Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Mijn verhaal over/ voor mij

Aanbevolen berichten

gewoon hartelijk om lachen hoor. het geeft de absurditeit aan. Als klein meisje was echt altijd alles mijn schuld. Wat ik eerder schreef, kinderen leren snel. En nu in dit patroon ruiken mijn collega's mijn deurmat patroon. 

dat moet stoppen. Ik ben geen deurmat, geen pispaal, geen zondebok. 

Ik heb familieopstellingen van Hellinger gedaan. daar heb ik een aantal oude patronen mogen oplossen, maar het lijkt wel of je, als je aan een draadje trek, er steeds meer los komt

Los daarvan: Ik mag toch wel gewoon douchen? Zonder me schuldig te voelen naar de ketel toe 

Hoe is het met de taart trouwens? 

bewerkt door Artemis
taalfout en proberen uit te leggen
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Over angst en dronken waarheid Nav de gebeurtenissen hier gisteren en eerdere discussies die ik aan mij voorbij liet gaan maar waar ik wel over maalde probeer ik mijn gedachten hierover te bundel

En dat is dan al 7 dagen geleden! De helft van een half jaar seg, Ring the Bells!  

Posted Images

Ja aan zo’n opstelling heb ik nu ook wel eens gedacht maar begrijp ik het dan goed dat je dat niet met je familie doet (vb mijn zus) maar echt gewoon met onbekenden die de plaats van je familie innemen? ik hoorde een podcast dus met die schrijfster van ‘de fontein’ en dat je iedereen op z’n plek terug moet kunnen zetten en dat zei me wel wat eigenlijk...maar daarmee alle zondes van de wereld krijgen mmm ja nee dat nu ook weer niet...hoewel ik dus momenteel wel in de flow zit van ‘volledige verantwoordelijkheid’ over alles wat gebeurt in je leven...dus mss zou ik dat in dat opzicht wel aankunnen...dan hebben we het ineens maar allemaal gehad...of zoiets...

ja de taart einde vd maand mogen we een dubbele hè, en dan na juni een van drie hoog!! Ik zet hem alvast voor ons klaar!

835BC768-2A08-4A2B-A018-CD136638184A.jpeg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekkere taart, dank je

Nee ik was onduidelijk. Ik heb aantal familieopstellingen gedaan en ik kreeg niet alle zondes, maar bedoelde dat ik steeds meer wakkerheid kreeg. Meer inzicht in familiepatronen en daarmee ook meer inzicht aan schuldpatronen, oude patronen van voor mijn geboorte. 

Ik zal het bovenste even herschrijven.

Ik deed eerst een opstelling. Inderdaad, niet met jouw  echte familie maar met totaal wildvreemden die jouw familie vertegenwoordigen. Representanten. Familiepatronen zijn als een mobile. Als je één figuur weghaalt raakt het uit evenwicht. Dan moet er een nieuw evenwicht komen. Dat kan je simuleren in een familieopstelling. Op die manier kan je heel oude familie patronen oplossen. Na de eerste opstelling verandert er zoveel ten goede in mijn leven, dat ik meer opstellingen ben gaan doen. Ook werd ik zelf opgesteld voor een ander, wat ook heel helend is voor je eigen leven. 

Dat is jaren terug. maar het is net als bij je leven, het is nooit af. Los je het een probleem op, komt de volgende naar boven. Mijn schuldcomplex heb ik tot nu toe nog niet kunnen oplossen. Ook niet met familieopstelling. Het heeft echter wel een aantal oude patronen opgelost. 

bewerkt door Artemis
spelfouten
Link naar bericht
Deel via andere websites

Jee wat een herkenning vwb schuld gevoel en verantwoordelijkheden voor werkelijk alles en iedereen.  Ik heb ook een schuldgevoel naar de hond wanneer ik maar 20 minuten kan wandelen omdat ik op dat moment niet meer tijd heb . And so on. Het begint zodra ik mijn ogen open doe. Je bed uit luilak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...