Spring naar bijdragen

Donderdag 14 januari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Djw lieve @nancy:lips:

Als ik het moet weghalen, zeg het hoor @Lika maar voelde en wist waar het was, hoe je het omschreef. Heel veel groen en beton, hele mooie filmpjes van, wil het bijna hier neerzetten, moet ik natuurlijk niet doen. Veel met C gewandeld. de plas begint met een G? Ken het heel goed. Wij woonden zelf toen ook vlakbij. Prachtig daar en de tennisbaan wat je vertelde. Ik heb daar samen met C tennis gespeeld. Mooie heugenissen. Erg dierbaar. als ik het moet weghalen , gewoon zeggen/tikken hoor. Snap dat je daar bent gaan wonen. Wilden wij ook toen maar werd iets dichter bij mijn ouders in de grote stad. Straks bedoel je heel wat anders haha maar voelde dit al langer aan, wel goed eigenlijk zo. Maakt ook niet uit waar het is, wel wat je omschrijft. Veel belangrijker.

Djw! :lips:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zus is vroeger lelijk in haar buik gebeten door een valse herder
oom loopt zolang ik hem ken al met een dood eng oog, door een valse herder
mijn enkel bleef net heel omdat er een hek zat tussen herder en mij;
ikzelf ben meer een paardenmens; 3 x gebeten door paarden, waarvan de eerste
tot op het bot en ik als 5 jarige lang in het gips moest.:mellow:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij is verteld dat herders wel vrij gemakkelijk vals zijn te maken JB
en degene die mij aanviel was altijd buiten en er waren idd kinderen
die vanuit het paadje achterom met steentjes gooiden en takjes door
dat hek staken. Ik ben na die ene keer altijd door een ander paadje om gereden.
Ik denk wat de paarden betreft, dat ze mijn angst ruiken na die eerste ergste beet.
Toen een vriendin me op Schiermonnigoog van mijn angst af wilde helpen, gingen we naar de
manege om een groepsrit te maken. Zij was ervaren, vroeg de baas de oudste tamste voor mij,
maar toen de groep door de duinen heen was en mijn merrie de zee zag/rook, gooide ze haar
poten in de lucht en sloeg op hol. De leider had erg veel moeite ons in te halen en het paard
te laten stoppen. Hij zei dat hij trots was op mij dat ik nog steeds (versteend) in het zadel zat,
maar op zijn merrie was hij nog veel trotser, want hij wist niet dat ze dat nog in zich had.
Later bleek dat dit de eerste dag in het voorjaar was dat de paarden uit de winterstal kwamen
en meteen naar de zee, was wat too much blijkbaar. Maar vanaf toen hoef ik niets meer te bewijzen.
Toen ik later een dochter kreeg, werd ze , ja hoor, paardenmeisje. En nog een goede ook.
Ik heb nog soms mee kunnen helpen met op en aftuigen, maar na een ferme beet in mijn kont,
heb ik andere moeders en meisjes hulp gevraagd.
Gelukkig is dochter later volleybal als nieuwe passie gaan beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei lady jane:

Mij is verteld dat herders wel vrij gemakkelijk vals zijn te maken JB
en degene die mij aanviel was altijd buiten en er waren idd kinderen
die vanuit het paadje achterom met steentjes gooiden en takjes door
dat hek staken. Ik ben na die ene keer altijd door een ander paadje om gereden.
Ik denk wat de paarden betreft, dat ze mijn angst ruiken na die eerste ergste beet.
Toen een vriendin me op Schiermonnigoog van mijn angst af wilde helpen, gingen we naar de
manege om een groepsrit te maken. Zij was ervaren, vroeg de baas de oudste tamste voor mij,
maar toen de groep door de duinen heen was en mijn merrie de zee zag/rook, gooide ze haar
poten in de lucht en sloeg op hol. De leider had erg veel moeite ons in te halen en het paard
te laten stoppen. Hij zei dat hij trots was op mij dat ik nog steeds (versteend) in het zadel zat,
maar op zijn merrie was hij nog veel trotser, want hij wist niet dat ze dat nog in zich had.
Later bleek dat dit de eerste dag in het voorjaar was dat de paarden uit de winterstal kwamen
en meteen naar de zee, was wat too much blijkbaar. Maar vanaf toen hoef ik niets meer te bewijzen.
Toen ik later een dochter kreeg, werd ze , ja hoor, paardenmeisje. En nog een goede ook.
Ik heb nog soms mee kunnen helpen met op en aftuigen, maar na een ferme beet in mijn kont,
heb ik andere moeders en meisjes hulp gevraagd.
Gelukkig is dochter later volleybal als nieuwe passie gaan beleven.

Alle honden worden vals als ze niet van pup af aan kennis maken met andere mensen, honden, fietsen, auto's, paarden, roltrappen, noem alles maar op. Als jij in een oerwoud was opgegroeid en nooit andere mensen had gezien dan je eigen ouders, en je komt dan ineens een missionaris tegen met een rare huidskleur, dan denk je ook bij twijfel is de aanval de beste verdediging!!

Een hond die zich laat bekogelen door steentjes, dan moet je idd niet verbaasd zijn dat die na ellenlange frustratie zn tanden erin zet ook al is het dan helaas niet de juiste persoon. De echte schuldige is dan (zoals altijd) de baas want een hond laat je niet steeds buiten zeker als ie daardoor in netelige situaties komt.

Er is niks unieks aan een herder ten opzichte van een andere hond anders dan dat ze sterk op de mens gefocust zijn (daarom ook niet buitensluiten maar gezellig bij de anderen) en intelligent zijn (enfin andere honden ook maar nog iets extra vaak) dwz ze leren snel wat je wilt dat ze leren en ze leren ook snel wat je niet wilt dat ze leren maar wat je zelf aanmoedigt omdat je het niet handig aanpakt, bv eten geven tijdens het eten dan krijg je dus een hond die irritant bedelt.

Enfin genoeg over honden :) 

Jammer joh dat je die slechte ervaringen hebt gehad, ook daar weer de schuld vd eigenaar, had moeten weten dat zn paard door het dolle heen zou gaan. Maar goed :) Ik heb 2x op mn leven op een paard gezeten, enorme houten kont krijg je ervan :( 

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...