Spring naar bijdragen

Depressieve gevoelens en drank


Steph

Aanbevolen berichten

Ik geef mijzelf nu vaak op de kop over mijn drankgebruik.Ik weet niet meer wat er eerst was de depressieve gevoelens of het drankgebruik.Ik ben er nu twee jaar vanaf maar nog steeds last van gedachten en gevoelens.Ik had een periode dat ik wat sneller black outs kreeg en daardoor aan mijzelf ging twijfelen.Wat is er gebeurd?Heb ik weer iets ontzettends stoms gedaan?Met name ben ik bang dat er sexuele misbruik van mij is gemaakt.Ik vind t zo lastig om met deze gevoelens en gedachtes om te gaan Ik wou graag wat tips.

bewerkt door Steph
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hai @Steph ook ik ben geen hulpverlener, slechts een ervaringsdeskundige. En dan meer ervaren dan deskundig. Ik weet niet wat de kip en wat het ei is. Als ik depressief ben, wil ik drinken. Als ik lang genoeg drink, word ik depressief. Begrijp ik goed dat je al twee jaar niet meer drinkt? Dus dan maak je je zorgen over je gedrag en wat er gebeurd is in de periode daarvoor? 

Aan één kant zou ik dan zeggen, het is water onder de brug. Aan de dingen van vandaag heb je genoeg en kijk vooruit.

Maar dat is theorie. Als je er zoveel last vam hebt, zou mijn advies zijn om toch iemand te zoeken om erover te kunnen praten. Dat alleen kan al veel helpen.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen voor mezelf spreken en weet wel dat ik met drank steeds weer in allerlei ellende kwam. Verkeerde beslissingen, enorme blunders en uiteindelijk ook depressief. Ik heb zoveel dagen achter de rug die ik niet geleefd heb of waar het me allemaal niets uitmaakte. Misschien versterkt het één de ander, maar wat Quinn en Adrian ook zeggen, een therapeut waar je een goed gevoel bij hebt kan je wellicht de goede richting opwijzen.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...