trager afbouwden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-1-2021 om 19:30 zei Cyclad58:

Ha allemaal,

Degenen die dit forum al langer volgen weten wel dat ik hier al een aantal jaren rondstruin. OM over mijn afbouw te praten, maar ook om anderen met (hopelijk goede) raad bij te staan. 

Na in 2017 afgekickt te zijn van Lorazepam ben ik in juni 2020 weer begonnen met Diazepam, uiteindelijk 5 mg. Dat heb ik in oktober proberen af te bouwen, maar dat lukte niet en in december terug naar 5 mg. In de tussentijd het forum even links laten liggen, maar ik ben jullie allerminst bergeten.

Inmiddels vanaf afgelopen zondag weer in afbouw. Nu op 4 mg Diazepam. De volgende stap wordt 3,5 mg (over ongeveer 10 dagen hoop ik) en vanaf dat punt ga ik microtaperen. De weegschaal heb ik nog. Ik ben dan van plan om er per dag 3% af te halen. Dan ben ik wel even bezig, maar dat moet dan maar.

Sterkte iedereen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Na 2 jaar gebruik lorazepam 2 keer per dag ben ik nu 5 weken ervan af.

ik voel me vreselijk en ik probeer er achter te komen hoe lang ik me zo voel ik ben erg depri en wil dan eigenlijk gewoon maar in bed.

ik heb aan mijn psygiater gevraagt of ik er last van kan hebben dat ik ben gestopt en daar kon hij me geen antwoord op geven.daar ben ik teleurgesteld in

weet iemand wat ik kan doen om het dragelijk te maken en misschien mij hoop geven over de periode dat mijn hoofd weer gewoon gewoon is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

ik ben ook al even niet meet geweest. Nog steeds op 1.5 mg lorazepam per dag. 1 savonds en halve sochtends. Al lang niet meer afgebouwd.. teveel spanning in mn lichaam en thuis het een ander met mn ouders aan de hand.. psychiater zegt even wachten tot de rust wat meer is toegekeerd en je je sterkter voelt en dan weer verder gaan. Vind erg vervelend dat ik t nu steeds langer slik en dan steeds banger voor de ontwenning word. Maar even stabiel blijven is belangrijker denk ik.

 

nou ga ik slapen. Slaaplekker zx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Bellie:

Inderdaad.  Op het eind wordt het echt micro taperen.  Dit kan via officiële tapering strips of gewoon zelf met een precisie weegschaal

Dat moet ik even opzoeken. Nog nooit van gehoord, maar alweer bedankt voor de tip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
Op 22-1-2021 om 20:30 zei Aukje:

Hallo allemaal. Na 2 jaar gebruik lorazepam 2 keer per dag ben ik nu 5 weken ervan af.

ik voel me vreselijk en ik probeer er achter te komen hoe lang ik me zo voel ik ben erg depri en wil dan eigenlijk gewoon maar in bed.

ik heb aan mijn psygiater gevraagt of ik er last van kan hebben dat ik ben gestopt en daar kon hij me geen antwoord op geven.daar ben ik teleurgesteld in

weet iemand wat ik kan doen om het dragelijk te maken en misschien mij hoop geven over de periode dat mijn hoofd weer gewoon gewoon is

Beste @Aukjebedankt voor het delen van jouw verhaal! Het is al een tijdje geleden zie ik, ik weet niet of je nog actief bent op dit forum. 
 

helaas zit ik in een soortgelijke situatie en vroeg ik mij af of het ooit beter zal gaan. Nu 4 weken geen LoRazepam en klachten ( waaronder depressie en slapeloosheid ) zijn erg groot. Voor gebruik nog nooit een depressie gehad. 
 

ik hoop dat het bij jou langzaam beter is gegaan? 
 

groetjes Maria 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...