Spring naar bijdragen

1000 en 1 redenen om niet te drinken


Johan55

Aanbevolen berichten

Redenen om niet te drinken:

  • je bent verslaafd , met stip op nummer 1
  • je kan er niet mee omgaan
  • kijk wat het je doet
  • morgen heb je spijt zoals je je hele leven al spijt hebt
  • het brengt niks alleen ellende
  • het sloopt je mentale en fysieke gezondheid
  • je functioneert slecht
  • je mag niet meer autorijden, sterker nog je mag niet meer fietsen
  • Je zweet overmatig en ruikt uit je mond
  • Slechte conditie/hoge bloeddruk etc.
  • Slechte nachtrust
  • Geen sociale contacten meer
  • Veel tijd kwijt aan nuchter worden
  • Emotioneel afgestompt door de drank
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat jij je redenen om niet te drinken allemaal negatief formuleert. Ik vind het zelf wel fijn om het ook positief te benoemen zodat ik echt zin krijg om fris en helder door het leven te gaan.

Dan ben ik vrij, voel ik me trots op mezelf, voel ik me fysiek fit, kan ik altijd zó in de auto stappen, heb ik mooiere contacten met anderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Yana:

Het valt me op dat jij je redenen om niet te drinken allemaal negatief formuleert. Ik vind het zelf wel fijn om het ook positief te benoemen zodat ik echt zin krijg om fris en helder door het leven te gaan.

Dan ben ik vrij, voel ik me trots op mezelf, voel ik me fysiek fit, kan ik altijd zó in de auto stappen, heb ik mooiere contacten met anderen...

mm een eyeopener dank je. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb best wel veel redenen om te stoppen/gestopt te blijven;

Door alcohol verander ik in een persoon die ik niet wil zijn.

Ik wil mij niet meer schamen.

Ik wil besparen.

Ik wil niet meer afhankelijk zijn.

Ik wil niet meer destructief bezig zijn.

Ik blijf bij mezelf als ik niet drink.

Ik wil niet meer hoeven liegen.

Geen zwarte gaten meer in mijn geheugen.

Emoties die je ervaart komen gelijdelijk(na een tijdje) binnen, wanneer je drinkt komt t als een explosie.

Betere relatie met mijn naasten.

Ik denk dat ik sterker word als ik de verslaving door sta.

Ik kan andere mensen helpen verslaving te door breken als dit mij lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het feit dat we geen controle meer hebben betreffende het drinken van alcohol. Je lichaam verlangt ernaar, je hersenen zeuren er om, je wilt steeds meer en meer,...

Het is voor ons zo. Voor ons is het beste om volledig te stoppen en leren accepteren dat we er niet meer kunnen mee omgaan.  Als het ware dat ons lichaam en hersenen geconditioneerd zi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei FILOU:

En het feit dat we geen controle meer hebben betreffende het drinken van alcohol. Je lichaam verlangt ernaar, je hersenen zeuren er om, je wilt steeds meer en meer,...

Het is voor ons zo. Voor ons is het beste om volledig te stoppen en leren accepteren dat we er niet meer kunnen mee omgaan.  Als het ware dat ons lichaam en hersenen geconditioneerd zi

En eerlijk gezegd  ik ken niemand die na misbruik van alcohol of verslaving kan zeggen dat hij terug drink met mate.  Dit lukt wel tijdelijk, maar loopt verkeerd af.  Zelfs na jaren nuchter gebleven te zijn.

Ikzelf ken honderden gevallen van hervallen, geen enkel die kunnen zeggen, ik kan mijn mate beheersen op langer termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei FILOU:

Och Johan, niet bij stilstaan.  Heb je er soms nog veel zin naar of gaat het wat beter ?

Hey Filou. Valt me best mee hoor. Zo nu en soms zelfs al bij het ontbijt of vooruitdenkend naar vakantie. Daarom doe ik het niet drinken ook per dag. Dat vooruitkijken helpt niet dus zinloos. Hoop natuurlijk dat dat uiteindelijk wel kan. We gaan het zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Een beter uiterlijk en betere conditie
  • Op je 60e minder kans op ziektes
  • Je hersenen zijn je zeer dankbaar
  • Een sterker immuunsysteem waardoor je minder vatbaar bent voor ziektes en bacteriën en virussen zoals CORONA 
  • Je kinderen waarderen je 's avonds meer als je die hebt. In principe heel je omgeving
  • De mensen in de kroeg zullen verbijstert zijn hoe jij zonder dubbele tong naar huis toe gaat
  • Minder paracetamol of etc. in de ochtend
  • Een betere lichaamsbouw, Je kunt sneller spieren trainen en kweken en zult minder vet kweken
  • Wat word er niet beter op? Waarschijnlijk alles word er beter op!
bewerkt door MrJunkieXL
Foutje erin gezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zonder eindeloze katers en duf wezen 

Niet meer snel naar huis het is tijd voor de dagelijkse drink sessie

Leverpijnen, slokdarm klachten en hartkloppingen zijn over

Niet meer de hele nacht verder wakker liggen nadat je je roes hebt uitgeslapen want je was om 6 uur s middag al weer bezopen

Geen onzin verkondigen en de volgende dag voorzichtig informeren wat voor onzin er uit kwam

Geen karrevrachten vol bier naar binnen halen

Positief en vrolijk zijn IPV somber en negatief en dan versteld staan hoe de mensen daar in positieve zin op reageren

Weer een boek kunnen lezen en gitaar spelen

Lekker de volgende dag mee kunnen praten op je werk over voetbal en F1 deze heb je nu allemaal mee gekregen

Eindeloos veel tijd over je hoeft niet meer de hele tijd aan de tafel zitten zuipen

Er goed uitzien, echt na 4 week droog krijg je daar al opmerkingen over

Er komen weer mensen op bezoek voor een kop koffie 

Je werk gaat met met reuzestappen vooruit, dagen vliegen om doordat je meer verantwoording en waardering krijgt

Je kan weer in de kantine zitten met een kop koffie, geen trillende handjes meer

Je bent blijer, gelukkiger, mentaal veel sterker, je kan de wereld aan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Zal ik er eens 1 ingooien. Jullie kennen me toch niet hier. Tis namelijk behoorlijk genant.

Ik word van alcoholgebruik licht incontinent. Ik wil het niet te plastisch maken maar ik bedoel dat je na het plassen echt even zeker moet weten dat je klaar bent met plassen. Dat er niet nog even een druppel komt of 6 als je alweer naar buiten loopt.

Na het stoppen verdween dit volledig maar als ik weer wat drink dan heb ik er weer last van een dag of 2.

Sommigen zeggen haha die BJ die drinkt er lekker op los, nou helemaal niet, als er IETS is waar ik de pest aan heb en wat me sterk laat matigen en  eventueel tot geheelonthouding kan bewegen dan is het dit wel.

(Je zou eens ongesteld moeten worden, zegt de Stier dan, en ja dat weet ik wel ik zit weer te piepen om niks, maar toch :ph34r:)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...