Spring naar bijdragen

Nieuw hier en steun gezocht.


Yvo

Aanbevolen berichten

 

Hoi allemaal,

Na veel wikken wegen toch maar besloten me aan te melden hier om me in te gaan lezen en om wat steun te voelen.

Ik heb een lange relatie met mijn vriend, we zijn 8 jaar samen en wonen sinds vier jaar samen. We zijn beide in de dertig, hij heeft een eigen zaak en ik werkte ( corona baan kwijt ) in de horeca.
We hebben onze ups en downs gehad zoals ieder stel wel eens heeft echter het merendeel gelukkig.

Nu sinds een jaar tijd heeft hij problemen met veel drinken, bier gaat het om. Ik moet er wellicht bij vertellen dat hij pdd nos heeft en zeer moeizaam met emoties van zichzelf om kan gaan.
Hij gebruikt al jaren wiet dagelijks in de avond en ochtend.
Momenten van stress kan hij slecht aan en is altijd negatief ingesteld. Nu kon ik hier nog mee omgaan tot voor kort.

Sinds de lockdown van eind December heeft hij zijn zaak moeten sluiten, financiele zorgen, geen ritme meer, zijn vaste patroon kwijt etc. Hij kan niet minderen met bier. Drinkt minimaal toch wel 6 blikken van 500 ml per avond en tegenwoordig ook regelmatiger in de ochtend, naar zijn zeggen omdat ie niet kan slapen. Hij verwaarloost zichzelf, eet slecht, slaapt slecht, alles is negatief. Ik en zijn ouders die vlakbij wonen zien hem met de week verder afglijden.

Ik heb al meerdere gesprekken gevoerd waarin ik de ernst aangaf en wat het met mij doet en hoezeer ik op het punt sta om mijzelf te beschermen een punt achter ons te zetten. Hij zal dan terug naar zijn ouders moeten. Ik wil dit niet, hou enorm van hem en het voelt alsof ik hem dan het laatste zetje geef de sloot in. Zaak kwijt, relatie kwijt, huis kwijt, hond kwijt etc.

Hij wil geen hulp, blijft beweren dat hij het alleen kan, echter zodra ik op bed lig of weg ben drinkt hij bier aan een stuk.
Ik wil voor mezelf kiezen maar ben bang voor zoveel dingen, dat hij hier bij mij voor de deur staat of zichzelf binnen laat, ramen ingooien etc. Hij woont vlakbij bij zijn ouders dan.

Ook ben ik bang dat hij mijn hond wil blijven zien wat ik niet vertrouw. Ze staat op mijn naam op de koopovereenkomst.

Aan de ene kant wil ik plannen om voir mezelf vooruit te gaan. Aan de andere kant moet ik hem misschien tijd geven en wachten tot hij de winkel weer open heeft en rust heeft aan zijn hoofd.

Het voelt eenzaam, wanhopig.

Liefs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ivo,

wat een vervelend verhaal.

ik kan alleen zeggen dat als je wil stoppen met alcohol je het voor jezelf moet doen en niet voor anderen.

ik was het bijv. Moe om altijd maar alcohol te moeten regelen (halen,koelkast control,blikken opruimen)de hele cyclus zeg maar.

dus kwam er een besef dat ik iets niet meer wilde en daarbij voel ik me niet meer gelukkig met mn bierbuik.dit heeft enorm lang geduurd denk wel 10 jaar voordat dat gevoel de overhand kreeg op de alcohol.

op de 2e plaats doe ik het pas voor mn gezinsleden.uiteindelijk geven ze je wel steun maar je moet het wel zelf doen.

maar ik denk dat er hier  leden zijn die er een betere conclusie op los kunnen laten.

ik wens je veel wijsheid.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Yvo, idd wat Cleo schrijft; dit forum is voor de drinkers
die om welke reden dan ook, voor zichzelf of voor anderen, de
intentie hebben te stoppen met die verslaving. Als hij daar niet
voor kiest, zul jij voor jezelf moeten kiezen anders gaan jullie
samen ten onder.
Bij de Jellinek kun je een training volgen; sterkernaast om meteen
zelf meer handvatten te krijgen en met lotgenoten samen te leren.
Al Anon zal denk ik net als de AA een langer traject voor je hebben.
Tja en wat vriend doet daar heb je weinig invloed op ben ik bang.
En drinker die overdag al drinkt is een heel eind op weg helaas.
Je kunt hem wijzen op dit forum, maar voor jezelf moet je echt je
eigen weg bewandelen. Dat is al zwaar genoeg, je kunt niet hem redden.
Je kunt er wel voor hem zijn, MITS hij aan de bak gaat. sterkte!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...