Spring naar bijdragen

Sjir


Sjir

Aanbevolen berichten

Hey Sjir! Welkom! Ik zag je berichtje op mijn draad. Goed dat je hier bent.

Ieder doet het op zijn eigen manier. Ik heb er baat bij om mijn gedachten te spuien en heb nu ook een documentje gemaakt waar ik alles opschrijf vanaf mijn pubertijd zo'n beetje. Het helpt mij te reflecteren. Dit is niet mijn eerste stop. Heb het al eens een maand of 8 volgehouden, maar toch weer begonnen. Ik voel me tot nogtoe sterker dan eerst. Althans dat denk ik :lol: 

Wat is jou doel ? Succes in ieder geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een keer 8 maanden! Goed zeg!

en hou die gedachte vast!

ik heb in mn carrière van 25 jaar met +- 10 halve liters bier p/d hoogstens 2 dagen gehaald (en dan ook nog omdat ik te beroerd was door griep oid). 

mn doelen...tja lastig....

zo lang mogelijk niet drinken, 1jaar is volgens forumgebruikers in vele opzichten een eye opener.

ik hou me nu nog voor dat als we gaan wandelen of iets doen ik best 1 of 2 biertjes mag op een rustplaats, maar in mn achterhoofd weet ik dat ik daartegen moet vechten omdat dat niet gaat werken.

De rest van mn doelen komen nog wel,nu eerst maar eens die eerste weken doorkomen.ik ben op dit moment erg bedompt in mn hoofd en ben een beetje uit evenwicht.

hopelijk trekt dat snel weg want over een maand moet ik met een hoogwerker 30 bomen rooien.ben nu al in de stress om op 30 meter te staan,maar ook dit is iets wat ik graag doe dus hopelijk stap ik er gewoon in en begin te zagen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff ja ook goed doorgedronken dus. 

Mij helpt het om ´gewoon´elke ochtend te voelen hoe fijn het is om nuchter te zijn en dan te besluiten om vandaag niks te drinken. Te ver vooruit kijken levert alleen spanning en twijfel op.  Je hebt ook een appjes om mee te tellen. Ik gebruik alcoholvrijheid. Misschien ook een goede reminder voor als je je eens minder voelt. 

grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van dag tot dag lijkt mij ook de beste insteek.

Ik heb net bij een vriendin die in de  gezondheidszorg zit een pot multivitamine en magnesium besteld om dat doffe en bedompte gevoel zsm weg te krijgen.

Moest net nog even naar het werk om wat uit te leggen aan een collega.

krijg ik weer een aanvaring met mn baas (mn vader).

bijna naar de supermarkt gereden voor drank!!!

snel naar huis en mn mond aan de kraan gezet.

nu proberen af te schakelen.


Die app is idd een leuke bijkomstigheid zie je de beurs weer voller worden haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed opgelost ! Het is natuurlijk ook geen reden om te drinken. Nuchter gaat het je straks nog beter af. Ik drink de hel dag water zowel los als bij de koffie. 

en 1 jaar is ook een mijlpaal. Dan heb je zo"n beetje alles meegemaakt, incl. verjaardag, kerst en vakanties (na corona dan ) maar daar wil ik voorlopig niet aan denken :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan voor nuchter Johan,jij bent iets eerder begonnen dus ik hou je in de gaten!
idd @ikkanhethet leven bestaat grotendeels uit je drankvoorraad op peil houden en opruimen.Daar voelde ik me best snel al van verlost dus dat was al een goed teken!
heb een beetje afgebouwt maar toen ik zag dat ik ging jojoën alles opgezopen en gestopt.niks nog ff proberen af te tellen,dat werkt niet bij mij.

we gaan ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Pas op hè met je verslaafde brein, straks ga je geloven dat alcohol je beste vriend was. Alcohol is vergif en het maakt je dood. Dat je je nu zo beroerd voelt heeft alles met alcolhol te maken. 

Nee hoor, alcohol zal nooit mijn vriend worden. Het heeft me altijd mijn kop in het zand laten steken maar niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al 2 dagen met de kettingzaag bezig geweest in het bos.

het was ouderwets heerlijk!

normaal smoes ik me terug naar huis om snel ff te zuipen maar vandaag niet.

heb wel last van obstipatie maar dat zal hopelijk weer overgaan na de bekende klysma’s,zakjes poeder en vezels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sjir:

Al 2 dagen met de kettingzaag bezig geweest in het bos.

het was ouderwets heerlijk!

normaal smoes ik me terug naar huis om snel ff te zuipen maar vandaag niet.

heb wel last van obstipatie maar dat zal hopelijk weer overgaan na de bekende klysma’s,zakjes poeder en vezels.

Heel goed!!

Bezopen met een kettingzaag in de weer gaan is ook wel haast een garantie om een been kwijt te raken.

En wat Lieke zegt, fuk de zakjes, gewoon gezond eten. Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd goed gegeten en gedronken maar obstipatie hoort helaas bij mij (geboren met hirschprung als één van de eersten).met het stoppen teveel haribo gehad.dan moet er nu een kinderhoofdje uit...

ook dit gaat weer over haha

fijne zondag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...