Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 januari


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vanaf vandaag haal en drink ik geen alcohol meer. Morgenavond neem in de antabuse weer in.

We weten allen wel hoe het werkt soms en ja als ik ga bingen dan is het niet te overzien. Nu heb ik ook nog gewoon gegeten al die dagen als ik langer doorga heb ik geen trek in eten meer.

Had die paar dagen drinken gewoon nodig om er achter te komen dat dat voor mij niet werkt(alsof ik dat eigenlijk niet weet). Ja wel even verdoven/niet/minder voelen. Ik pak de draad weer op, die maanden niet drinken zijn niet voor niets geweest. Toch een basis en dat sterkt mij. Dank voor het reageren, dat helpt ook natuurlijk.

Fijne dag nog allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy snap je maar dan kun je jezelf ook die vraag stellen toch en dat duidelijk krijgen? Jij bent ook een binger. Ik ben gelukkig wel zover waarom ik het deed. Dat is wel winst. Voor de rest ga ik het niet kapot analyseren, heeft geen zin. Het was belangrijk dat ik het hier ging melden en gewoon niet meer ga drinken en dus echt niet zonder die antabuse kan. Als ik dat inneem denk ik eigenlijk geheel niet aan drank. Ik saboteerde natuurlijk de boel door het niet in te nemen. Zo van nu mag en kan het even. Het is voor mij veel beter om te denken, wat fijn nu hoef je niet te drinken. Daar gaat het bij mij om. Wel dank ook aan jou voor het reageren. Alleen vind ik het raar dat jij die vraag stelt zo, dat is ook een vraag aan jezelf dus? Dat helder krijgen is belangrijk voor mij. Ik was ook heel erg verkouden/grieperig dat is een hele grote trigger naast het gemis en verdriet, Dat zou jij moeten herkennen,

Je bent goed bezig trouwens!

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk lieve @Smaragddat je nu niet hoeft na te denken over het hoe en waarom. Dat is duidelijk. Kijk juist naar de positieve dingen, want je kan het hé! Nuchter heb je de uitvaart geregeld, nuchter was je tijdens de crematie. Nu de kunst om het weer op te pakken, verder zonder drank. Het is nu niet over, het is nu niet voorbij. Er zullen nog vele moeilijke momenten komen. Je moet verder, en ik hoop dat je verder gaat zonder de drank een grote rol te laten spelen. Je bent het waard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor kom bij je eten een keer, al is het alleen al om die toetjes! Hoe je het alleen al beschrijft, water loopt in mijn mond, yummy!!!!!

Spaghetti Bolognese hier.

En elke keer iets opruimen/ordenen/inzien, gewoon 10 minuten en dan een kwartier iets anders. Niet urenlang achter elkaar.

Fijne avond allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor toevallig moest ik daar vanmiddag nog aan denken!

Eigenlijk heel bijzonder want als ik mis ging, dan sprong hij altijd in de bres en haalde alles uit de kast. Eigenlijk ging het altijd zo. Hij probeerde mij dan te redden, hij kon het niet aanzien als ik in een binge zat. Hebben wij wat ruzie en strijd om gehad. En logisch natuurlijk. Als het hemzelf betrof kon het hem niet veel schelen. Als ik daar dan wat van zei en natuurlijk ook hulp voor heb ingezet dat werd hij boos op mij en moest ik naar mijzelf kijken, waar bemoeide ik mij mee haha. Raar hoe dat werkt eigenlijk. Best wel dierbaar dat je het aanhaalt. Djw. Erg bijzonder vooral nu :lips:

Moet er ook wel aan toevoegen dat de eerste 20/25 jaar van onze relatie heel erg goed is geweest. Ook zelfs de jaren daarna tot afgelopen jaar, toen moest ik voor mijzelf kiezen, had gehoopt dat hij het ook kon. Was echt beter ook voor hem. Een week voor zijn dood at hij bij mij. Hij was zo vrolijk en tevreden. Dacht echt, kijk zo kan het ook na al die jaren, zo hoort het ook.

Hij heeft nu rust, dat geeft mij dan wel weer rust. Al kan ik hem nog steeds denkbeeldig nog wel wat aandoen. Heeft geen zin. De leuke mooe dingen trekken mij erdoor heen. Dank lieve Bor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...